Jeg jobber på kontor, og med første barn så jobbet jeg fullt nesten hele svangerskapet. Hadde en 20% sykemelding fra sent i 3. trimester tror jeg. Da var jeg barnløs, hadde kort reisevei og var bare litt plaget med bekkenet.
2. gang ble jeg 40% sykemeldt i 2. trimester. Jeg slet med bekkenløsning, umenneskelig tretthet (laaavt jern), en 2 åring og lang reisevei.
Denne gang trodde jeg kom til å bli enda 'verre' enn sist, men bekkenløsningen lar vente på seg, jeg er ikke veldig sliten og jernlageret er bra... Jordmor var rask til å tilby seg å søke svangerskapspenger om det er tungt med 100%, og jeg ikke har medisinske grunner til sykemelding. Jeg benytter meg av det om bekkenet fortsetter å være bra nok, men jeg venter til jeg har behov for det. Da ber jeg nok om en dag eller to hjemme, evt litt hjemmekontor/litt svangerskapspenger/mest kontor. Jeg må bare se det an. Jeg har fortsatt lang reisevei og to barn hjemme som skal ha en noe fungerende mamma, og jeg prioriterer å fungere hjemme. Jeg trodde jeg kom til å være sykemeldt allerede, men ser nå at jeg nok blir i full jobb en del uker til i hvertfall. Jeg er 14+0.