Jobb

Nurk

Betatt av forumet
Er dere i full jobb? Evt. hvorfor ikke?
Har noen blitt anbefalt svangerskapspenger pga at du i jobben er mye eksponert mtp smitte?
 
Jeg jobber 50% for tiden, og kommer nok ikke til å jobbe fullt før permisjon :) har hatt så mye sykdom hjemme de siste månedene at jeg aldri får mulighet til å hente meg inn, så derfor forblir jeg på 50% :)

har ikke hatt noen tanker om smitteøkningen enda..
 
Jobber 60-70% nå, og tipper det ikke blir så mye mer før perm. Er veldig smitteutsatt, men ikke fått noen anbefalinger ifm det. Synes heller ikke det er helt innafor hvis jeg skal være ærlig. Med mindre man har medisinske grunner til å unngå vaksine eller har kraftig nedsatt immunforsvar, er faktisk ikke smitte så skummelt lenger.
 
Jobber 80% i helsevesenet, i svangerskapet i fjor ble jeg sykemeldt i uke 27 pga bekkenplager. Smitte var aldri noe tema da, ikke nå heller ;)
 
Jobber 100% enda, og blir værande i det så lenge en ikke har noen plager:) nå har jeg kontorjobb da, så slepp mye trakking, løfting og slik:)
 
Jeg har vært sykemeldt lenge pga annet enn svangerskapet. Begynner i dag på jobb igjen, har 60% stilling i butikk. Men kommer til å prøve å jobbe mer etter nyttår. Fått beskjed om å ta det rolig nå når jeg starter og har bare to uker før jeg tar ferie. Er spendt på hvordan det blir å gå tilbake på jobb, men har opperert armen i slutten av oktober derfor jeg må ta det med ro. Så ikke for mye løfting.
 
Jobber 100% og er fullvaksinert, så ikke veldig redd for å bli smittet (bruker munnbind i butikken, holder avstand, få nærkontakter og god håndhygiene). Har kontorjobb, og føringene der er økt bruk av hjemmekontor uansett. Vi kan også ha 100% hjemmekontor hvis vi ønsker det.
 
100% og fullvaksinert. Ikke bekymret for alvorlig sykdom hvis jeg skulle bli smittet med utgangspunkt i det som har kommet frem om omikron så langt. Vi får bare følge med. For meg vil det være langt med krevende å ikke være i aktivitet :Heartred
 
Jeg jobber også 100%. Nå er jo vaksinen anbefalt for gravide - så skulle ikke tro svangerskapspenger er så veldig aktuelt med mindre det foreligger andre medisinske hensyn hvertfall? Dette aner jeg ikke altså - bare en tanke:happy:
 
Jobbet 80% i barnehage til nå, går over til svangerskapspenger pga smitte. Ikke bare corona, men alt annet også. Jobber i flere barnehager per dag, noe som gjør meg ekstra eksponert og det er høyt smittetrykk her jeg bor. Har hatt is i magen en stund for å se an situasjonen, men ble besluttet denne uken at svangerskapspenger er den beste løsningen. Det er lite muligheter for tilrettelegging i min stilling, jobber mye 1:1 og har barn som hoster og nyser meg i ansiktet dagen lang.
 
Jobber bare 20 % nå, men skal prøve å øke til 40 % om et par uker. Er pga. bekkensmerter :)
 
Back
Topp