Jobb

Ok godt å høre det ikke bare er jeg som er sær og umulig da. Virker som de fleste jeg snakker med er enig med meg i denne situasjonen. Virker som ting blir gjort veldig forskjell fra leder til leder. Nå i dag har jeg endelig fått perm søknad i orden og alle papirer fra sjefen så nå skal jeg hvertfall roe ned og ikke stresse med å løpe ned dørene på jobb.
Ble jo helt satt ut når sjefen begynte i går å si har det sklidd ut det med at du kommer innom osv, nei jeg har jo vært der hver uke bortsett fra forrige uke for da orka jeg rett og slett ikke og Hu har ikke vært på jobb når jeg har vært på jobb.

Ok godt å høre det ikke bare er jeg som er sær og umulig da. Virker som de fleste jeg snakker med er enig med meg i denne situasjonen. Virker som ting blir gjort veldig forskjell fra leder til leder. Nå i dag har jeg endelig fått perm søknad i orden og alle papirer fra sjefen så nå skal jeg hvertfall roe ned og ikke stresse med å løpe ned dørene på jobb.
Ble jo helt satt ut når sjefen begynte i går å si har det sklidd ut det med at du kommer innom osv, nei jeg har jo vært der hver uke bortsett fra forrige uke for da orka jeg rett og slett ikke og Hu har ikke vært på jobb når jeg har vært på jobb.
Pluss Hu mente at å sitte på kurs sammen med mine kollegaer i 3timer ikke var nok og ikke var avtalen. Så da mente Hu jeg måtte komme å sitte på jobben også pluss kurset hvis jeg ville på det og da kjente jeg det begynte å boble i blodet og begeret rant over og at hun virkelig prøver å utnytte meg.
Sniker fra august. Skjønner heller ikke helt hvorfor det kreves at du jobber noe når du er 100% sykmeldt. Jeg jobber også i IA-bedrift (barnehage) og er 100% sykmeldt, verken arbeidsgiver eller NAV forventer at jeg er noe på jobb da. Er det ikke mulig for legen din og eventuelt skrive på sykmeldingen at du må holde deg i ro eller noe sånt? Trist at du skal ha konstant dårlig samvittighet når du egentlig burde bruke tid og energi på deg og baby :happy:

Pluss Hu mente at å sitte på kurs sammen med mine kollegaer i 3timer ikke var nok og ikke var avtalen. Så da mente Hu jeg måtte komme å sitte på jobben også pluss kurset hvis jeg ville på det og da kjente jeg det begynte å boble i blodet og begeret rant over og at hun virkelig prøver å utnytte meg.

Jeg hadde ikke funnet meg i dette for det høres helt feil ut! Det er jo du og legen som sammen har funnet ut hva som er best for deg og baby. Dette kan umulig være bra for noen av dere. Jeg hadde tatt en tur til legen og fortalt situasjonen, og fått legen til å skrive på sykmeldingen at du skal hvile og ta det med ro. Arbeidsgiver kan umulig kreve at du kommer noe på jobb da :happy: Jeg leverte sykmeldingen til arbeidsgiver og fikk god bedring i retur og at jeg gjerne måtte komme innom på kaffe eller noe sånt. Akkurat som det skal være! Hvis legen mente du skulle være på jobb så hadde du vært gradert sykmeldt tenker jeg:happy: Lykke til!

Ja får gjøre det for etter å bare vært ute av huset i dag å vært innom jobb å skrevet søknad så føles det som man skal føde rett rundt hjørnet, med veldig vondt i magen og et bekken som takker for seg.... Og syre problemer fra h.......[emoji51]

Ja får gjøre det for etter å bare vært ute av huset i dag å vært innom jobb å skrevet søknad så føles det som man skal føde rett rundt hjørnet, med veldig vondt i magen og et bekken som takker for seg.... Og syre problemer fra h.......[emoji51]

Når jeg spurte legen hva gjør jeg så sa Hu hæææ jobber du haha så prøver jeg å si nei jobber ikke akkurat men må innom jobb da pga sånn nav avtale jeg satt opp.... Som jeg seff angrer hardt på nå... Så sa Hu det er helt opp til deg da bare si at du ikke kan. Men ikke akkurat lett å si det til sjefen da når Hu holder på sånn som dette. Og pluss jeg blir jo redd hvis Hu sitter å sier til nav at jeg ikke gjør som vi har skrevet i brevet (planen) til nav som vi satt da virker det jo som jeg ikke vil på en måte. Så får snakke med legen igjen når jeg skal dit.. [emoji51]

Selv om du har en avtale som tilsier at du skal innom jobb, betyr ikke det at du skal jobbe når du er 100% sykemeldt. Det er misbruk fra arbeidsgivers side, synes jeg, hvis det er det sjefen din mener at du skal.
Det å dra innom å si hei og prate litt når formen tillater det, det er kjempe bra.
Hvis du ikke makter å dra innom jobb slik avtalen tilsier, så kan du be om en ny avtale eller gå tilbake på avtalen og si at du makter det ikke. Legen kan være behjelpelig der vil jeg tro, iht dialog mellom deg, nav og arbeidsgiver.
Bestill deg omså en egen legetime for kun dette formålet, du skal ikke trenge å gå slik lengre enn nødvendig.

Takk for støtten og råd alle sammen det letter litt på psyken min i dette tilfellet....

Når jeg spurte legen hva gjør jeg så sa Hu hæææ jobber du haha så prøver jeg å si nei jobber ikke akkurat men må innom jobb da pga sånn nav avtale jeg satt opp.... Som jeg seff angrer hardt på nå... Så sa Hu det er helt opp til deg da bare si at du ikke kan. Men ikke akkurat lett å si det til sjefen da når Hu holder på sånn som dette. Og pluss jeg blir jo redd hvis Hu sitter å sier til nav at jeg ikke gjør som vi har skrevet i brevet (planen) til nav som vi satt da virker det jo som jeg ikke vil på en måte. Så får snakke med legen igjen når jeg skal dit.. [emoji51]
Prat med legen din og få ordnet dette, skal ikke være sånn :happy: Tror det blir mye lettere for deg da!

Back
Topp