Jobb

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Har du sagt fra på jobb?

Begge mine to ledere under meg, sånn hvis det skulle skje noe.
Og sjefen min fikk vite det i går på grunn av historikken fra sist svangerskap.
Han satte pris på at jeg så fra på forhånd i tilfelle jeg skulle bli sykemeldt.

Har ikke sagt noe, og aner ikke når det passer seg å si det! Blir jeg dårlig må jeg nok liste meg inn på kontoret til sjefen.. :P

Nei, ingen på jobb vet noe enda, men regner jeg at jeg sier ifra dersom jeg begynner å bli i dårlig form i arbeidstiden (så langt har kvalmen kommet først på ettermiddagen/kvelden).

De forventer det nok snart uansett. Vi er en liten bedrift og jeg anser kollegaer (inkl. Sjefen sjøl) som venner, så de har jo skjønt at vi ønsket å stifte familie [emoji4]

Holde tett så lenge jeg er i form, men mest fordi jeg ikke vil det skal ut enda av hensyn til kommende storesøsken.

Jeg har sagt det. Sliter med blødninger, så er kjekt at de vet hvorfor jeg plutselig er borte osv.

Ikke sakt noe, men formen er elendig, så usikker på om jeg klarer meg frem til uke 12! Kvalm/opplast siden uke 5! Er for øvrig 8 uker og litt nå.

Har ikke sagt noe. Håper formen holder seg og jeg kan holde det hemmelig noen uker til. Forrige gang mistet vi i MA og det ble oppdaget på TUL i uke 12, så nå vil vite at alt er bra før jeg sier noe...

Vil vente til ca uke 12. Da begynner vel julebordsesongen og det blir litt vanskeligere å holde det skjult! [emoji85]

Her vet ledelsen det i og med at jeg er så kvalm. Kastet opp på jobb og brekker meg i gangene. Er sykemeldt nå pga kvalmen:-) Er 7 uker i dag.

Jeg skulle varsle sjefen i går, men så var han ikke på jobb. Får prøve igjen i morgen, eventuelt på fredag.

Har ikke sagt noe til sjefen etc, det blir nok en stund til jeg gjør det, da jeg ikke ser han så ofte. To kollegaer vet det, da vi var ute og spiste her en dag. Orker ikke finne på unnskyldninger om hvorfor jeg ikke drikker.

Nei, ikke enda. men blir vel å opplyse om det snart tenker jeg. Er mulig jeg skal ut med svangerskapspenger, enten helt eller gradert, pga risikosvangerskap og da kommer det jo ut. Jeg prøver å stå i jobb først for å kjenne om jeg takler det eller ikke (morkakesvikt som endte i dødfødsel i forrige svangerskap, pr. nå klarer jeg å holde skuldrene senka og angsten i sjakk - men jeg har vel ikke helt innsett at jeg faktisk er gravid igjen heller).

Går på pleiepenger, så kommer ikke til å si noe på en stund. Er jo borte fra jobb uansett, og er planalgt at jeg skal være borte deler eller hele tiden de neste 2 årene.

Fortalte sjefen i dag. Bare hyggelige tilbakemeldinger å få, og han var glad på mine vegne. [emoji106]

Jeg har fortalt det til sjefen og de nærmeste kollegaene. De begynte å lure på om jeg hadde blitt alvorlig syk, da følte jeg at det beste var å fortelle det[emoji6]

Blir å fortelle det på mandag, hadde tenkt å vente litt lenger (8+1 i dag). Har vært sykemeldt i to uker nå på grunn av svangerskapskvalme. I forje svangerskap fikk jeg svangerskapspenger og ser ikke for meg at det kommer til å gå i dette heller.

Leverte sykemelding pga svangerskapskvalme på mandag. Fortalte det til avdelingsleder, da hun var så bekymret for meg og om det hadde skjedd noe alvorlig. Er 7+1 i dag, og fryktelig kvalm. Håper det bedrer seg utover, for det er kjedelig og ikke kunne gjøre noe som helst.

Sagt i fra til min ene sjef, bare hyggelige tilbakemeldinger! Tenkte det var greit å si ifra tilfelle jeg blir kjempe dårlig [emoji40]

Jeg har fortalt det til noen få kolleger som jeg har veldig god kontakt med. Men jeg har vært kvalm og kastet opp helt siden før uke 3, og etter positiv test har det blitt mye verre. Jeg har gått ned nesten to kg siden før helga.. vanskelig. Skjule at jeg er så kvalm og kaster opp på jobb. Men jeg er bare 4+4. Hadde håpa å kunne vente litt lenger.

I første graviditet sa jeg ikke noe før 9 uker (hadde tenkt å vente til 12 uker men pga kvalmen følte jeg jeg måtte komme med en forklaring)

Jeg har sagt det til min nærmeste leder. Også ble jeg faktisk nødt til å fortelle det til en kollega etter jeg hadde en komplett meltdown hvor jeg gråt i ca 30 min. Jeg måtte rett og slett fortelle at dette skjer på grunn av hormonene mine, var redd hun skulle tro jeg hadde fått en alvorlig depresjon eller noe. Litt redd for at hun skal si det med noen andre men hun er lege så hun kan vel å holde ting for seg selv. (får vi håpe).

Back
Topp