Jobb søking

Perna

Glad i forumet
Blir gal jeg. Vært på fire intervjuer i rekrutteringsbyråer, de sier de har en stilling som vil passe for meg. Så hører man ikke mer.. 

Det ene byrået ringte meg å spurte for en uke siden om jeg fortsatt var interessert i dems stilling, jeg svarer ja, men hører ikke noe mer.

To av byråene lovte å ringe meg "neste uke", men hørte ikke noe fra de påfølgene uke.

Jeg var også på intervju til en jobb som allerede var besatt.. *arg* Skjønte ikke helt vitsen med det intervjuet.

I morgen har jeg 3 intervjuer til, to med rekrutteringsbyråer og et direkte i en bedrift..  Føler jeg kaster bort så mye tid på rekrutteringsbyråene, føler ikke helt at de gjør jobben sin med å følge opp eller bare holde det de lover. Grunnen til at jeg søker gjennom rekrutteringsbyråer er fordi nesten alle bedrifter bruker sånne byrå nå..

Det er vanskelig å få seg jobb nå, jobb markedet er jo helt absurd..

ORIGINAL: Perna

Blir gal jeg. Vært på fire intervjuer i rekrutteringsbyråer, de sier de har en stilling som vil passe for meg. Så hører man ikke mer.. 

Det ene byrået ringte meg å spurte for en uke siden om jeg fortsatt var interessert i dems stilling, jeg svarer ja, men hører ikke noe mer.

To av byråene lovte å ringe meg "neste uke", men hørte ikke noe fra de påfølgene uke.

Jeg var også på intervju til en jobb som allerede var besatt.. *arg* Skjønte ikke helt vitsen med det intervjuet.

I morgen har jeg 3 intervjuer til, to med rekrutteringsbyråer og et direkte i en bedrift..  Føler jeg kaster bort så mye tid på rekrutteringsbyråene, føler ikke helt at de gjør jobben sin med å følge opp eller bare holde det de lover. Grunnen til at jeg søker gjennom rekrutteringsbyråer er fordi nesten alle bedrifter bruker sånne byrå nå..

Det er vanskelig å få seg jobb nå, jobb markedet er jo helt absurd..

Jeg har det på akkurat samme måte. rekruterings byråer som lover gull og grønneskoger. Jeg er møkka lei alt som heter jobbsøking.

Jeg leste her om dagen at kun 30% av alle ledige jobber utlyses på nett, i aviser ol dva at de resterende 70% får man pga bekjentskap og via egen innsats. I dag har jeg sittet og ringt rundt over alt hvor jeg kunne tenke meg og jobbe og fått flere positive tilbake meldinger, flere som skal ha inn folk i sommer og da har man jo et bein innafor. Så jeg skal skrive ut masse cv'er og søknader nå og reise rundt og levere de. Prøv det samme du også da vel. Nå vet ikke jeg hva du kunne tenke deg å jobbe med,men finn steder du kunne tenke deg og jobbe også tar du kontakt med de. Lykke til!

Back
Topp