Jobb...

MnBs

Glad i forumet
Nå er det faktisk bare tre uker igjen til jeg skal på jobb igjen! Hvor ble tiden av sier nå jeg...

Har dere lenge igjen? Og hvordan skal dere gjøre det med mat til den lille?

Er litt blandet mtp jobb. Gleder meg til å ha voksne, og ikke bare barn rundt meg, og at livet ikke bare skal dreie seg om husarbeid og matlaging. Samtidig har jeg hatt det helt supert hjemme sammen med babyen min, og synes det er trist at det er slutt på den kosen med bare oss to.. men men, alle gode ting har en ende, og nå venter 35 år på jobb før det blir mer fri... Går jo raskt unna det, eller??

Jeg skal egentlig begynne igjen 24 oktober ( da er det plusset på 5 uker ferie for i år) men har tatt ulønnet ut året . Så skal mannen være hjemme januar, februar og mars. da skal jeg jobbe. Så hvis ikke vi får barnehageplass( noe jeg ikke tror vi får) så skal jeg være hjemme igjen fra april- august.
Tiden hjemme har gått fort jammen..

Jeg begynner å jobbe igjen første dagen etter nyttår. 2.januar, blir det det?
Permisjonen er over i slutten av november, og så er det ferie etter det.
Tida går alt for fort, er absolutt ikke klar for jobb igjen..

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Permisjonen er ferdig midt i oktober (hadde ferie i juni), men skal ha ulønna en stund etter det.. Vi har ikke helt funnet ut hvor lenge enda, men en til en og en halv måned. Ikke klar til å begynne å jobbe igjen helt enda altså! Og så må vi få lille til å spise noe annet en mm først :) når fruen er ferdig med sin perm er det mulig jeg skal være hjemme en stund igjen, før barnehage..men vi får se.. Skal sette oss ned å se på dette til uka...

Skal egentlig begynne å jobbe igjen i slutten av januar. Da har jeg hatt perm+ferie. Lite sannsynlig at lille har fått BHG plass da, så tar mest sannsynlig noen mnd ulønnet permisjon.

Jeg er fremdeles student så går hjemme hver dag :) lillegull skal være hjemme med meg til neste sommer, og så videre neste år to dager i barnehage mens jeg har skole. Deretter begynner jeg i jobb så da blir det 4/5 dager i barnehage f.o.m. Høsten 2015. Sååå skal vi ha en til baby i løpet av 2016 så da er det vel påanigjen med ny friperiode, mulig etterutdanning blablaaa

Jeg er fremdeles student så går hjemme hver dag :) lillegull skal være hjemme med meg til neste sommer, og så videre neste år to dager i barnehage mens jeg har skole. Deretter begynner jeg i jobb så da blir det 4/5 dager i barnehage f.o.m. Høsten 2015. Sååå skal vi ha en til baby i løpet av 2016 så da er det vel påanigjen med ny friperiode, mulig etterutdanning blablaaa

Hvor gammel er du?

Jeg skal gå hjemme til august neste år :) Da må jeg finne meg en jobb hvor jeg har mulighet til å studere ved siden av. Godt å tenkte på at vi har muligheten til at jeg kan gå hjemme 1 år til :)

*Emma020213*
*på app'n*

Jeg skal gå hjemme til august neste år :) Da må jeg finne meg en jobb hvor jeg har mulighet til å studere ved siden av. Godt å tenkte på at vi har muligheten til at jeg kan gå hjemme 1 år til :)

*Emma020213*
*på app'n*
Hva skal du studere?

Enten grunnskolelærer eller førskolelærer, klarer ikke helt å bestemme meg :p

*Emma020213*
*på app'n*
Hehe nei er ikke enkelt å bestemme seg... Du må nesten bare hoppe i det og satse på du velger rett! Du har jo egentlig tre valg: barnehage, 1.-7. eller 5.-10. Alt etter hvilken aldersgruppe du vil jobbe med... Jeg valgte 5.-10. fordi jeg syns unger i den alderen er spennende! Små voksne som tror de kan alt men som eegentlig ikke kan så fryktelig mye likevel. Tenåringer proppfulle av hormoner, kjærlighet og hat... Noen hater skolen, andre lever for skolen. Og så syns jeg det er fint å få til litt reflekterte samtaler med klassen. Jaja. Lykke til med valget :)

Jeg begynte i 50 % jobb 15. juli og 100 % 15. august. Vi deler permisjonen likt, så mannen min skal være hjemme frem til 10. desember. Jeg har kort vei fra jobb, så jeg pleier å gå hjem og amme en gang på dagtid. Synes det er fint å være tilbake i jobb igjen. Det var veldig deilig å begynne i 50 % først, en gradvis start anbefales!
Vi har fått barnehageplass der jeg jobber, så vesla begynner i barnehage 1. desember med korte dager. Hun vil da bare være 10 mnd, så synes det er litt tidlig, men i og med at jeg jobber like ved så er jeg egentlig ikke så urolig.

Eldste min begynte i bhg når han var ti mnd! Det gikk kjempefint det. Jobbet også, som deg, rett ved så jeg fikk fulgt med på hvordan han hadde det gjennom dagen.. men når de er så små sover jo de uansett mye gjennom dagen, så det ble ikke så veldig lenge han var der i våken tilstand :)

(Bytta nickname fra tuttelura) Permisjon til januar, så blir det ulønna noen mnd, så håper jeg å bare jobbe en dag i uken en stund, før det blir 100% igjen. Men da håper jeg på å være gravid igjen ganske snart ;o) Vil ikke ha lille i bhg, og elsker tanken på å være hjemme med barn/a! :happy118

20 ;) ferdig med 2. Året på lærerutdanningen og går i gang med 3.nå. Så godt å være halvvegs!
Hvordan gjør du det med lille når du har praksis da? Skal mannen ha permisjon de ukene?

Hvordan gjør du det med lille når du har praksis da? Skal mannen ha permisjon de ukene?
Nei, mannen har hatt all permisjon siden fødselen fordi jeg fortsatte bare å studere. Nå går han ut i jobb snart, og sparer de siste to mnd til senere. Kunne tatt de når jeg skal ha praksis, men nå har jeg en svigermor som er hjemmeværende så hun skal være barnevakt i praksisukene :)

Jeg begynte i 50 % jobb 15. juli og 100 % 15. august. Vi deler permisjonen likt, så mannen min skal være hjemme frem til 10. desember. Jeg har kort vei fra jobb, så jeg pleier å gå hjem og amme en gang på dagtid. Synes det er fint å være tilbake i jobb igjen. Det var veldig deilig å begynne i 50 % først, en gradvis start anbefales!
Vi har fått barnehageplass der jeg jobber, så vesla begynner i barnehage 1. desember med korte dager. Hun vil da bare være 10 mnd, så synes det er litt tidlig, men i og med at jeg jobber like ved så er jeg egentlig ikke så urolig.
Vi gjør det nesten likens. Jeg begynner i oktober 50% og går over i full jobb fra januar av. Gjorde det samme sist og det var kjempebra! Var godt å få litt andre impulser etterhvert, og jeg gledet meg mer både over å være hjemme og på jobb. Ser frem til å begynne å jobbe igjen, men koser meg absolutt med lille gullet mitt:-)

Back
Topp