Jobb

Minsten2025

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Novemberlykke 2015
Hvor mange er det som fortsatt jobber? Og hvor mye? :)
Jeg jobber egentlig 60% og syns det har fungert veldig bra! :) Men jeg sliter sånn med vondt i hoftene på kveld og natt at jeg sover minimalt.. Er det "lov" å være borte fra jobb av den grunn? ;) Føler bare jeg burde gå på jobb, men kroppen sier noe annet akkurat nå. Jeg går på arbeidsavklaringspenger uansett og er bare ekstra, så det er ikke noe som går galt av at jeg ikke kommer en dag. Det er nok helst forventningene til meg selv, og samvittigheten min, det går hardest utover ;)

Jeg jobber 100%, men jeg tvinger meg gjennom dagene og biter tennene sammen for smerten.. Når jeg kommer hjem griner jeg for bekkene mitt er så vondt.. Men jeg prøver å motivere meg med at det er 3 veker til permisjon og vil klare å halde ut til det.. Min forventing til meg selv, og så er jeg så sta.!

Er fremdeles i jobb 100% - har vært heldig hittil med lite plager egentlig. Kjenner jo at det bare blir tyngre, men har to uker igjen og anledning til å jobbe hjemmefra ved behov :)

(Ja, er noe med den staheten - men viktig å lytte til kroppen, sier den stopp så er det stopp)

Dere er flinke!! Ikke slit dere ut hvis dere ikke føler det er greit lenger. Det ER greit å kaste inn håndkle nå:)

Jeg har gått ned til 50% jobbing pga att jeg står mye på jobb og det blir tungt i lengden. Men har igjen kun denne uken på jobb, så er det permisjonstid :)

Hvor mange er det som fortsatt jobber? Og hvor mye? :)
Jeg jobber egentlig 60% og syns det har fungert veldig bra! :) Men jeg sliter sånn med vondt i hoftene på kveld og natt at jeg sover minimalt.. Er det "lov" å være borte fra jobb av den grunn? ;) Føler bare jeg burde gå på jobb, men kroppen sier noe annet akkurat nå. Jeg går på arbeidsavklaringspenger uansett og er bare ekstra, så det er ikke noe som går galt av at jeg ikke kommer en dag. Det er nok helst forventningene til meg selv, og samvittigheten min, det går hardest utover ;)

Kjenner følelsen, jeg må også sloss for å være i jobb. Jeg har klart 100% siden august, men vi vurderer sykemelding hver uke.

Et helseproblem som hindrer deg i å sove er etter reglene en klar grunn for sykemelding. Men når du vet at det er kortvarig er det kanskje like greit å jobbe. Tenk på to ting:
- Kan du tilpasse jobben mer? (60% arbeid betyr IKKE nødvendigvis 60% på klokka. Kanskje er det lurere å ta lang lunchpause eller gjøre oppgavene saktere).
- Hva skal du eventuelt gjøre hjemme for hoftene? Er det øvelser eller pauser du kunne tatt på jobb?

Ikke jeg. Måtte sykemeldes i uke 31 etter jeg var innlagt. Er lange dager;)

Jobber fortsatt 100%. Er veldig tungt nå og har ikke mulighet for hjemmekontor i min jobb. Motiverer meg selv med at det er 3 uker til permisjon og at jeg har da har jobbet 100% hele veien:). Samtidig, hadde jeg hatt så vondt i kroppen at det hadde gått utover nattesøvn så hadde jeg bedt om sykemelding. Ikke vits å slite seg ut før fødsel:).

Jobber fortsatt nesten 100%. Men ser frem til fødselspermisjon den 29. Oktober. Kjenner at alt begynner å bli ganske så tungt .. Har smerter i hoftene og sover ekstremt dårlig om natten.. Er 33 + 6!

Jeg har jobbet 100 %, frem til torsdag i sist uke. Ble da 20 % sykemeldt. Sliter med nattesøvnen, så nå har jeg mulighet til å sove litt frempå de dagene behovet melder seg ;)

Jeg jobber 100% fortsatt, og har vært heldig med formen. Men jeg merker at jeg er sliten! Jeg er enorm trøtt hele tiden. Er heldigvis mye borte fremover pga eksterne konferanser og kurs - det krever ikke så mye... Så håper jeg klarer 4 uker til :) men hvis ikke så er jeg forberedt på sykmelding - først og fremst han i magen jeg må tenke på.

Er fremdeles i jobb 100% - har vært heldig hittil med lite plager egentlig. Kjenner jo at det bare blir tyngre, men har to uker igjen og anledning til å jobbe hjemmefra ved behov :)

(Ja, er noe med den staheten - men viktig å lytte til kroppen, sier den stopp så er det stopp)
Samme her. Føler meg veldig heldig ☺

Så gode dere er som har jobbet helt til nå! Kastet inn håndkleet for lengst her.. Oppkast hver dag + bekkenlåsning var ikke særlig forenelig med å ha lederansvar for 24 viltre små i barnehagen.. Kan ikke akkurat gå og legge seg når kroppen sier ifra at det er nok ;) Nå for tiden blir jeg utslitt av å følge snuppa til skolen som er 5 min unna, haha, så kunne aldri klart meg i jobb!

Er student, og hadde egentlig tenkt å holde ut til sist i oktober.. Men kjenner nå at jeg er veldig usikker, har mest lyst til å hive inn håndkleet og bare ta det med ro siste tiden. Tror nok bare jeg må holde ut, så jeg slipper å ta opp flere eksamener enn nødvendig :-)

Jobbet 100% fram til starten av september for å få foreldrepenger, har deretter vært student på fulltid med lange obligatoriske dager. Prøver å motivere meg selv med at det bare er for en kort periode og at alt jeg gjør nå slipper jeg å gjøre til neste år, men det er virkelig en kamp. Sliten etter å ikke hatt mer enn en uke ferie i hele år, men fikk foreldrepenger så det har så absolutt vært verdt det! 35+6 i dag, 2 uker og 3 dager til permisjon fra studiet - hold on be strong sier jeg bare. Gleder meg noe helt sinnsykt til permisjon :D

Så flinke dere er som enda er i jobb :)
Jeg har måttet kaste inn håndkleet for mange uker siden, og har vært sykemeldt av og på gjennom hele svangerskapet! :hungover:
Mye kvalme i begynnelsen, tidlig plaget med mye kynnere, og nå på slutten er det høyt blodtrykk og null energi:( begynner å bli utrolig lei av å gå hjemme, samtidig som jeg får beskjed om å bare ta det mer og mer med ro:p

Jobbet 60 % siste fire ukene, idag har jeg siste arbeidsdag - går på 100% svangerskapspenger fra imorgen. Kroppen har holdt på med maserier i flere dager, så nå synes ikke jm det var forsvarlig at jeg jobbet lengre. Var egentlig fast bestemt på å jobbe fullt til permisjonsstart, men da hadde jeg fått baby nå pga stress :) så glad jeg ga meg. Rar følelse å være på jobb for siste gang før august!

Jobber 100% og regner med at jeg fortsetter med det til permisjon starter om litt under 4 uker. Er egentlig i veldig god form, går 8-10 km pr dag utenom jobb og håper jeg kan fortsette å være aktiv frem til fødselen :-)

Jeg har faktisk gått fra å være 50% på arbeidsavklaringspenger, til å jobbe 100%, nå i høst. Ikke helt logisk endring i totalbelastning med tanke på graviditeten... Jeg er nok et eksempel på at statens systemer ikke fungerer ideelt for alle.

Men det er jo ikke pga graviditet at jeg har hatt AAP, det skyldes en langvarig senebetennelse. Og perioden som AAP var innvilget for gikk ut. Jeg kunne søkt for et nytt år, men tilstanden har blitt en god del bedre, så det er trolig ikke lenger behov for å være 50% sykmeldt, og da får man ikke AAP. Dessuten er det veldig sannsynlig (håper, håper!) at jeg blir helt bra innen permisjonen er over. I tillegg har det stor betydning for foreldrepengene om jeg jobber fullt eller er 50% på AAP denne perioden. Så selv om det ikke er helt gunstig å øke totalbelastningen nå, ble det etter litt fundering et opplagt valg.

Litt skummelt siden jeg ikke har rett til sykepenger hvis jeg skulle bli sykmeldt ifm graviditeten den siste tiden, men det må jeg evt bare tåle. Heldigvis er det ganske fleksibelt på jobben min. Jeg har nok som skal gjøres før permisjon, men kan styre tiden min selv - kortere/lengre/senere/tidligere dager etter behov. Jeg håper det holder helt inn, 3 uker igjen!

Back
Topp