Jobb

I dag var det tungt. Men kanskje mest mentalt.
Merker at kombinasjonen "vantrivsel på jobb" og "trøtt gravid" gjør meg litt ekstra ineffektiv på kontoret. Det er lite i meg som er innstilt på å yte mer enn jeg må gjennom svangerskapet, kjenner jeg (dårlige psykososiale forhold på jobb), men samtidig så er det jo ganske kjedelig å gå hjemme og være sykmeldt også..

Gleder meg til fridager i mai, nå. Har et mål om å klare meg frem til sommerferien, så får vi se hvordan ting blir til august.. Rett og slett. Kan være ting bedrer seg på jobb også. Kanskje.

I dag var det tungt. Men kanskje mest mentalt.
Merker at kombinasjonen "vantrivsel på jobb" og "trøtt gravid" gjør meg litt ekstra ineffektiv på kontoret. Det er lite i meg som er innstilt på å yte mer enn jeg må gjennom svangerskapet, kjenner jeg (dårlige psykososiale forhold på jobb), men samtidig så er det jo ganske kjedelig å gå hjemme og være sykmeldt også..

Gleder meg til fridager i mai, nå. Har et mål om å klare meg frem til sommerferien, så får vi se hvordan ting blir til august.. Rett og slett. Kan være ting bedrer seg på jobb også. Kanskje.

Huff så kjedelig! Jeg syns det er tungt påde fysisk og psykisk. Og man kan liksom ikke ikke gjøre jobben 100% når man er i barnehage med barn:) så i går var jeg helt kake når jeg kom hjem. Orker ikke at hver dag skal være slik, jeg har jo barn hjemme også.

Går bedre på jobb i dag! Sikkert fordi det er vaskedag og jeg dermed er mer våken og tiden går fortere. Og så skal jeg ikke på jobb i morgen, og ha bare noen timer hjemmekontor på fredag så er det helg igjen. Det hjelper på det mentale. :)

Er 60% sykmeldt fra før pga andre forhold. Mest at jeg blir veldig sliten. Er stuptrøtt for tia, men vet ikke om det er pga graviditet eller bare «ordinært» sliten. Nesten så jeg ikke fikk på meg klær imorges, hehe. Puppene får jo ikke plass i klærne lengre, så er bittelitt uanstendig idag. Det tyter litt. Må nok på shopping i helga!

Føler meg noe trøtt, men mest på ettermiddag-kveld. Var sykemeldt noen uker med nr 1 pga oppkast og kvalme og bekkenplager mot slutten. Tvang meg litt i jobb selv om jeg kasta opp daglig, selv om en gynekolog så jeg burde bli hjemme... Nå er jeg bare 4 uker på vei, så får se hva som skjer framover og om kvalmen kommer. Begynner vanligvis i uke 5-6. Tror jeg skal lytte til kroppen og høre med gyn.

Jeg er på jobb nå helt grønn i ansiktet...:/ Jeg tipper det ender med sykemelding fra mandag. Jobber ut mot mennesker hele dagen så kan ikke gjemme meg bort dessverre:arghh::arghh: Hjemme gidder jeg heller ikke særlig mye for tida, samboer må ta det meste med både unger og hjem:wacky:

Jobber i barnehage kjenner det er ganske tungt. Var så kvalm og dårlig idag at det var rett før jeg gikk hjem. Har vært sykemeldt 50% to uker pga ryggen. Sliter fortsatt med ryggen men nå er kvalmen forferdelig... vurderer og gå til legen og spørre om ny sykemelding jeg er ofte alene med barna å kjenner det er vanskelig og skulle ta vare på mange barn når formen er elendig og alt bare svimler..... ligger på sofaen hele dagen når jeg kommer hjem årker nesten ingenting.... har ett barn jeg skal ta meg av hjemme også pluss en mann som jobber kvelder og helger.... mek kvier meg for å bli sykeneldt mer

Jeg har 120% stilling, den ene som stipendiat, den andre på universitetet. Men det er sådan greie jobber som går litt i rykk og napp i hvor travelt det er. Kan organisere dagene noenlunde etter behov. Men kjenner at det å sitte foran dataen og se på tall og tabeller gjør meg ekstra trøtt. Blir nok sykemeldt/svangerskapspenger etter operasjonen i uke 13-14, så nyter egentlig det å være på jobb for da går tiden litt fremover:)

Jobber i barnehage kjenner det er ganske tungt. Var så kvalm og dårlig idag at det var rett før jeg gikk hjem. Har vært sykemeldt 50% to uker pga ryggen. Sliter fortsatt med ryggen men nå er kvalmen forferdelig... vurderer og gå til legen og spørre om ny sykemelding jeg er ofte alene med barna å kjenner det er vanskelig og skulle ta vare på mange barn når formen er elendig og alt bare svimler..... ligger på sofaen hele dagen når jeg kommer hjem årker nesten ingenting.... har ett barn jeg skal ta meg av hjemme også pluss en mann som jobber kvelder og helger.... mek kvier meg for å bli sykeneldt mer

Jeg tør ikke dra til legen og be om å bli sykemeldt det sitter langt inne..

Jeg tør ikke dra til legen og be om å bli sykemeldt det sitter langt inne..

Er lik selv ikke lett, men vurderer det sterkt... med førstemann var jeg også kvalm og kasta opp men ikke så konstant... da jobba jeg 100% frem til jeg var ca 7 mnd også 50% resten å da pina jeg meg selv... men hadde da ingen andre enn meg selv å ta vare på...

Er lik selv ikke lett, men vurderer det sterkt... med førstemann var jeg også kvalm og kasta opp men ikke så konstant... da jobba jeg 100% frem til jeg var ca 7 mnd også 50% resten å da pina jeg meg selv... men hadde da ingen andre enn meg selv å ta vare på...

Jeg hadde kun meg selv og mannen for 10 år siden, var likevel sykemeldt Pga kvalme blodtrykk, bekkenløsning.. og fikk hastesnitt i uke 32. Likevel tør jeg ikke dra å klage.. for det er det jeg føler.. og hva om legen sier at jeg ikke blir sykemeldt?!

Jeg hadde kun meg selv og mannen for 10 år siden, var likevel sykemeldt Pga kvalme blodtrykk, bekkenløsning.. og fikk hastesnitt i uke 32. Likevel tør jeg ikke dra å klage.. for det er det jeg føler.. og hva om legen sier at jeg ikke blir sykemeldt?!

En gang jeg ba fastlegen min om sykemelding, så sa jeg at jeg var redd fordi jeg ville ikke bli stempla som en som bare ville være hjemme. Da sa han at de klarer de raskt å luke ut, og så sa han at det er ingen som takker deg for at du jobber deg ihjel. Dersom formen er dårlig så må det være legitimt å be om det, det er iallefall min tanke. Ser for meg det må være helt pyton å presse seg gjennom jobb dersom formen er dårlig:/

En gang jeg ba fastlegen min om sykemelding, så sa jeg at jeg var redd fordi jeg ville ikke bli stempla som en som bare ville være hjemme. Da sa han at de klarer de raskt å luke ut, og så sa han at det er ingen som takker deg for at du jobber deg ihjel. Dersom formen er dårlig så må det være legitimt å be om det, det er iallefall min tanke. Ser for meg det må være helt pyton å presse seg gjennom jobb dersom formen er dårlig:/

Ja det er sant:) jeg har hatt legen min i 10 år så han vet jo at jeg ikke renner ned kontoret;) jeg blir bare så tullete.

Du vet jo hvordan du har det best altså omganssyke er jo det værste synses jeg og må jo si at dette kan sammenlignes..... hvis du føler deg så dårlig at det er vanskelig og være på jobb så synes jeg ikke du klager.... men skjønner godt hva du mener. Jeg pleide gå på jobb med feber osv før fordi jeg ikke turte si jeg var syk:hilarious: er enda lik gruer meg i hjel om jeg må tinge og si jeg er syk... men vurderer det imorgen....

Det tviler jeg på at legen gjør så lenge du faktisk er dårlig! Jeg orker ikke være grønn i fjeset og kaste opp mellom kunder:meh:

Jeg har 120% stilling, den ene som stipendiat, den andre på universitetet. Men det er sådan greie jobber som går litt i rykk og napp i hvor travelt det er. Kan organisere dagene noenlunde etter behov. Men kjenner at det å sitte foran dataen og se på tall og tabeller gjør meg ekstra trøtt. Blir nok sykemeldt/svangerskapspenger etter operasjonen i uke 13-14, så nyter egentlig det å være på jobb for da går tiden litt fremover:)

Jeg er også stipendiat! High five! :D

Back
Topp