Jobbe 100%

Lavan

Glad i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har jobbet i et 60% vikariat i året som gikk. Kun dagtid. Har jobbet ca 15% natt i tillegg fra august. Nå skal jeg begynner i min 100% stilling med 3-delt turnus og er veldig spent på hvordan dette skal gå. Blir så sliten av ingenting og med 2 barn hjemme så lurer jeg på hvordan dette skal gå :p håper formen kommer seg litt nå etter 3 uker med fri og at energien kommer tilbake med litt mer aktivitet :) har ikke krav på egenmld eller noe før det har gått 4 uker pga at jeg har hatt permisjon fra stillingen min,så jeg må igrunn bare holde ut uansett..

Flere som skal jobbe 100% framover? :)

Jeg jobber 100% i bhg som ped leder, synes dette er utroooolig slitsomt hehe! Sitter gjerne til 7-8 hver kveld med ting som skal gjøres så kjente godt på kroppen at den trengte juleferie nå :/

Hvorfor har du ikke krav på egenmelding eller noe da? Jeg har flere ganger hatt permisjon fra min stilling for å gå I andre stillinger både på samme sted som jeg egentlig jobber og en annen plass men med samme arbeidsgiver. Og det har aldri hvert snakk om at jeg ikke har rett på egenmelding og slikt da.

Hvis det er ny stilling på samme arbeidsplass, så skal det ikke være noen grunn til at du ikke skal kunne bruke egenmelding. Det er vel kun når det er ny arbeidsplass, det gjelder.

Lykke til:-)

Ifølge nav må jeg jobbe minst 4 uker når jeg har hatt permisjon og jobber i en annen kommune.. Den andre jeg snakket med i nav sa at det ikke skulle ha noe å si så lenge jeg har hart lønnet arbeid og de to jeg snakket med etter der igjen sa det samme som den første - at jeg må jobbe minst 4 uker (28 dager). Spurte også nav familie ang svangerskapspenger da dette ofte blir brukt i stedet for sykemld der jeg jobber.. Der skrev (spurte på fb for å få det skriftlig) og da svarte de at det ikke skulle ha noe å si så lenge jeg har hatt lønnet arbeid,uavhengig av hvilken kommune.. Så stilte jeg et nytt spm i forbindelse med dette og linket mitt første spm (og svar fra nav) og de også rettet dette opp til at jeg må minst 4 uker.. Så da blir jeg veldig usikker.. Har en del nattevakter jeg er usikker på hvordan jeg vil takle etter hvert,så det er derfor jeg har undersøkt dette.. Håper selvsagt på å holde ut i jobb så lenge som mulig.. Men heller gå ned i stillings% enn å bli sykemeldt sånn som sist..

Har hatt velferdspermisjon 1 år fra min faste 100% stilling for å jobbe i vikariat i nabo kommunen.

jobber også 100%,er på kontor. det jeg merket når jeg jobbet i romjulen var at hodepinen kom etter ca 2t. på jobb.... jeg har slitt med det når jeg har vært der så trodde jeg det forsvant, men det var visst bare i ferien...
så spent på hvordan fulle uker skal gå fra mandag av...

Selvom du ikke kan bruke egenmeldinger så kan du jo sykemeldes når du har vært i jobb.

Ifølge de jeg har snakket med på nav så har jeg ikke krav på det før jeg har jobbet i 4 uker i min faste stilling igjen :/ ... Får vel ta en ringerunde igjen imorgen.. Greit å vite hva man har krav på om man skulle trenge sykemelding av en eller annen grunn..

Ifølge de jeg har snakket med på nav så har jeg ikke krav på det før jeg har jobbet i 4 uker i min faste stilling igjen :/ ... Får vel ta en ringerunde igjen imorgen.. Greit å vite hva man har krav på om man skulle trenge sykemelding av en eller annen grunn..

Men jeg tror ikke du mister sykepengerettighetene dine ved å bytte jobb. Du er jo i jobb hele tiden. Men den nye arbeidsgiver er nok ikke pliktig før å betale deg før etter 4 uker. Da skal det være NAV som betaler ut sykepengene før der har gått 4 uker.

Det er liksom det jeg har prøvd å fått svar på fra nav også,men jeg har nå fått svar om at jeg må jobbe 4 uker før jeg har krav på egenmld både ift meg selv,syke batn og evt sykemld/svangerskapspenger. Greit at jeg starter opp igjen i den perioden i svangerskapet hvor formen er på topp.. Får håpe formen forblir bra denne gangen og ikke blir som sist da jeg ble sykemeldt pga hodepine fra uke 16..

jeg måtte ty til sykemld før jeg hadde vært ansatt 1mnd, og da fikk jeg sykepenger av nav...

Ja,en gang ringte jeg 6 forskjellige på nav og ingen svarte det samme.. :O da er det liksom litt vanskelig å vite hva man skal tro :p har holdt ut i 2 uker og det går heldigvis bra :) merker det i korsryggen av og til,men det er ikke mer enn jeg kan tåle. Så får jeg krysse fingrene for at jeg slipper å bli dårlig.

Er vel det at jeg kan risikere å måtte gå de første 16 dagene uten lønn fra arbeidsgiver? Er det ikke fra dag 16 nav betaler ut sykepenger? Fikk beskjed om egenmld etter 8 uker på meg og 4 på ungene.. Aner ikke om det stemmer,men..

Ny arbeidsgiver skal ikke betale for de første 16 dagene, det stemmer, men siden du har vært i jobb hele tiden skal NAV betale fra første dag.

Lykke til :) hadde aldri orket 100% selv om jeg ikke hadde vært gravid en gang jeg, ikke i den jobben jeg har nå vertfall :p har 80% og trives med det.

Merker at det blir slitsomt med to barn på 2 og 4 år i tillegg til 100% jobb.. Får holde ut i 4 uker da som en på nav sa.. Så kan jeg vel være sikker på at jeg ikke blir stående uten inntekt.. Jobber på omsorgssenter med akuttrom til f.eks kreftpasienter osv.. Har en del dårlige pasienter som trenger mye hjelp og smertelindring i tillegg til pårørende som trenger støtte,så det er ganske heftig å jobbe der nå.. Så det blir nok ikke så mye lenger enn 2-3 uker jeg holder ut om det skal fortsette sånn..

Ny arbeidsgiver skal ikke betale for de første 16 dagene, det stemmer, men siden du har vært i jobb hele tiden skal NAV betale fra første dag.

Dette her er ikke noe jeg bare tror, jeg VET 100% sikkert at det er sånn, for jeg har måttet ha sykemelding tidlig i ny jobb sjøl. Beklager at jeg ikke informerte om det tidligere.

I min sak sier de at siden jeg har hatt ulønnet permisjon ett år,så må jeg jobbe disse ukene for å ha tjent meg opp retten til egenmld og evt sykemld. Jeg har jobbet 15% natt som ekstravakter siden juli,men har ikke avtale på det (skulle ha,men da jeg oppdaget at jeg var gravid fant jeg ut at jeg heller fikk ta de som ekstravakter når formen var såpass at jeg orket. Og så liten % uten avtale utgjør nesten ingenting ift opptjening av disse egenmld fikk jeg beskjed om

Back
Topp