Jobb

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Jeg er 100% sykemelding pga veldig dårlig form og bekkenløsning. Og vi er ia bedrift og jeg har skrevet plan med sjefen som ble sendt til nav at jeg skal ha kontakt med jobben en gang i uka i 1-2 timer ca og bare gjøre noe enkelt lage mat eller fikse litt små ting greit nok.
På mandag så var jeg på jobb som avtalt, men da var det plandag og det var en fra nav som skulle snakke. Så avtalte med sjefen jeg skulle komme da. Og når jeg skulle gå så sa Hu ja da kommer du på fredag å da jeg blir jo egentlig satt ut for jeg har jo vært på jobb for denne uka og formen er jo dårlig og sitti med smerter i magen siden mandag og er egentlig på gråten for klarer jo ikke å stå eller sitte bare ligge. Pluss 3 barn hjemme som egentlig går for lut og kaldt vann. Så sitter jeg her da og må på jobb på fredag og gruer meg for å ringe å si jeg er dårlig. Hva gjør jeg med dette føler et rimelig press på å møte opp og ikke virke helt umulig for å møte på jobb i 1-2 timer bare. Dette er i barnehage. Håper på litt hjelp i frustrasjon her jeg ligger :)

Jeg er 100% sykemelding pga veldig dårlig form og bekkenløsning. Og vi er ia bedrift og jeg har skrevet plan med sjefen som ble sendt til nav at jeg skal ha kontakt med jobben en gang i uka i 1-2 timer ca og bare gjøre noe enkelt lage mat eller fikse litt små ting greit nok.
På mandag så var jeg på jobb som avtalt, men da var det plandag og det var en fra nav som skulle snakke. Så avtalte med sjefen jeg skulle komme da. Og når jeg skulle gå så sa Hu ja da kommer du på fredag å da jeg blir jo egentlig satt ut for jeg har jo vært på jobb for denne uka og formen er jo dårlig og sitti med smerter i magen siden mandag og er egentlig på gråten for klarer jo ikke å stå eller sitte bare ligge. Pluss 3 barn hjemme som egentlig går for lut og kaldt vann. Så sitter jeg her da og må på jobb på fredag og gruer meg for å ringe å si jeg er dårlig. Hva gjør jeg med dette føler et rimelig press på å møte opp og ikke virke helt umulig for å møte på jobb i 1-2 timer bare. Dette er i barnehage. Håper på litt hjelp i frustrasjon her jeg ligger :)

Det er enda vel et 30 timer til barnehagen åpner på fredag. Da kan du jo se formen ann når dagen kommer og heller melde avbud dersom du ikke er i form. Det er jo litt tidlig å si noe om nå. Og man skal ikke ha behov for å grue seg til å si fra om at man ikke er i form til å komme.

Hilsen pedagogisk leder på småbarnsavdeling :)

Det er enda vel et 30 timer til barnehagen åpner på fredag. Da kan du jo se formen ann når dagen kommer og heller melde avbud dersom du ikke er i form. Det er jo litt tidlig å si noe om nå. Og man skal ikke ha behov for å grue seg til å si fra om at man ikke er i form til å komme.

Hilsen pedagogisk leder på småbarnsavdeling :)
Ja veit det er til fredag er bare at smerter har vært siden mandag og kontante smerter over tid i flere dager tar på.... lite søvn over tid tar på så bare det som var litt dumt med at egentlig så følte jeg at jeg hadde gjort mine timer på mandag... Blir bare litt sånn at styrer skal gå over avtale som vi har satt. Og det er jo en grunn for at jeg er 100 % borte fra jobben det er jo for at jeg egentlig ikke kan være der men nok med å bare bli ferdig med hele svangerskapet nå.

Ja veit det er til fredag er bare at smerter har vært siden mandag og kontante smerter over tid i flere dager tar på.... lite søvn over tid tar på så bare det som var litt dumt med at egentlig så følte jeg at jeg hadde gjort mine timer på mandag... Blir bare litt sånn at styrer skal gå over avtale som vi har satt. Og det er jo en grunn for at jeg er 100 % borte fra jobben det er jo for at jeg egentlig ikke kan være der men nok med å bare bli ferdig med hele svangerskapet nå.
Smertene er sånn at man ikke kan verken gå stå eller sitte så blir bare litt svett av dette og får litt angst av å få til alt.

Snakket med sjefen din? At du trodde at siden du kom inn på jobb da så trodde du at du ikke skulle fredag iht avtalen som er gjort?

Snakket med sjefen din? At du trodde at siden du kom inn på jobb da så trodde du at du ikke skulle fredag iht avtalen som er gjort?
Fikk ikke sagt det da for dette var forran flere kollegaer og midt i stresset gang. jeg spurte egentlig fra min tanke når jeg skulle komme neste uke men Hu kjørte bare på ja da kommer du på fredag og neste. Kan lage mat. Så ble jeg satt ut og sa jeg orker ikke å lage No mat eller No for formen klarer det ikke, da bare fant No annet. Så tenkte jeg bare jaja får gå og bare gjennomføres for å ikke virke helt teit som ikke orker å komme innom liksom. Sånn som jeg føler på det så føler jeg det som folk tror jeg sitter å bare tar meg fri og er helt fin oppegående og kjeder meg hjemme mens sannheten er egentlig bare å overleve dagen og alt forandrer seg fra time til time. Selv med smerter så kan man ikke se dette på meg alltid jeg smiler og er hyggelig mot folk.
Hvor mange ganger skal man si at man er syk. Jeg sa jo på møte vi satte planen at en gang i uken holder i massevis, hun holdte jo på å sette 2 dager.
Men skjønner jo at man må egentlig bare si ting rett og slett selv om det føles helt upassende og sært.

Blir til at man angrer på at man har satt opp sånn plan for virker som de ikke tar meg på alvor.

Blir til at man angrer på at man har satt opp sånn plan for virker som de ikke tar meg på alvor og bare presser på mer og mer. Mens jeg er snill pike syndrom og føler det bare er å stille opp mens andre bare blir sykemelte og gir f....

Du må bare følge din egen kropp og hvordan du har det.
Det er ingen som takker deg for å slite deg ut eller "ødelegge".
Du må bare si det som det er, at du har brukt opp den ene dagen denne uken og at du klarer ikke.
Hvis ikke så snakk med legen din og få sykemelding slik at den er 100% uten mulighet for arbeid. Fortell hvordan du har det.

De sier at det å være gravid er ingen sykdom, men plagene vi som gravide får er like ille som en sykdom, og vi må sette oss og babyens behov først.
Det er ingen som takk oss hvis vi sliter oss ut, men babyen takker oss for at vi tar det med ro og lytter til kroppen vår

Du må bare følge din egen kropp og hvordan du har det.
Det er ingen som takker deg for å slite deg ut eller "ødelegge".
Du må bare si det som det er, at du har brukt opp den ene dagen denne uken og at du klarer ikke.
Hvis ikke så snakk med legen din og få sykemelding slik at den er 100% uten mulighet for arbeid. Fortell hvordan du har det.

De sier at det å være gravid er ingen sykdom, men plagene vi som gravide får er like ille som en sykdom, og vi må sette oss og babyens behov først.
Det er ingen som takk oss hvis vi sliter oss ut, men babyen takker oss for at vi tar det med ro og lytter til kroppen vår
Tusen takk for støttende ord og viser at du skjønner for man blir bare litt frustrert når man prøver å vise at man er villig til å følge hva nav sier og maser om av oppfølging og sykefravær og at man kan alltid bidra med noe osv osv, men så blir det mere stress og mas enn noe godt når man prøver. Blir mere press enn å føle at man bidrar på en måte. Og jeg er ikke den som gleder meg til å ringe inn syk fra før og nå skal jeg lissom ringe meg syk igjen og igjen og igjen haha må jo le litt får vel ringe legen imorra uansett pga disse smertene.

Som jeg forstår, så var tiden brukt på oppfølgingssamtale mellom deg, NAV og arbeidsgiveren? Dette er ikke en del av avtalen om å "jobbe" et par timer i uka da dette ikke er dine direkte arbeidsoppgaver. Slike ting kommer utenom.
Eller har jeg misforstått?

Nei jeg kom på planleggningsdagen som var og der kom nav å pratet til alle dette var ikke noe med min sykemelding å gjøre. Dette var i jobb tiden til oss alle ansatte.

Nei jeg kom på planleggningsdagen som var og der kom nav å pratet til alle dette var ikke noe med min sykemelding å gjøre. Dette var i jobb tiden til oss alle ansatte.
Da mener jeg at du har jobbet det du skulle denne uka.

Prøvde igjen da å ta det opp med hu. For vi assistenter får gå på kurs i vanlig jobb tid 2timer hvertfall og Hu mener at dette ikke er nok jobb for meg ifølge det vi satt opp at jeg ikke er innom jobben kurset er rett ved siden av jobben..... skjønner virkelig ikke hva det er med styrere jeg as. Hvis jeg hadde vært på jobb og ikke sykemeldt så hadde jeg fortsatt vært på dette kurset i jobb tiden min og ikke måtte jobbet noe ekstra. Det er da vel litt mere viktig å la meg gå på jobb kurs enn at jeg sitter å klipper kroner i en time å går hjem. Nei først å sitte på kurs i noen timer og komme å sitte på jobb etter det. Som sagt så er jeg jo sykemeldt 100% for at formen min ikke klarer mer.

Bare litt dumt at ledere skal utnytte mer enn det de skal... Ikke rart folk kvier seg for å ha kontakt med jobb under sykemeldinger. For man får hele tiden følsen på at man ikke gjør nok eller møter opp.

Men jeg skjønner ikke... du er jo 100% sykmeldt? Skjønner ikke lederne dine hva dette betyr? Da skal du jo ikke jobbe noen timer i uka? Da må sykmeldingsprosenten reduseres isåfall om lederne dine skal "kreve" noe som helst fra deg?

Ja det kan du si sånn er det å være ia bedrift.. Man er så og si aldri syk nok til å gjøre noe nesten ifølge nav... Greit nok med de som er langtids sykdom eller noe som kan fikses men kan fort bli litt stress når man er sånn som meg nå... [emoji51].

Men jeg er også i en ia-bedrift, det betyr ikke at jeg skal være sykmeldt 100% og jobbe litt oppå der.. det betyr at jobben skal tilrettelegge for meg slik at jeg kan jobbe litt, sånn som jeg har det nå er jeg 60% sykmeldt, og jobber 40% med tilrettelegging fra arbeidsplassen. Om ikke tilretteleggingen hadde vært der hadde jeg vært 100% sykmeldt

Ja det kan du si sånn er det å være ia bedrift.. Man er så og si aldri syk nok til å gjøre noe nesten ifølge nav... Greit nok med de som er langtids sykdom eller noe som kan fikses men kan fort bli litt stress når man er sånn som meg nå... [emoji51].
Sniker fra august. Skjønner heller ikke helt hvorfor det kreves at du jobber noe når du er 100% sykmeldt. Jeg jobber også i IA-bedrift (barnehage) og er 100% sykmeldt, verken arbeidsgiver eller NAV forventer at jeg er noe på jobb da. Er det ikke mulig for legen din og eventuelt skrive på sykmeldingen at du må holde deg i ro eller noe sånt? Trist at du skal ha konstant dårlig samvittighet når du egentlig burde bruke tid og energi på deg og baby :happy:

Back
Topp