Jobb og kvalme

Miooo

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei, jeg kjenner jeg gruer meg til å jobbe igjen etter juleferien nå. Jeg er kvalm døgnet rundt og ligger på sofaen omtrent hele dagen. Hvis jeg ligger på siden og ikke rører meg mye så slipper jeg oppkast. :nailbiting:

Uka før jul var jeg sykmeldt pga kvalmen og trøtthet, var helt utbrent. Det skal sies at det skjer mye i livet for tiden. Vi har kjøpt nytt hus, flyttet på ei helg og har en snart 3 åring som er frustrert over at jeg ligger mye på sofaen, det er bare mamma som gjelder.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, kjenner bare at jeg har dårlig samvittighet for at jeg var borte fra jobb uka før jul :sorry:
 
Jeg skulle ha jobbet igår og i dag men er så kvalm at jeg ente opp med å bruke egenmelding:meh: veldig dårlig samvittighet for det, men skal på jobb i morgen da jeg vet at det ikke var omgangssyken som var grunnen;)
 
Hei, jeg kjenner jeg gruer meg til å jobbe igjen etter juleferien nå. Jeg er kvalm døgnet rundt og ligger på sofaen omtrent hele dagen. Hvis jeg ligger på siden og ikke rører meg mye så slipper jeg oppkast. :nailbiting:

Uka før jul var jeg sykmeldt pga kvalmen og trøtthet, var helt utbrent. Det skal sies at det skjer mye i livet for tiden. Vi har kjøpt nytt hus, flyttet på ei helg og har en snart 3 åring som er frustrert over at jeg ligger mye på sofaen, det er bare mamma som gjelder.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, kjenner bare at jeg har dårlig samvittighet for at jeg var borte fra jobb uka før jul :sorry:

Først: Ikke ha dårlig samvittighet for å ta vare på deg selv!

Og så: Om du ikke klarer jobb så må du jo sykemelde deg inntil kvalmen gir seg, og du skal også huske at det ikke er viktigere å slite seg gjennom jobbdagen enn det er å klare å vere mamma for 3 åringen. Jobben kan skaffe vikar, det kan ikke ungen...
 
Sant det. Regner med legen sykmelder meg hvis det fortsetter på samme måte.
 
Her gjør pappaen alt med treåringene, jeg gjør ingenting utenom jobb. Nå er det ferie og formen er enda verre, så om jeg ikke blir bedre får jeg ikke jobbet fullt. Dårlig samvittighet tenker jeg er bortkastet, det er som det er.
 
Dårlig samvittighet er nok bortkastet, men får det allikevel :banghead:. Men må nok bare finne meg i det. Jeg var sykmeldt nesten hele forrige svangerskap pga kvalme og ekstreme kynnere, fikk gutten min i uke 34+0.
Samboeren min (stepappa til gutten min) hjelper så mye han kan, men han jobber lange dager, så da er det jeg som leverer/henter i bhg og tar meg av middag osv..
 
Back
Topp