Jobb

Leetha

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvordan har dere det i jobb?

Jeg merker at jeg har ekstremt dårlig samvittighet når jeg ikke klarer og komme meg på jobb pga mye og hedvarende kvalme. Er også 50% sykemeldt oga jeg har operert hånden (jobber som frisør).
Når jeg derimot er på jobb går alt fint, kjenner ikke jeg er sliten elns. Men går med en konstant dårlig samvittighet fordi jeg er gravid. :-/

Her sitter jeg på jobb og sovner nesten snart. Har kjempedårlig samvittighet her og, ettersom jeg jobber ikke så effektivt da :/

Jobber i butikk, deltid så har litt fri og ikke fulle dager, det kjenner jeg er godt siden jeg er så supertrøtt og tilraksløs til tider nå om dagen :p men på jobb funker jeg nokså greit, litt mer vimsete enn vanlig men... Er bare sjefa og ei kollega som vet noe enda, og har ikke vært borte fra jobb:)

Jeg skjønner hva du mener. Har selv dårlig samvittighet fordi jeg vet følgene som etterhvert vil bli på jobb når jeg sier fra at jeg er gravid. Er lærer og det er mangel på folk så klart. Føler veldig dårlig samvittighet, men jeg har jo også et ansvar overfor elevene om å ikke komme på jobb å gjøre en så dårlig jobb at alt er bortkastet. Jeg kjenner jeg begynner å "glede" meg til å få sagt det slik at vi kan finne på en løsning. Kanksje det blir enklere da istedet for å gå med denne gnagende samvittigheten...

Den dårlige samvittigheten min forsvant da sjefen ble sur ved forrige graviditet, så nå nyter jeg dagene hjemme og skal fortsette med det ca 1,5 år til:)

Skjønner hva du mener da, men jeg er sikker på at de fleste har forståelse for at man ikke alltid er 100% når man er gravid:)

Sykt trøttende å ha dårlig samvittighet ovenfor jobben for noe så naturlig og fint som graviditet og symptomene som følger...
Det påvirker hele meg på jobb, føler jeg fremstår så lite profesjonelt. Krysser fingrene for at det gir seg snart :/

Den dårlige samvittigheten min forsvant da sjefen ble sur ved forrige graviditet, så nå nyter jeg dagene hjemme og skal fortsette med det ca 1,5 år til:)

Skjønner hva du mener da, men jeg er sikker på at de fleste har forståelse for at man ikke alltid er 100% når man er gravid:)
Ble sjefen din sint!? Hva søren!!
Jeg har dame sjef som har vert gjennom 2 graviditeter, men alikevell må jeg springe på 110% hver dag, og blir jeg trøtt og må sette meg ned for 5 min så er hun der med en gang!
Jeg går med klump i magen og venter på at jeg skal få tilsnakk/"kjeft". :-/

Har dårlig samvittighet for jeg ikke gjør en god jobb. Sitter bare å ser på klokken å gleder meg til å komme hjem til sofaen/sengen! Hjemme gråter jeg for jeg er så sliten :( Har virkelig ikke lyst å bli sykemeldt, så jeg gjør mitt beste.
Ingen på jobb vet om graviditeten.

Ble sjefen din sint!? Hva søren!!
Jeg har dame sjef som har vert gjennom 2 graviditeter, men alikevell må jeg springe på 110% hver dag, og blir jeg trøtt og må sette meg ned for 5 min så er hun der med en gang!
Jeg går med klump i magen og venter på at jeg skal få tilsnakk/"kjeft". :-/

Min forrige sjef hadde nok nesten gått til angrep, kvinnelig. Tror kvinnelige sjefer er en egen rase:p
Huff, slitsomt når det skal være sånn. Kommer jo heller til å ende med sykemelding fordi du sliter deg ut:o :(

Nåværende sjef er mann da, men neida han ble ikke veldig fornøyd. Han reagerte med at mange jobber jo selv om de er gravide (med en krass tone), og jeg har fortsatt ikke fått en gratulasjon. Nå var det jo ikke slik at jeg ikke kunne jobbe pga formen min heller, men pga løsemidler på jobb.
Han har ikke sagt så mye, men hele holdningen hans forteller meg hva han tenker:p
Da jeg hadde SA i 2014, reagerte han med å dra på ferie uten å si fra og uten å vite om jeg faktisk kom tilbake på jobb den dagen:o

Jeg forstår jo at det var vanskelig å finne en vikar, siden jeg er eneste ansatt, men han kan virkelig skylde seg selv når han ikke prøvde en gang før helt på slutten av svangerskapet mitt. Han hadde da slitt alene i 7-8 mnd :p
Han tok det litt roligere nå heldigvis, antakeligvis fordi han allerede har en vikar.

Har dårlig samvittighet for jeg ikke gjør en god jobb. Sitter bare å ser på klokken å gleder meg til å komme hjem til sofaen/sengen! Hjemme gråter jeg for jeg er så sliten :( Har virkelig ikke lyst å bli sykemeldt, så jeg gjør mitt beste.
Ingen på jobb vet om graviditeten.
Årh! Jeg forstår deg så godt!
Jeg gruer meg sånn til å gå på jobb pga dårlig samvittighet og opplever selv at jeg griner av disse grunner.
Tror du det vill bli bedre for deg når du får fortelt de på jobben om graviditeten?

Årh! Jeg forstår deg så godt!
Jeg gruer meg sånn til å gå på jobb pga dårlig samvittighet og opplever selv at jeg griner av disse grunner.
Tror du det vill bli bedre for deg når du får fortelt de på jobben om graviditeten?

Det er helt grusomt for tiden, så lite motivasjon å energi! Vil bare ligge i sengen. Trodde det skulle bli bedre i uke 9.. Men er jo bare 9+1 da haha:p

Jeg håper formen er bedre da, planlegger å fortelle det i uke 13-14. Men jeg vil nok få litt mer forståelse fra kollegaene, vi er bare damer:)

Hva tror du?:)

Det er helt grusomt for tiden, så lite motivasjon å energi! Vil bare ligge i sengen. Trodde det skulle bli bedre i uke 9.. Men er jo bare 9+1 da haha:p

Jeg håper formen er bedre da, planlegger å fortelle det i uke 13-14. Men jeg vil nok få litt mer forståelse fra kollegaene, vi er bare damer:)

Hva tror du?:)
Du bør få forståelse! Spesielt av kvinner! Noen kvinner tror jo at siden de f.eks hadde et eksemplarisk svangerskap så skal andre ha det også, får håpe du slepper å oppleve at noen har den holdningen til deg da :-)
Masse lykke til!

Håper på at jeg er bedre i formen innen en uke, nå har keg trossalt passert uke 12, og er i uke 13 på onsdag :-P

jeg er hjemmeværende jeg, jobber kun lørdager (som frisør) :) Ellers er minsten i barnehagen 2 dager i uken, og 3 dager hjemme med meg. Eldste gutten min går på skole, så han og nabojenta går sammen hjem fra skolen (ikke på SFO) Kjenner det er veldig deilig å kunne styre dagene selv, og ta det mye mer med ro. kan ta en liten hvil på dagen når minsten sover, få gjort unna husarbeid og matlaging til mannen kommer hjem.. jobbet fullt i de 2 andre svangerskapene mine, og denne gang var vi enige om å ha meg hjemme, og ta det roooolig :D kjenner meg litt bortkjemt med tid til hus og barn. men er jo klart at vi merker at økonomien er litt trangere:P kommer til å være hjemme til lille i magen er 2 år, for så å gå ut i jobb igjen.

Jeg var 100% sykemeldt forrige uke, og er 40% sykemeldt denne uken. Jeg er ikke kvalm, men sliten og trøtt. Føler meg ubrukelig på jobb, og jeg stirrer mye på klokken. Jeg synes det er ubehagelig, og jeg får dårlig samvittighet men jeg må bare lytte til kroppen. Jeg jobber med så og si bare menn, og de som vet om graviditeten har virkelig støttet meg og beskyttet meg. Sjefen sa at det viktigste var at jeg tok vare på meg selv, og at jeg bare måtte si ifra til han om jeg trengte noe. Jeg slipper nå helgevakt og sovende nattevakter, og det er en stoor lettelse, de var vanskelig nok når jeg ikke var gravid. Så jeg føler meg utrolig heldig med arbeidsplassen, selv om det nesten bare er menn så har de veldig mye sympati siden de fleste har hatt en gravid kone. Jeg kan bryte sammen i gråt, og en av de kommer inn på kontoret mitt og slår av en prat frem til jeg er på humør igjen:)

Jeg er tilbake i 100% etter å ha vært helt sykemeldt i 3 uker. Jobber som lærer. Synes det var godt å komme tilbake igjen, og kvalmen er så godt som vekk. I dag fikk de av mine kollegaer som ikke visste noe, vite om graviditeten. Det var veldig moro og koselig! Min sjef har vært helt super, men hun var selv sykemeldt da hun var gravid. Jeg er 12 uker på onsdag, så da var det greit å fortelle synes jeg. :)

jeg er hjemmeværende jeg, jobber kun lørdager (som frisør) :) Ellers er minsten i barnehagen 2 dager i uken, og 3 dager hjemme med meg. Eldste gutten min går på skole, så han og nabojenta går sammen hjem fra skolen (ikke på SFO) Kjenner det er veldig deilig å kunne styre dagene selv, og ta det mye mer med ro. kan ta en liten hvil på dagen når minsten sover, få gjort unna husarbeid og matlaging til mannen kommer hjem.. jobbet fullt i de 2 andre svangerskapene mine, og denne gang var vi enige om å ha meg hjemme, og ta det roooolig :D kjenner meg litt bortkjemt med tid til hus og barn. men er jo klart at vi merker at økonomien er litt trangere:P kommer til å være hjemme til lille i magen er 2 år, for så å gå ut i jobb igjen.
Det hørres utrolig herligt ut! :-D

Du bør få forståelse! Spesielt av kvinner! Noen kvinner tror jo at siden de f.eks hadde et eksemplarisk svangerskap så skal andre ha det også, får håpe du slepper å oppleve at noen har den holdningen til deg da :-)
Masse lykke til!

Håper på at jeg er bedre i formen innen en uke, nå har keg trossalt passert uke 12, og er i uke 13 på onsdag :-P

Det er sant! De fleste er veldig forståelses full og jeg tror de vil bli veldig glade når jeg forteller det, vi er som en familie:)

Du har kommet så langt du ja, heldiggris!:) da er det på tide at formen blir bedre :)

Har en av de dårlige dagene på jobb hvor jeg spyr og sliter virkelig med å holde meg våken.. Lukket kontoret og la meg på gulvet for et par min for å ta meg sammen.

Back
Topp