Jobbe - hvor lenge?

Jeg ser for meg å jobbe frem til perm, men det vet man jo ikke enda. Ser for meg at det nok blir til å søke svangerskapspenger etterhvert og sette meg til andre oppgaver. Men jeg jobber med tungt psykisk utviklingshemmede med utagerende adferd, så det er ikke helt ideelt å ha meg i "vanlig drift" så lenge. Men jeg har veldig lyst til å prøve, og eventuelt få kontor oppgaver. Vil helst være i 100 % så lenge som mulig. Er ikke lagd for å gå hjemme ;-)

Har kontorjobb og er 35+3 i dag. Ble sykemeldt 20% for noen uker siden pga bekken. Synes personlig det er en liten nedtur for har vært i fin form hele tiden og innstilt på å jobbe til jeg skulle ut i permisjon. Men etterhvert som magen har vokst har bekkensmerter blitt verre og verre; starter helt fint på mandag men innen fredag har jeg såvidt kommet meg opp av senga. Med 20% sykmel har jeg ons fri noe som har vist seg å være helt genialt. Etter 2ddg på jobb har jeg litt vondt og ubehag, men med en dag fri får jeg mulighet til å hente meg inn i gjen og stiller på jobb på tors frisk og rask. Dessuten så er en dag hjemme mer enn nok til at jeg innser at jeg seriøst må finne på noe å gjøre når permisjonstiden begynner;)

Jeg jobber på kontor, og med første barn så jobbet jeg fullt nesten hele svangerskapet. Hadde en 20% sykemelding fra sent i 3. trimester tror jeg. Da var jeg barnløs, hadde kort reisevei og var bare litt plaget med bekkenet.
2. gang ble jeg 40% sykemeldt i 2. trimester. Jeg slet med bekkenløsning, umenneskelig tretthet (laaavt jern), en 2 åring og lang reisevei.
Denne gang trodde jeg kom til å bli enda 'verre' enn sist, men bekkenløsningen lar vente på seg, jeg er ikke veldig sliten og jernlageret er bra... Jordmor var rask til å tilby seg å søke svangerskapspenger om det er tungt med 100%, og jeg ikke har medisinske grunner til sykemelding. Jeg benytter meg av det om bekkenet fortsetter å være bra nok, men jeg venter til jeg har behov for det. Da ber jeg nok om en dag eller to hjemme, evt litt hjemmekontor/litt svangerskapspenger/mest kontor. Jeg må bare se det an. Jeg har fortsatt lang reisevei og to barn hjemme som skal ha en noe fungerende mamma, og jeg prioriterer å fungere hjemme. Jeg trodde jeg kom til å være sykemeldt allerede, men ser nå at jeg nok blir i full jobb en del uker til i hvertfall. Jeg er 14+0.

Jeg ser for meg å jobbe frem til perm, men det vet man jo ikke enda. Ser for meg at det nok blir til å søke svangerskapspenger etterhvert og sette meg til andre oppgaver. Men jeg jobber med tungt psykisk utviklingshemmede med utagerende adferd, så det er ikke helt ideelt å ha meg i "vanlig drift" så lenge. Men jeg har veldig lyst til å prøve, og eventuelt få kontor oppgaver. Vil helst være i 100 % så lenge som mulig. Er ikke lagd for å gå hjemme ;-)

jeg jobber med det samme som deg, fikk beskjed at så lenge de utagerer så har man ikke lov å jobbe der over 3 måneder, da må man enten bli omplassert eller svangerskaps penger ! Har ikke sagt noe til sjefen min ennå og jeg er egentlig over det men jeg venter litt til :-)

Var sykemeldt fra uke 20sist da jeg skulle ha tvillinger. Denne gangen håper jeg å gå fullt ut. Er kokk.

Første gang for meg, så målet er jo helt ut til permisjon men det er jo vanskelig å si. Jobber med kontor/arrangement så noe stressende til tider, tunge løft og logistikk. Men har en sjef som er veldig fleksibel på tilrettelegging og omfordeling av oppgaver/hjemmekontor osv om det trengs så krysser fingrene :)

Ville prøvd hjemmekontor en dag først om jeg var deg og så heller justere etter behov :) lykke til på møtet (om ikke det har vært da) :)

jeg jobber med det samme som deg, fikk beskjed at så lenge de utagerer så har man ikke lov å jobbe der over 3 måneder, da må man enten bli omplassert eller svangerskaps penger ! Har ikke sagt noe til sjefen min ennå og jeg er egentlig over det men jeg venter litt til :-)
Tror muligens det varierer litt fra sted til sted. Jobbet med den samme risikoen sist, men på et annet sted og da jobbet jeg til vikariatet mitt var over rundt uke 25. Men nå har jeg byttet jobb så får se hva de sier. Er også litt annen brukergruppe og er ikke like trygg på alle de enda. Men det ordner seg nok på et vis. Har nok av kontorarbeid å gjøre i stedet

Altså jeg jobbet frem til permisjonsstart, jobbet i butikk hvor jeg gikk hele tiden!! Så det var ikke lett, lå omtrent på gulvet for å ta bestillinger osv :P men på en kontorjobb hadde jeg nok sovnet hele tiden. Så du må nesten se an formen, vanskelig å vite på forhånd :)

Back
Topp