Jobb

FK2011

Blir kjent med forumet
Hei

Jeg lurer på hvor mange af dere arbejder fuldtids? Jeg har termin 14.juni og er nu i uke 21 og begynder at føle mig tungere, mere sliten og orker indimellem ikke at dra på jobb.

Jeg aftalte med chefen at jeg skal ha tilrettelagt jobben slik at jeg kan hvile og ta hjem og fortsætte at jobbe hjemmefra hvis jeg føler behov for det. 2 dage senere vil han involvere mig to tunge projekter i tillæg til de 2 jeg allerede er involveret i.
Tidligere ville han ikke gi mig opgaver igennem en meget lang periode så jeg synes det er mærkeligt at han pludselig vil involvere mig i flere ting. vi har slitt med ekstremt dårligt arbejdsmiljø og chefen er den værste chef jeg nogensinde har oplevet eller hørt om...så jeg er ganske frusteret at dette sker oveni graviditet og manglende energi.....

lurer derfor på at jeg skal be om sykemelding fra lægen...men har heller ikke lyst til at melde mig syk allerede nu..hvad gør I andre?

jeg har fått sykemld 50% fra igår og til mammaperm starter ca 21 mai. Sliter sp med hodepine, trøtt, sliten og uopplagt. Svimmelhet og sånn er også ett stort problem.

Så skal jeg fungere på jobb og samtidig kunne være mamma for ei på snart 3 år, syns legen og arbeidsgiver 50% sykemld var en god løsning.

Jeg troede ikke at lægen kunne sykemelde en fra nu og helt frem til starten af mammaperm.

Jeg synes det er kedeligt at være 100% sykemeldt og har indtil nu været 2 uger 100 % sykemeldt i 1.trimester.derefter halvanden uge 50% og så 30% i en uge....har derefter været på jobb fuldtids men jeg mærker jeg ikke har energi, er sliten, har ondt i ryggen, klarer ikke at koncentere mig og har hovedpine. Er bagud med mine jobb opgaver og har ikke leveret noget særligt for januar måned. for begge parter er det nok bedst at jeg melder klart ud at jeg ikke kan levere det som forventes af mig men jeg har en chef som misbruger alt mod mig (og mine andre kollegaer) for sin egen positionering da vi er midt oppe i en re-organiseirng....har ikke lyst til at forsvinde helt midt i denne fasen heller men orker bare ingenting..

idag er det 3.dag i træk at jeg har hjemmekontor men har ikke klart at jobbe mye heller.....

en 50% løsning havde fungeret men problemet er at min chef ikke er åben for at mindske arbejdsmængden selvom jeg er sykemeldt 50% og forventer det samme som om jeg er 100% frisk....

jeg jobber fulltid enda. jeg jobber i en narvesen på flyplass. og det er en travel en så det blir ikke mye tid til hvile. Har heldigvis fått ordnet det med sjefen at jeg slipper stenging. Men kjenner at det blir tyngre og tyngre pluss at jeg merker mer og mer av bekkenet så vi får se hvor lenge jeg holder ut før permisjonen rundt den 19 mai.

får bare en mnd a gangen men legen ville jeg bare skulle jobbe 50% ut til mammaper i og med jeg har fått for vane å svime litt av på jobb og har 7 mil å kjøre til jobb og 7 mil hjem igjen..... (ikke bra)

Jeg har lært dette "the hard way" nå... Det viktigste du gjør er å lytte til kroppen...

Du vet ikke selv når grensen er nådd, og det å pushe seg selv fordi man TROR man klarer er ikke nødvendig- tenk på den lille som ligger inni magen din som du også må passe på...

Det er lett for meg å si nå, men jeg ga meg ikke før jeg endte på sykehuset... Nå har jeg kastet inn håndkle...

Kroppen reagerer ikke på samme måte, er ikke den samme når man er gravid- man deler den med en person til (en liten en)... Det må man ta hensyn til og ha respekt for..

Lykke til! Og ikke tell uker når det gjelder sykemelding: Lytt til kroppen, det finnes ingen fasit

Jobber fulltid[:)] Forrige gang jobbet jeg over 100% fram til uke 32. Da fikk jeg noen blødninger og ble 100% sykemeldt.
Formen er fiin enda, så satser på å holde til påsken ivhertfall! Nå har jeg jo en gutt på 14 mnd hjemme og som krever sitt..
Så blir jeg dårlig eller mye sliten, så får vi se[:)] Skal jo fungere etter jobb også

Jeg skal begynne på aktiv sykemelding fra idag, og ut mnd.. så jeg kommer til å jobbe de timene jeg klarer.. men de har da andre som går mine vakter, og jeg blir bare som en ekstraperson som er på jobb..

Jeg har gått helt eller delvis sykemeldt helt siden jeg var 6 uker på vei (1 november..), pga kvalme.. har ikke fått i meg mat, og har vært innlagt på sykehuset for å få intravenøs behandling..

Så dette er jo ikke akkurat som ditt tilfelle, hvor det er mangel på energi som er problemet... så vanskelig å komme med råd til deg.. men har hørt om mange som har fått litt sykemelding (enten kortere dager, eller mindre dager å jobbe i uka) når de har vært slitne og ikke orka gå full stilling..

Sidst jeg var hos legen var onsdag i sidste uke og da ble vi enige om at jeg får tilrettelagt på jobben så jeg slipper at sidde på kontoret hele dagen etc.og bli utslit og dermed undgå sykemelding.
Jeg informere min chef om det på torsdag og hans reaktion var at for ham var det vigtigst at der var fremgang i opgaverne dvs ingen empati om mi helsetilstand!!!

Siden har jeg ikke set min chef og fik igår mail af hamat han nu ønsker at involvere mig i flere aktiviteter hvilket ikke gir mening for mig siden sidste samtale handlede om at ta det med ro....Tidligere har han nægtet at gi mig opgaver....

Der er ikke engang gået en uke endnu og han opfører sig sådan...jeg ved ikke om det er for kort tid mellem sidste møte med lægen hvis jeg kommer denne uken og ber om f.eks 50% sykemelding.....

Back
Topp