Jobb?

Venterpånr2

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Er så greit og sdpørre dere damer her inne :-) I mars begynte jeg i ny jobb som tlf selger/salgskonsulent. (har prøvetid til sept) Men nå er det seg slik at jeg har vært litt hjemme med sykt barn og meg selv. (veldig uheldig start i ny jobb) så jeg får ikke oppnådd "målene" med så og så mange salg så de truer med og si opp prøvetiden min :-/
Om jeg skulle bli arbeidsledig, får jeg ingen penger da? Og får jeg ingen foreldrepenger? :-/ Prøvd og lese meg klok på nav sine sider men skjønner jo ingenting her :-)

hvis du blir arbeidsledig vil jeg tro du har rett på dagpenger, og dagpenger teller som opptjening for foreldrepenger, hvis jeg ikke tar helt feil..

Usj, dette hørtes ikkje kjekt ut! Eg er ikkje inni dette altså! Men mister du jobben har du jo rett på dagpenger, og dagpenger og sykemeldingspenger stiller vel lik i forhold til opptjening av fødselspenger (berre at det blir jo lavare sum) Du vil ikkje berre sjå deg om etter ein ny jobb då? med ny sjanse til å få jobbe og tjene opp til permisjon :)

Usj, dette hørtes ikkje kjekt ut! Eg er ikkje inni dette altså! Men mister du jobben har du jo rett på dagpenger, og dagpenger og sykemeldingspenger stiller vel lik i forhold til opptjening av fødselspenger (berre at det blir jo lavare sum) Du vil ikkje berre sjå deg om etter ein ny jobb då? med ny sjanse til å få jobbe og tjene opp til permisjon :)

Jo jeg prøver og søke nye jobber. Men veldig lite svar dessverre :-/ angrer litt på at jeg begynte i ny jobb :-(

Hmm... viss dei e sleipe, får du vera like sleip tilbake då. Har du ein lege som du stole på, som du kan snakka med, så kan du jo ta det opp der. Event trur eg at legen kan sm deg utover tiden du har i jobb ,altså at om du mister jobben kan du bli sm før arbeidstiden utgår, og då kan du forsette i sm til du er over i ny jobb eller permisjon.

Hmm... viss dei e sleipe, får du vera like sleip tilbake då. Har du ein lege som du stole på, som du kan snakka med, så kan du jo ta det opp der. Event trur eg at legen kan sm deg utover tiden du har i jobb ,altså at om du mister jobben kan du bli sm før arbeidstiden utgår, og då kan du forsette i sm til du er over i ny jobb eller permisjon.
Men må jo ha jobbet så og så mye de siste 6 mnd for og få foreldrepenger? må man ikke?

Det er eg usikker på, men viss du er arbeidsledig kan du ikkje sykemelde deg, men blir du sykemeldt mens du er i jobb ( gjerne før du er på vei ut av jobb) så kan du forsette på sykemelding som om du var i jobb... Eg er langt fra sikker på dette altså, så sjekk godt opp idet. Men trudde det var sånn. Mulig eg tar feil,mulig det har vært sånn og ikkje er sånn no... men eg er ikkje sikker!

Kom tilbake på jobb i dag etter og ha vært syk da hadde alle omtrent blitt sparket. 4 igjen av 14....flott

Back
Topp