Jobb??

Korleis står det til med jobb??

• Jobber fullt forsatt

Votes: 13 52,0%
  • Er fullt sykemeldt

Votes: 8 32,0%
  • Er gradert sykemeldt

Votes: 1 4,0%
  • Er heime pga andre årsaker

Votes: 3 12,0%

• Antall som har svart
    25
  • Avstemningen er avsluttet .
Går foreløpig greit :) tøft å stå opp 06:00 hver dag og levere 4åringen i bhg før jobb. Har en rolig jobb hvor jeg sitter mye og skriver, og kan legge opp dagen min litt som jeg selv vil. Sover litt under barnetv etter jobb og prøver å legge meg tidlig.
Eg er imponert!!! Eg er og vanligvis den som står på, og ikkje gir meg, men denne gongen måtte eg gi meg! Er så imponert over at du står opp sååå tidlig, og er i full jobb!

Ble sykemeldt i dag, nå orka jeg ikke mer. 2,5 mnd med kvalme, oppkast og ekstrem hodepine sliter litt på kroppen min gitt..
Ja, har det og sånn.. Ikkje over så lang tid, men de siste 3 vekene har vore sånn! Ingenting som fungere då! Eg håper at det gir seg etter veke 12, så er det ferie, og reknar med å vera klar til jobb fra midten av august igjen!

Sjukemeldt 100%. Jobber i barnehage, og funket ikke i jobben lenger. Blei for mye lukter og for krevende å gå kvalm og utrolig sliten hele tiden.. Sjukemeldt på 4. uka nå - sjukemeldt neste uke også så er det ferie i 4 uker så håper jeg at jeg klar for siste biten til høsten (Går med tvillinger, så går ut i permisjon relativt tidlig uansett)....

Vært sm i 2,5 uke. Skal til legen i morgen og blir nok sm lenger. Oppkast og kvalme kombinert med en slank kropp er ikke bra. Gått ned for mange kg og sliter med å komme meg ovenpå! Jobber på kontor så håper å jobbe lenge når denne perioden gir seg:) savner jobben veldig!
Oi.. har du gått ned masse i vekt?? Høres skummelt ut! Pass på deg sjølv!

Jeg er sm pga halsbetennelse men det har på en måte vært litt flaks fordi jeg har da samtidig vært plaget med oppkast og kvalme disse 2 ukene. Ser ut til at det avtar nå men har nok levd litt lenger på den betennelsen netopp fordi jeg ikke har lyst til å avsløre det ennå. Er allerede 2 stk ute i sm pga graviditet så er kanskje ikke veldig populært..?!
Er det noken som er SUR for at du er sm som gravid? Og dei veit du er gravid?

Sjukemeldt 100%. Jobber i barnehage, og funket ikke i jobben lenger. Blei for mye lukter og for krevende å gå kvalm og utrolig sliten hele tiden.. Sjukemeldt på 4. uka nå - sjukemeldt neste uke også så er det ferie i 4 uker så håper jeg at jeg klar for siste biten til høsten (Går med tvillinger, så går ut i permisjon relativt tidlig uansett)....
Har det litt likt me då ;) Jobbar og i bhg, og klarer ikkje det akkurat no. Men håper å være klar til høsten igjen!!
Ja, du går vel ut i permisjon i slutten av 20-tallet ein gong ;) Blir nok tungt nok med to i magen :)

Har det litt likt me då ;) Jobbar og i bhg, og klarer ikkje det akkurat no. Men håper å være klar til høsten igjen!!
Ja, du går vel ut i permisjon i slutten av 20-tallet ein gong ;) Blir nok tungt nok med to i magen :)

Alt fra uke 20-28 er vanlig.. Uke 28 er det stopp uansett hvordan form man er i visstnok.. Så får se når det blir.. Håper jeg holder så lenge som mulig.. Det blir en laaang ventetid om man går ut tidlig hvertfall...
Vi får håpe vi er klare til å gå tilbake på jobb igjen til høsten.. Savner de små på jobb da.. Er på besøk innimellom og savner å jobbe merker jeg...

Jeg er mer trøtt og sliten, men fungerer fint på jobb foreløbig. Jobber som fysioterapeut så blir mye trening og litt kontorarbeid. Men så lenge formen er fin, så går det bra.

Er 100% sm pga hyperemesis. Tviler på at eg kjem ut i jobb igjen, men håper inderlig det.

Uff... du hadde vært innlagt for det og du??Går det fint??

Nei, eg har ikkje vore innlagt heldigvis. Går på sterke kvalmestillende, og håper å sleppe å bli så dårlig som sist. Det går greit, men er veldig psykisk tungt. Klarer ikkje å ta meg av jenta mi eingang :-/

Nei, eg har ikkje vore innlagt heldigvis. Går på sterke kvalmestillende, og håper å sleppe å bli så dårlig som sist. Det går greit, men er veldig psykisk tungt. Klarer ikkje å ta meg av jenta mi eingang :-/
Uff, hadde du det sist svangerskap og?? Får det visst skikkelig du då :( Skjønner godt at det er tungt ja!
Eg har vore "utav" drift siden i vinter pga ein heftig operasjon, så har hatt ein lang periode der og eg ikkje klarte å ta meg av barna :( Så syns det er ganske tøft å oppleve det no igjen!
Eg er og så dårlig at det er vanskelig å få tatt meg av mitt eget barn, og sambo sitt barn, men det går i korte periodar, men då må eg sova og kvila lenge etterpå!
Prøvde meg å bretta litt kle i dag, for det hopar seg sånn opp, og det straffa seg med ekstrem hodeverk, svimmelhet og kvalme :( Så no har eg sove i godt over to timar for å prøve å hente meg inn til eg må hente barna i bhg/SFO.

Eg er imponert!!! Eg er og vanligvis den som står på, og ikkje gir meg, men denne gongen måtte eg gi meg! Er så imponert over at du står opp sååå tidlig, og er i full jobb!

Så hyggelig å at du sier det :)
Jeg har vært veldig heldig som ikke har vært dårlig! Samtidig er det litt kjedelig å ikke merke at jeg er gravid, bortsett fra å være konstant oppblåst og store og ømme pupper.

Håper formen din blir bedre!!
Masse god bedring! Ta vare på deg selv og lille, det er det viktigste nå :)

Jeg er ute av jobb, og har vært det mer eller mindre siden før graviditet, pga IVF så kunne det planlegges. Har først vært sm i 8 uker(helt3uker så delvis 5uker) fordi arb.giver ikke har alternativ jobb/arb.oppgaver til meg. Nå er jeg ute med svangerskapspenger på ubestemt tid. Det går foreløpig, men merker at det er tungt å gå hjemme alene helt uten energi. Spent på hvordan det blir til høsten... Håper de finner noe jeg kan gjøre, og kan ta meg inn igjen. Hvis ikke er det fare for at alle får hjemmelagete julegaver og bursdagsgaver i år...
Jeg er ikke laget for å sitte i ro og gjøre ingenting, så synes det er ganske krevende å skulle ta hensyn til kroppens signaler hele tiden, men man har jo ikke noe valg.... og premien blir jo fantastisk!

Uff, hadde du det sist svangerskap og?? Får det visst skikkelig du då :( Skjønner godt at det er tungt ja!
Eg har vore "utav" drift siden i vinter pga ein heftig operasjon, så har hatt ein lang periode der og eg ikkje klarte å ta meg av barna :( Så syns det er ganske tøft å oppleve det no igjen!
Eg er og så dårlig at det er vanskelig å få tatt meg av mitt eget barn, og sambo sitt barn, men det går i korte periodar, men då må eg sova og kvila lenge etterpå!
Prøvde meg å bretta litt kle i dag, for det hopar seg sånn opp, og det straffa seg med ekstrem hodeverk, svimmelhet og kvalme :( Så no har eg sove i godt over to timar for å prøve å hente meg inn til eg må hente barna i bhg/SFO.

Ja, håper det gjer seg fortere denne gangen!

Uff, føler med deg :-( Håper formen din snart blir bedre! Og så får du få mannen til å ta husarbeidet ;-)

Jeg jobber 100% tredelt turnus. Merker at energien ikke er det samme, og ryggen krangler i varierende grad, men nå er det kun 5 vakter igjen før 4 uker fri:)

Jobber fullt, men orker snart ikke mer. Jobber i helsesektoren og det begynner og bli veldig tungt og det pga utmattelse tunge pasienter og en korsrygg som verker mer og mer for hver uke. 1 juli har jeg tre uker ferie og det ser jeg virkelig fram til!

Jeg er ute av jobb, og har vært det mer eller mindre siden før graviditet, pga IVF så kunne det planlegges. Har først vært sm i 8 uker(helt3uker så delvis 5uker) fordi arb.giver ikke har alternativ jobb/arb.oppgaver til meg. Nå er jeg ute med svangerskapspenger på ubestemt tid. Det går foreløpig, men merker at det er tungt å gå hjemme alene helt uten energi. Spent på hvordan det blir til høsten... Håper de finner noe jeg kan gjøre, og kan ta meg inn igjen. Hvis ikke er det fare for at alle får hjemmelagete julegaver og bursdagsgaver i år...
Jeg er ikke laget for å sitte i ro og gjøre ingenting, så synes det er ganske krevende å skulle ta hensyn til kroppens signaler hele tiden, men man har jo ikke noe valg.... og premien blir jo fantastisk!
Så dumt at du kjenner det sånn! Ingen du kjenner som er heime i permisjon eller lignende? Ellers får du finne på fantasifulleting og gjere! Eg tenker eg skal begynne å lage "middagsplan" for mange mange veker som kan rullere litt ;) Har tid til å google, bla i kokebøker og tenke kreativt med all denne tiden til rådighet ( om berre formen kjem seg littegrann først).
Kan eg spørre kva du jobber med??

Jobber 100 %, og kjenner at det er slitsomt. Også er det så forbanna varmt der, så da blir jeg ekstra grinete føler jeg.

2 Dager igjen, og så er det to uker ferie. Jobbe en nattuke og så to uker til med ferie :)
Da håper jeg at det er litt bedre + at jeg kan si hvorfor jeg er som jeg er

Så dumt at du kjenner det sånn! Ingen du kjenner som er heime i permisjon eller lignende? Ellers får du finne på fantasifulleting og gjere! Eg tenker eg skal begynne å lage "middagsplan" for mange mange veker som kan rullere litt ;) Har tid til å google, bla i kokebøker og tenke kreativt med all denne tiden til rådighet ( om berre formen kjem seg littegrann først).
Kan eg spørre kva du jobber med??
Jobber med ungdom med rus og atferdsvansker.
I går laget en venninne og jeg paier og vårruller i 12t. Betaler prisen for det i dag med å være helt utslått, hodepine og uggen. Men har middager for laaaaaaang tid fremover. Tror vi var oppe i nesten hundre vårruller og rundt førti paier. Er veldig glad i matlaging, men mannen jobber turnus, så da blir det ofte at jeg er alene hjemme til middag. Greit med lettvinte måltider i frysern da. Ellers later jeg som jeg kan strikke, lager masse rare kaker, smykker, kort osv.. men når energien er på bunn, så klarer jeg ikke konse om sånne ting... føler meg litt sånn ubrukelig om dagen... men men... kommer seg nok...

Kanskje vi skulle laget en sånn oppskriftstråd om det er noen som vil dele gode oppskrifter som kan testes ut :)

Back
Topp