Jobb

*mine-gull*

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Har dere fast jobb eller vikariat? Hvordan tror dere arbeidsgiver stiller seg til graviditeten?

Jeg tror ikke det blir godt mottat her. Akkurat fått ny jobb. Gruer meg til kvalmen slår inn for fullt, og fraværet begynner :-(
 
Begynte nettopp på jobb igjen etter permisjon. Valgte å være open med sjefen min at vi ville ha en baby til.
Ble gravid ganske med en gang.
Arbeidsgiver har ingenting med det å gjøre, det er en privatsak.
Det er ikke sikkert at du kommer til å ha så mye fravær?!:)
 
Jeg er bare tilkallingsvikar i tillegg til student. Så føler meg ganske usikker økonomisk.
Vurderer å prøve å få meg en fast deltidsjobb nå så fort som mulig.
Vi har boliglån så jeg bør tjene 10000 i månedem for at ting skal gå rundt.
 
Jeg går i vikariat, i første omgang har jeg kontrakt ut året. Jeg fortalte det til leder nesten med en gang, siden jeg jobbet med en ganske tøff sak, og orket ikke å jobbe så mye med den samtidig som jeg går og bekymrer meg for om denne graviditeten vil gå bra. Jeg fortalte det tidlig sist også fordi jeg var så trøtt på jobb, og det var veldig greit at hun visste det når jeg mistet og ble sykemeldt. Jeg håper å få meg en fast jobb før jul, men ser jo at det begynner å bli travelt :p dersom jeg ikke får forlenget vikariatet mitt her har jeg to andre jobber hvor jeg har vært vikar, og tror jeg kan jobbe så mye jeg vil der. Men håper jeg kan få en fast jobb slik at jeg har noe å gå tilbake til etter permisjon...
 
Min jobb er nok veldig positive. Jeg bor på en liten plass og her blir folk bare glad for flere små. I en teknologibedrift som sliter med rekrutteringen til ingenmannsland så er det også et tegn på at man blir værende, så jeg regner med det blir god stemning når jeg sier det. :)
 
På jobben min kommer de til å få panikk. Til og med mer en sist med tanke på at jeg nå har enda flere arbeidsoppgaver.
Men grunnet de ikke klarer å holde på taushetsplikten, så er det dessverre lenge til de får vite noe! Jeg er sykemeldt, så da er det ingen som kan spørre meg heller.
Men de blir nok ikke akkurat sure :)
 
Har fast.
De kommer ikke til å bli glade! Er forsatt i permisjon med nr 1 og kommer ikke tilbake før permisjon med nr 2 er ferdig og det er jo i 2018. Fysjjj, gruer meg til å gi beskjed om det !
 
Her har sjefen nesten mast om graviditet :p når jeg har følt meg dårlig tidligere, så har han spurt med en gang om jeg kanskje er gravid med et stort glis om munnen :) så fikk skikkelig bamseklem når jeg fortalte :)
 
Har et vikariat som går ut før jul, og en 20% fast stilling i helgene pluss at er jeg deltidsstudent som ikke har krav på stipend... Jeg er tilkallingsvikar i barnehage og har fått en del timer der, men føler meg ganske usikker ift økonomi. Heldigvis har samboeren fast og trygg jobb!
 
Jeg har fast jobb, og regner med at sjefen ikke blir sjokka når jeg sier det. Tenker å si det til han i slutten av neste mnd før julebordet, da skjønner jo alle kollegaene det. Men litt usikker på hvordan jeg skal si det, for kontoret hans er ganske lytt. Håper litt at jeg blir kvalmen (kun en dag!!) sånn at jeg må ringe inn og kan fortelle det på telefon! :p
 
Har fast jobb, men har igrunn gitt uttrykk for at vi er ferdige med barn.. tror ikke sjefen blir så happy, men det blir han ikke for noen ting, så akkurat det gjør meg ikke noe :p
Men må nok fortelle det snart da jeg har en svært fysisk krevende jobb som ikke nødvendigvis fungerer fint med en voksende mage..
 
Har fast jobb, og er egentlig livredd for å fortelle. Er nyutdannet og ny i jobben. Så er redd for at dem skal bli snurt/sur/oppgitt. Er egentlig altfor dårlig i form for å være på jobb nå, men presser meg for at jeg ikke skal være mye borte i så tidlig stadie. Det er enda skikkelig babyboom her, og mangel på vikarer. Så tror ikke nyheten blir så veldig positivt! Må nok fortelle snart, siden kvalmen tar over her.
 
Jeg har fast jobb og jobbet her litt over 1 år, jeg gleder meg ikke til å fortelle det så skal vente lengst mulig med det. Sjefen og andre ansatte snakka ikke hyggelig rundt forrige svangerskap i bedriften, og ang sykmeldinger og sånt. Så det blir ikke gøy
 
Nett nå er jeg student, men er ferdig i Desember. Jeg kan begynner på noe mer studie i Januar, men da må jeg jo klare alle eksamen. Viss jeg ikke klarer dette er jeg litt usikker.
Jeg er ringevikar i barnehage, og har søkt på en deltidsjobb til (men vet ikke om jeg får den).
 
Mange som har skikkelig kulturproblemer i bedriften. Har dere ikke verneombud som kan ta tak i det? Det er jo helt uakseptablet at man skal bli servert dårlig samvittighet for noe som burde være en god nyhet. Arbeidsgiver burde jo skjønne at om de skal beholde folk må de ha en god kultur slik at folk gidder komme tilbake!
 
Mange som har skikkelig kulturproblemer i bedriften. Har dere ikke verneombud som kan ta tak i det? Det er jo helt uakseptablet at man skal bli servert dårlig samvittighet for noe som burde være en god nyhet. Arbeidsgiver burde jo skjønne at om de skal beholde folk må de ha en god kultur slik at folk gidder komme tilbake!
Enig! Høres virkelig ille ut enkelte plasser!
Kan godt være min jobb synes det er dumt at skal ut i permisjon. Jeg jobber som assistent for barn med spesielle behov, og da kan det være vanskelig med forandringer og andre mennesker av og til .
Men vet du hva, det er faktisk sånn at mitt liv kommer først! Uten at vi har det bra gjør vi ikke en god jobb heller. :)
Opp med haka og stå på krava damer. :cat::Heartblue
 
Jobber 100% i et årsvikariat, begynte i august. Her vil de helst at alle skal være på jobb selv om de ligger for døden omtrent, og til tross for det er det helt enormt med sykmeldinger for tida. Skikkelig krise med vikarmangel. Tror ikke det blir godt mottatt hvis jeg må sykmelde meg i hvert fall...
 
Jeg har fast jobb, fikk nå i høst. Gruet meg også litt til å fortelle sjefen min om graviditeten, selv om det egentlig ikke er noen grunn til å bekymre seg for det - og det gikk jo kjempebra da jeg faktisk fortalte om graviditeten!
 
Er fast ansatt. Sjefen Min vet det allerede. Jeg fortalte det nesten med en gang da hun er en av mine beste venner også. Jeg vet det blir mye stress uten meg men tenker at en bedrift har ikke godt av å gjøre folk uunnværlige. Det ligger mange uunnværlige folk på kirkegården, så de kommer nok i mål selv om jeg er borte en stund.
 
Har fast jobb, jobba der i 10 år nå i november.
Sjefen fikk samtidig som meg på begge våre to, men han fikk sin nr 3 nå i sommer:happy:
Jeg har sagt nå flere ganger at vi ikke skal ha flere, så jeg får nok høre det regner jeg med;)
Men ellers går det bra, har supre folk på jobben, så ingen problem:happy:
 
Back
Topp