Jobb?

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Flere enn meg som sliter på jobb? Er i så utrolig dårlig form for tiden.. Trøtt, vanvittig kvalm, vondt i ryggen, verk nederst i magen og bare rett og slett sliten i kroppen.. :( vil helst være på jobb, men ikke for en hver pris!
Noen andre enn meg?

Oh yeah.. sitter her på jobb nå og prøver desperat og holde meg våken samtidig som kvalmen ligger og ulmer konstant. Må snart dra i bhg for å hente 3-åringen, handle, lage middag, legge 3-åringen og deretter jobbe inn de timene jeg mangler på kvelden. (pga at jeg drar tidlig fra jobb for å hente i bhg (leverer også)). Har fått litt hint fra legen nå om at hun muligens vil gi meg en prosent-sykmelding så jeg iallefall slipper å jobbe inn de timene på kveldene, men kan ha 6-timers dager. Hun (og jeg) er litt nervøs etter forrige svangerskap som endte ganske komplisert med 2 mnd på sykehus pga fare for tidlig fødsel. Håper å slippe det igjen, så denne gangen skal jeg ta det med ro og prioritere mer riktig :)

Ja! Kjenner meg igjen! Vil helst ikke sykemelde meg da jeg kun har et kort engasjement. Er så kvalm og trøtt, og denne uka må jeg gjøre alt av henting og bringing av sønn og middagslaging da mannen jobber sent. Sliten!

Jeg har en ganske tung jobb fysisk og psykisk(jobber på en akuttpost på sykehus), jeg er så sykt trøtt og kvalm, jeg brekker meg mye på jobb og har mest lyst å bare legge meg til å sove. Men jeg håper så inderlig at trøttheten og kvalmen slipper taket snart :/

Ja, hår rundt kvalm og trøtt. Heldigvis har jeg nesten bare vakter på 4t om dagen, men er alltid alene og har ingen sjans til å gå på do. Litt kjipt å være aleine å ikke jaa sjans til å gå på do når jeg er suuuuperkvalm hele tiden..

Jeg jobber på kontor med bare mannfolk. Han ene bruker mye parfyme. Kvalmende søt. Han ene spiser mye sterkt mat og varmer det på kjøkkenhjørnet. En røyker og drar med røykelukt inn i rommet. Når alt dette blander seg så er det takk og farvel.. kjenner jeg gruer meg til å begynne igjen i morgen.

Jeg håper at det snart blir bedre, men akkurat nå er jeg helt knust og kan ikke forstå hvordan jeg skal komme meg gjennom én dag til!!!

Jeg har det akkurat likt. Jeg strever noe ekstremt med å konsentrere meg å holde meg våken. Ønsker ikke å sykmelde meg heller :( men hvor går grensen?

Jeg har det akkurat likt. Jeg strever noe ekstremt med å konsentrere meg å holde meg våken. Ønsker ikke å sykmelde meg heller :( men hvor går grensen?
Det er akkurat det jeg også lurer på! Jobber i Bhg, og må nesten være 100% når jeg er på jobb, men jeg kjenner jeg bare fokuserer på å komme meg gjennom dagen.... Lite kvalitet!
Har egentlig lyst å snakke med legen, men da jeg var innom før jul var han så utrolig opptatt av å få fram at svangerskap ikke er noen sykdom, så vet ikke om jeg tør!

Det er akkurat det jeg også lurer på! Jobber i Bhg, og må nesten være 100% når jeg er på jobb, men jeg kjenner jeg bare fokuserer på å komme meg gjennom dagen.... Lite kvalitet!
Har egentlig lyst å snakke med legen, men da jeg var innom før jul var han så utrolig opptatt av å få fram at svangerskap ikke er noen sykdom, så vet ikke om jeg tør!

Da vet han ikke hvordan det er å gå rundt kvalm dagen lang, dag ut og dag inn :p mannfolk :hilarious:

Jobber i bhg jeg er sykemeldt nå 100% mye kvalm og sliten. Bedre og ha en som kan yte 100% Når jg ikke kan. Så en så lenge er det en bedre løsning for meg og ikke jobbe

Jobber i bhg jeg er sykemeldt nå 100% mye kvalm og sliten. Bedre og ha en som kan yte 100% Når jg ikke kan. Så en så lenge er det en bedre løsning for meg og ikke jobbe
Tror jeg må snakke med legen ihvertfall, så finner vi kanskje en løsning.. Hvor lenge er du s.m da?

Tror jeg må snakke med legen ihvertfall, så finner vi kanskje en løsning.. Hvor lenge er du s.m da?
Jeg er sykemeldt i to uker nå da er jeg i uke 12 , og håpe etter dette er og gå tilbake og jobbe tir og Tor etter disse to ukene .

Jeg føler meg nesten lat å hypokonder. Men igjen fører det til at jeg ikke fungerer ikke noe som helst ellers i hverdagen. Null.. nada.. får jeg gjort. Jeg sovner som et lys etter jobb og sover til 20-2030. Så er det mat og seng. Alt er rett og slett en kamp!

Jeg var hos legen i dag og ble 50% sykmeldt i 3 uker fremover (uke 7+1 nå). Det betyr at jeg kan fint hente og levere i bhg uten å måtte jobbe meg ihjel på kveldene, så det var en lettelse. Må innrømme at jeg ikke er spesielt effektiv på jobb for tiden heller når jeg sitter og kjemper mot kvalmen og prøver og ikke sovne foran maskina...

Jepp! Var hjemme ei uke før jul men formen har bedret seg. Men jeg må ta mange sittepauser og får vondt av å stå for lenge. Så fra nå av sitter jeg og underviser.

Jeg syns også første dag på jobb var blytung. Har tenkt på det i juleferien, at jeg muligens kommer til å slite med å jobbe fullt. Har ikke noe ønske om å være hjemme heller, det blir for kjedelig. Men vurderer å dra til legen utover i uka for å lufte muligheten for en 20-30 % sykemelding. Kanskje jeg først prøver å få avtalt en eller to dager i uka med hjemmekontor - det ville også hjulpet enormt.

Har vært sykemeldt pga en skulder fra før vi fant ut at jeg var gravid. Skal i hovedsak tilbake på jobb torsdag, men er så grusomt kvalm spesielt om morgenen og kvelden, men får noen "bølger" over meg i løpet av dagen. Så lurer på hvordan det skal gå, jobber på en krevende skjermet avdeling for demente.

Back
Topp