Jobb og sykemld...

Bruker48st

Andre møte med forumet
Bare lurer.. Er det mange som går sykemeldt allerede? Eller tvinger dere dere gjennom dagene på Jobb til tross for å være skikkelig dårlige?

jeg er selv 7+1, og kommer til å gå til legen for å be om gradert sykemld på mandag, for formen er så dårlig.. Er så utrolig kvalm, og er trøtt og sliten i tillegg.. Å har 2 barn fra før å ta meg av i tillegg til jobb.. Men føler d er tidlig å sykemld seg. Men klarer ikke hele dager på jobb :-( så lurer på hvordan det ligger an hos dere andre..?

Jeg var hos legen i går, hadde INGEN planer om sykemelding, men jeg kom ut med 100% sm frem til etter påske.

Jeg går på jobb, men så sliter jeg ikke med kvalme. Er veldig trøtt og sliten, men det går veldig fint å være på jobb. Ikke har jeg mulighet til å sykmelde meg heller, har ikke fast stilling... Så må bare komme meg på jobb. Hadde vært verre om jeg sleit med kvalme, for det gjorde jeg sist og blei sykmeldt...

Jeg er delvis sykemeldt, men det har ikke så mye med graviditeten å gjøre som det har med ryggplager å gjøre... Men jeg vet jo at jeg kommer til å bli sykemeldt delvis så og si resten av svangerskapet, for legen min vet at det er dn neste måten å få meg til å slappe av på... Jeg kan fint tilbringe en 15 timer på jobb (inkl. pendletid) hver dag om BHen ber meg la være. Jeg blir sliten, men klarer ikke helt å ikke gjøre meg ferdig med det jeg holder på med...

Er ikke sykmeldt til tross for at jeg er småkvalm hele dagen og sliten. Men det har jeg bestemt selv.. Ingen vikar som kan steppe inn for meg heller.

Jeg ble 100 % sykmeldt pga kvalme/oppkast og totalt utslitt i uke 6. Hadde ikke nubbesjans til å kunne klare å komme meg gjennom arbeidshverdagen. Var så og si sengeliggende til uke 9. Er nå 10+2 og kjenner at jeg nå klarer å være mer i bevegelse og begynner å få i meg noenlunde med mat igjen. Men kjenner at kroppen fortsatt er skjelven og har til tider perioder hvor jeg bare må legge meg ned. Er sykmeldt ut mars. Håper da på å kunne begynne på igjen på jobb etter dette. Forsøker nok med en gradert sykmelding først :) Jeg er sykepleier så har ALT annet enn en jobb hvor jeg sitter stille.

Jeg er foreløpig sykemeldt 100 %. Pga kvalme, tretthet, slapphet, vitamin D mangel og høyt stoffskifte. Skal til legen fredag og tipper da at sykemeldinga blir forlenget til etter påske og så jobb 50 % etter det .

Jeg er ikke sykemeldt. Men sliter veldig på jobb. Tungt arbeid, ikke så bra trivsel. Utrolig sliten etter jobb. Ikke noe kvalme. Tvinger meg egentlig gjennom det.

Ikke sykemeldt, klarer meg helt fint.

Var plaget med kvalme i 2-3 uker, men klarte meg fint med phenergan slik at jeg kunne fortsette å jobbe. Den siste uken har jeg sakte men sikkert blitt meg selv igjen :) Nå er jeg 11 fullgåtte uker i morgen, og føler meg GREAT! :) Bare å glede seg, jenter :)

Jeg har også heldigvis en jobb der tempoet er lavt og jeg sitter noe foran dataen :)

Ble 100% sykemeldt to dager etter positiv test for å få ned langtidsblodsukker. Og bra er det for jeg hadde ikke kommet meg på jobb pga kvalmen.. Nå har vi hatt første oppfølgingssamtale på jobb og planen/håpet er at jeg skal kunne tilbake 50% fra 1.april. Så får vi høre hva fastlegen mener om det :) har ny time rett før påske nå, og håper vi kan få til et tett samarbeid som lar meg få til dette. Men helsa kommer først, risikerer ingenting gjennom mine sv.skap ;) fikk også kvalmestillende av legen nå til helga. Afipran <3 jeg føler meg levende igjen :)

Jeg er ikke sykemeldt. Men sliter veldig på jobb. Tungt arbeid, ikke så bra trivsel. Utrolig sliten etter jobb. Ikke noe kvalme. Tvinger meg egentlig gjennom det.

Samme som deg.. Jeg er ikke kvalm men utrolig trøtt og sliten, kjemper med å komme meg gjennom dagene! Har en skikkelig tung jobb, med masse tunge løft, er ute å kjører 4 t i strekk hver dag uten mulighet for å gå på do, festlig! I tillegg er det tidspress hele dagen. Jobber også lørdager. Når jeg kommer hjem, er jeg alene med en supertrassig 2 1/2 åring, mens mannen er inordsjøen..sliter jo med å holde meg våken lenge nok til å få han i seng! Då, ufff, vet ikke hvor lenge jeg klarer dette tempoet:/

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Håper virkelig ikke jeg blir sykemeldt ennå, da jeg supertrives på jobb sammen med elevenene og kollegaene mine! Men kjenner at ryggen ikke er særlig snill med meg lengre... huff og huff... skikkelig vondt! Så jeg må ringe legen å høre hvilke alternativer jeg har....

Håper jeg slipper det!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er ikke sykemeldt, er svært heldig:) litt trøtt og sliten, men ikke mer enn at det går bra.
Håper virkelig det holder seg slik, trives så godt på jobben:)

Jeg er sykemeldt, er litt pga kvalmen men mest fordi vi blir anbefalt å sykemelde oss de tre første mnd pga krevende og delvis voldelig arbeid.. Gleder meg veldig til jeg skal tilbake selvom det er skummelt :)

Er ikke sykemeldt enda, men skal til legen i morgen. Så mulig jeg blir det da, er så sliten/trøtt nå. Så presser meg veldig for å komme meg gjennom arbeidsdagene. Syns kvalmen har blitt verre nå også, blæ.. Er 8+3 i dag, gleder meg til kvalmen og trøttheten gir seg :)

Back
Topp