Jobb tilbud....

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei folkens.

Her sitter jeg å stresser meg veldig... Sikkert unødvendig.. Trenger litt innspill av dere da jeg ikke har så mange å snakke om det.

Jeg har nå vært arbeidsledig siden mars 2013... Fikk barn samme år og dermed gikk jeg rett på mammaperm, og igjen vært arbeidsledig siden august 2014... Jeg mistet altså jobben min, søkte masse når jeg nylig mistet jobben, var på et par intervjuer og slikt uten at det skjedde noe spesielt på jobb fronten. Nå gjelder det, jeg har nå mulighet til å få meg jobb, det er fast men turnus, jeg har ikke barnehageplass (men skal si at når jeg søkte den stillingen det gjelder så stod det ingenting om at det er turnus+ helge jobbing om det nå er hver helg el annenhver har ikke noe å si når jeg egentlig er ute etter å få en fast jobb man-fre og være med sønnen min i helgen.

Jeg har dagpenger ut året, og klarer ikke tanken på å gå uten inntekt over tid...

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få det til å gå opp i opp når jeg jobber turnus.

Jeg har familie i nærheten som kan passe sønnen min, men han er mitt ansvar, så vet ikke hva annet jeg kan finne på heller. Dagmamma er utelukket da jeg ikke helt klarer å stole på folk spesielt når det gjelder sønnen min. Barnehage er noe helt annet der det er faglærte folk... Det er lang tid på å få svar på barnehageplass? Hva skal jeg gjøre?

Denne jobben er ikke drømmejobb, men jobb er det kan tjene penger ved å jobbe enn å sitte på limt fast på sofa hjemme og få dagpenger. Jeg har virkelig slitt med å komme meg på intervju i det heletatt.

Vær så snill å kom med noen gode innspill. Ser fram til det.
På forhånd takk :-)

Jeg syns du skal ta en samtale med nettverket ditt, og høre hvor mye/lite de kan stille opp. Selv om det ikke er en drømmejobb, så tror jeg det er veldig sunt å komme igang igjen. :)
Noen barnehager tar jo inn nye barn etter jul og, har du undersøkt om det gjelder noen av de i nærheten av deg?
Ønsker deg masse lykke til med valget iallefall! Håper du får det til!

Men hvis du ikke har barnehage må jo kveld og helgejobbing være det letteste? At det er lettere å få hjelp til pass da.
Men hva sier Nav om at du ikke har barnehageplass? Trodde det var obligatorisk om man skal være jobbsøkende?

Barnehagen til vesla har ofte tatt i barn ved juletider.

Jeg syns du skal ta en samtale med nettverket ditt, og høre hvor mye/lite de kan stille opp. Selv om det ikke er en drømmejobb, så tror jeg det er veldig sunt å komme igang igjen. :)
Noen barnehager tar jo inn nye barn etter jul og, har du undersøkt om det gjelder noen av de i nærheten av deg?
Ønsker deg masse lykke til med valget iallefall! Håper du får det til!

Aha, det visste jeg faktisk ikke. Så jeg skal se og undersøke hvordan det er med de barnehagene vi har søkt her i nærheten.

Men hvis du ikke har barnehage må jo kveld og helgejobbing være det letteste? At det er lettere å få hjelp til pass da.
Men hva sier Nav om at du ikke har barnehageplass? Trodde det var obligatorisk om man skal være jobbsøkende?

Det har jeg ikke peiling på faktisk (det med nav) jeg har jo vært på kurs i regi av nav, møter osv... Da har mannen passet lille og jobbet kveld. Og det er slik vi vil ha det, at en jobber kveld og en dagtid så lenge vi ikke har barnehageplass...

Men det er jo ikke hver dag man får tilbud om jobb heller, så jeg har så lyst til å takke ja. Men tanken på turnus at det er en uke dagtid en uke kveld og helg visste jeg ikke. Jeg kan enten bare ta dagtid el kveldstid... Ikke en uke av og på, for det blir vanskelig å tilrettelegge på mannen sin jobb... Og helg kan jeg ikke siden mannen jobber helg allerede, om jeg også begynner med det ser jo barnet vårt oss knapt samtidig...

Aner ikke, føler jeg er helt tom for tanker.....

Aha, det visste jeg faktisk ikke. Så jeg skal se og undersøke hvordan det er med de barnehagene vi har søkt her i nærheten.

Når du er arbeidsledig og går på dagpenger må du ikke ha noen til å passe barnet ditt men du må ha en løsning klar i forhold til intervjuer og kurs og Evt jobb. Skal du beholde dagpengene skal det være veldig tungtveiende årsaker til å si nei til en jobb. Når du søkte om dagpenger skal du være informert om du da er pliktig å ta i mot det du får tilbud om...

Ja kanskje ikke så mye hjelp men ville virkelig lagt meg i selen for å finne løsning med barnevakt og gitt det en sjangs.... Noen ganger er det lettere å få ny jobb når du allerede har en jobb;)

Når du er arbeidsledig og går på dagpenger må du ikke ha noen til å passe barnet ditt men du må ha en løsning klar i forhold til intervjuer og kurs og Evt jobb. Skal du beholde dagpengene skal det være veldig tungtveiende årsaker til å si nei til en jobb. Når du søkte om dagpenger skal du være informert om du da er pliktig å ta i mot det du får tilbud om...

Ja kanskje ikke så mye hjelp men ville virkelig lagt meg i selen for å finne løsning med barnevakt og gitt det en sjangs.... Noen ganger er det lettere å få ny jobb når du allerede har en jobb;)

Som sagt det er ikke noen problem med dagpenger eller nav, kurs å slikt som jeg har fått gjennom dem har alltid vært på dagtid da passet mannen min på barnet vårt. Og det samme gjør han nå om jeg får jobb på dagtid...

Problemet er å jobbe turnus, dag kveld og helg osv. Når skal jeg få tid til sønnen min?
Og som sagt hadde det stått i annonsen om at det er en turnus jobb hadde jeg ikke søkt...

Og som du sier, Noen ganger er det lettere å få ny jobb når du allerede har en jobb;) Så den tviler jeg ikke på i det heletatt...

Og foresten, det er ikke nav som har fikset meg jobb.. Det er jeg selv som har søkt mange jobber og de som tilbyr meg jobb nå er eneste som har gitt meg noe positivt svar... Så nav har ingenting med det å gjøre, jeg fyller kravene dems, og derfor har jeg beholdt dagpenger den dag idag.

Last edited:
Man kan helt fint søke barnehage plass utenom hoved opptaket.
Ta en ringerunde til barnehagene i nærheten, forklar situasjonen og spør om de ha plass, eventuelt hvor lang venteliste de har.

Dersom du finner en eller flere med ledig plass går du ikke på søknadsskjemaet for barnehage plass på kommunens hjemmeside og setter barnehagen øverst på ønskelisten.
Har ingen ledig plass setter du den med kortest venteliste.

NB: Enkelte private barnehager har egne regler, ring derfor også private barnehager i nabo kommunen og i nærheten av jobben.
Det kan være plass der også

Masse lykke til

Det har jeg ikke peiling på faktisk (det med nav) jeg har jo vært på kurs i regi av nav, møter osv... Da har mannen passet lille og jobbet kveld. Og det er slik vi vil ha det, at en jobber kveld og en dagtid så lenge vi ikke har barnehageplass...

Men det er jo ikke hver dag man får tilbud om jobb heller, så jeg har så lyst til å takke ja. Men tanken på turnus at det er en uke dagtid en uke kveld og helg visste jeg ikke. Jeg kan enten bare ta dagtid el kveldstid... Ikke en uke av og på, for det blir vanskelig å tilrettelegge på mannen sin jobb... Og helg kan jeg ikke siden mannen jobber helg allerede, om jeg også begynner med det ser jo barnet vårt oss knapt samtidig...

Aner ikke, føler jeg er helt tom for tanker.....
Jeg jobber turnus (dag, aften og 3je hver helg) som sykepleier og vi har heller ikke barnehageplass ennå (får sikkert ikke før august neste år). Gubben går også arbeidsledig men eg søker jobber. Håper selvsagt på en ren dagstilling etterhvert. Men vi har sett det dit hen at til våren når jeg skal jobbe igjen så tar jeg permisjon fra deler av stillingen min og jobber kun aften og selvsagt helgene mine frem til vi får barnehageplass. Kjipt der og da men er bare en periode. Gubben jobber også 3je hver helg som dørvakt så vi vil kun ha 2 helger sammen som familie. Kjedelig situasjon men vi visste om det da vi fikk barn så får gjøre det beste ut av det. Har arbeidet med flere hvor begge foreldrene jobber turnus (gjerne 3 delt turnus også) og får nå kabalen til å gå opp ved å lene seg på familie og venner de dagene begge er på jobb samtidig.

Back
Topp