Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Husker jeg og nesten sovna i bilen på tur til barnehagen etter jobb, hehe... Og de timene før snuppa la seg var så slitsom. Sovna foran tv'n til Barne-TV. Hadde vi ikke hatt unge fra før hadde jeg nok sovet på sofaen hver ettermiddag de første 18-20 ukene. Nå er det heldigvis bedre. Nå blir jeg sliten hvis det blir litt for mye opp om natta eller lite hjelp fra samboer'n. Ja, det tar på å lage et lite menneskeJobber 100% i dagligvare, men jobber lite i frukta og må få hjelp til løft. Har begynt å kjenne det i bekkenet så har spurt om det finnes noe stol jeg kan bruke i jula for å avlaste når jeg blir stående i posten og slikt.
Værstefall så må jeg være delvis sykmeldt. Jeg er mye sliten og sover mye etter jobb og føler jeg har "gått glipp" av det meste siden juni.
Slitsomt å lage et menneske
Var 50% sykmeldt i uke 7-11. Sovnet bare jeg satte meg ned skummelt når man kjører to mil til og fra jobb.
Du har jo og to barn fra før som krever sin mamma, så er lov å være sliten. Du er flink som lytter ril kroppen og reduserer litt. Merker det selv at jeg har en unge fra før. Hadde nok ikke vært like sliten ellers. Men går foreløpig greit med meg. Reduserer da jeg kjenner at jeg går på akkord med meg selv. Det er det ikke verdt. Må fungere på hjemmebane ogI de to forrige svangerskapene jobbet jeg 100% helt frem til 3 uker før termin når jeg måtte gå ut i permisjon. Denne gangen er situasjonen en helt annen. Har 80% stilling og har jobbet full stillingsbrøk frem til for 2 uker siden. Da måtte jeg bare kaste inn håndkledet og få 50% sykemelding. Jeg er utmattet og selv om jeg sover fra 2130 til 0630/0730, så må jeg også sove 1-3 timer før jobb/etter jobb/på fridager /jobber 2delt-turnus), og jeg har ikke energi til å gjøre en brøkdel av det jeg ønsker å gjøre sammen med familien og i huset. Tålmodigheten er mye dårligere enn til vanlig og jeg har grått av alt og ingenting, og hatt et par "meltdowns" foran familie, kolleger og fastlegen
Jeg vet det er mange som har bekkenløsning og hyperemesis som har det mye verre på mange måter, men dette tærer veldig på psyken merker jeg. Skal være sykemeldt i 2 uker til, og så skal det vurderes av bedriftsjordmor om det er aktuelt å søke om svangerskapspenger.
hahaha er vel helsefaghjernen og yrkesskadet delux "tenker på alle andre før en selv"-skaden...Huff, tror vi generelt er for samvittighetsfulle og strekker strikken litt for langt. Men er ikke så lett å gi f heller og tenke at det er ikke mitt problem om jeg blir litt borte
Ja, det spørs nok dethahaha er vel helsefaghjernen og yrkesskadet delux "tenker på alle andre før en selv"-skaden...
Er i samme situasjon som deg. Jobber i hj.spl og har tilrettelagt. Men i mitt tilfelle blir det ikke leid inn noen til å gå sammen med meg. Og blir svært sjelden leid inn noen for meg, så går egen liste og må selv sørge for å si i fra når det er noe jeg ikke kan gjøre. Itillegg er vi ofte for få på jobb og. Så nå sitter jeg og griner etter endt vakt for jeg føler meg så svak og ser det blir mer på de andre. Kjempe psykisk stress.Jobber enda 100% sykepleier i hj.spl.. begynner å bli veldig tungt nå.. selv med tilrettelegging slik at jeg har noen sammen med meg.
Tror november blir siste måneden jeg blir å jobbe før permisjon.. vondt i rygg å halebeinet..
Hmm.. hatt kontakt med bedrifthelse tjenesten? Vi har krav på å ha noen sammen med oss.. vi har veldig få ansatte å ta av men har likevel noen ilamme meg fra 8-11 hver dag. Er jo mange tunge stell/tøy og bøy.Er i samme situasjon som deg. Jobber i hj.spl og har tilrettelagt. Men i mitt tilfelle blir det ikke leid inn noen til å gå sammen med meg. Og blir svært sjelden leid inn noen for meg, så går egen liste og må selv sørge for å si i fra når det er noe jeg ikke kan gjøre. Itillegg er vi ofte for få på jobb og. Så nå sitter jeg og griner etter endt vakt for jeg føler meg så svak og ser det blir mer på de andre. Kjempe psykisk stress.
Får gå lette lister heldigvis. Ja føler de tjener penger på meg nå. Skal i møte med jordmor i bedrifthelse om 1 uke. Lurer på evt mer svangerskapspenger.Hmm.. hatt kontakt med bedrifthelse tjenesten? Vi har krav på å ha noen sammen med oss.. vi har veldig få ansatte å ta av men har likevel noen ilamme meg fra 8-11 hver dag. Er jo mange tunge stell/tøy og bøy.
Å jobbe i hj.spl er den en av de tungeste plassene å jobbe.. inn og ut av bil, samt glatt ute. Bøying/tøying, tungeløft. Å sittr på kontoret blir heller ikke et alternativ for meg. Kjedelig samt ikke brs for oss å sitte lenge.
Du burde helt klart snakke med bedrifthelsetj. Arb plassn får jo tillegg for å ha deg i jobb. Mener min arbplass får 36000 ca.. som de skal bruke på tilrettelegg/innleie! Ganske mye penger!