Jobb!

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hvordan jobber dere nå? Hvor mange prosent? Jobber dere som vanlig?

Har ikke sagt noe enda om graviditet. Nå har plutselig 2 stk blitt sykemeldt og jeg har da fått ekstra timer siden jeg ba om dette før jeg visste jeg var gravid. Er i god form og tar det rolig på jobb. Tenker i hvertfall at jeg tar egenmelding hvis jeg blir helt kjørt og sier i fra om graviditet om jeg merker det ikke går. Har egentlig 50 ℅ stilling har fått over 100 nå midlertidig. :) Har en uke fri om en og en halv uke. Har en tung uke neste uke, men skal prøve. Er hvertfall ikke noe stress på jobb, men har 10timersvakter 4 av fem dager neste uke.
 
Jeg jobber 100% pluss noe overtid. I desember og januar blir det mye overtid. Jeg krysser fingrene for at det skal gå bra, men blir det vanskelig tar jeg en samtale med sjefen for å slippe for mye overtid.
 
Ble sykemeldt 50% i går, da forma mi er skikkelig dårlig på morgenen... hatt en mye bedre dag på jobb i dag!
 
Er i jobb, men som i dag var jeg hjemme. Var sykt kvalm og skulle egentlig være på jobb 07.30. Når jeg i tillegg hadde vært oppe sikkert 100 ganger med datteren min, kjentes det veldig håpløst ut
 
Har en 70% stilling. Hjemme på egenmelding nå for jeg fungerer ikke. Håper jeg er i bedre form til neste uke eller så må jeg sykemelde meg og det har jeg ikke lyst til. Men jeg går på halv maskin om dagen. Knapt energi til å gå på do :(
 
Jobber 100% som ped leder på småbarnsavdeling. Jeg har sluppet unna kvalmen så langt, men har siden mandag kjent så og si konstant ubehag i bekkenet / korsrygg , stikking nedover rumpa og nummenhet i beina. Kjenner og press foran nederst i magen. Jeg har fortalt de nærmeste kollegaene at jeg er gravid slik at de tar hensyn og jeg prøver å gjøre minst mulig fysisk krevende, ta pauser osv men det er en hektisk hverdag. Kroppen er skikkelig vond etter jobb og da må jeg bare ligge rett ut. Kjenner jeg er litt urolig for om det er bekkenløsning....!!? er jo bare i uke 7!!

Kan det være noe annet? Evt noe som går over?
 
100% stilling. Overtid fra Jan-april. Regner med det blir litt mindre på meg når jeg forteller det på jobb. Gleder meg til å fortelle det. I dag jobbet jeg hjemme pga kvalmen, men i morgen må jeg på jobb. Sånn situasjonen er nå skulle jeg ønske jeg hadde en jobb der andre kunne overta for meg, eks sykepleier. I min jobb blir arbeidet liggende om jeg ikke tar det.
 
Jobber 100 % som normalt. Har også to sykemeldte på jobb, så blir en del ekstra...
 
100% stilling, 30% sykemeldt (gjelder nattevaktene). Denne uka er helt forferdelig, så deilig at de andre har nattevakter og så langfri! Bare lyst til å sove gjennom hele uka. Null energi, dårlig matlyst, det meste av mat er kvalmende og jeg er kjempetrøtt!
 
Jobber 100% som pedagogisk leder. Foreløpig går det veldig greit, men er veldig sliten når jeg kommer hjem. Blir ikke gjort noe særlig da, for å si det sånn..
 
Jobber 100% nå, men tror jeg skal be om sykemelding hos legen på fredag. Kaster opp minst et par timer hver arbeidsdag, og føler jeg bør være mer tilstede hjemme med den lille gutten min. Tenker å kanskje jobbe 70%.
 
Jobber som normalt, og gjorde det sist også selv om jeg spydde daglig. Usikker på om jeg skal presse meg like hardt denne gangen.
 
Jobber 100% som ped leder på småbarnsavdeling. Jeg har sluppet unna kvalmen så langt, men har siden mandag kjent så og si konstant ubehag i bekkenet / korsrygg , stikking nedover rumpa og nummenhet i beina. Kjenner og press foran nederst i magen. Jeg har fortalt de nærmeste kollegaene at jeg er gravid slik at de tar hensyn og jeg prøver å gjøre minst mulig fysisk krevende, ta pauser osv men det er en hektisk hverdag. Kroppen er skikkelig vond etter jobb og da må jeg bare ligge rett ut. Kjenner jeg er litt urolig for om det er bekkenløsning....!!? er jo bare i uke 7!!

Kan det være noe annet? Evt noe som går over?

Jeg har det akkurat som deg Bukett. Jobber som pedagogisk leder på småbarn med ustabilt personal og studenter, og jeg har de samme type plagene som du har.
Jeg er 9+4 nå
 
Jeg er vikar, jobber vel 80% utenom 100% studie. Jobber mest mulig nå før jeg ikke klarer mer. Sist jobber jeg til uke 32, håper jeg klarer det nå og. Sliter med kvalme og bekkenet..
 
Jeg jobber fult, og som normalt. Merker jeg er mer trøtt og sliten enn normalt, men det er bare som å ha en tøff mandag hele uken, så det går fint :)
 
Back
Topp