Jobb og IVF!

Minni123

Betatt av forumet
Har dere fortalt hva dere er igjennom på jobben?
Har daglig leder/sjefen gjort det vanskelig for dere?

Jeg har fortalt det til sjefene, men ikke daglig leder. Ene og alene grunn er at jeg stoler ikke på henne! Og hu gjør om bagateller til store situasjoner!
Og nok en gang så stikker hu kjepper i hjula nå! Siden hu ikke veit hvorfor jeg er borte fra jobb enkelte dager, så mener hu at jeg bør ta dette når jeg har fri! Sjefene er ikke litt hjelpsom engang på denne biten!
Kjenner jeg blir vanvittig irritert!!

Har dere fortalt hva dere er igjennom på jobben?
Har daglig leder/sjefen gjort det vanskelig for dere?

Jeg har fortalt det til sjefene, men ikke daglig leder. Ene og alene grunn er at jeg stoler ikke på henne! Og hu gjør om bagateller til store situasjoner!
Og nok en gang så stikker hu kjepper i hjula nå! Siden hu ikke veit hvorfor jeg er borte fra jobb enkelte dager, så mener hu at jeg bør ta dette når jeg har fri! Sjefene er ikke litt hjelpsom engang på denne biten!
Kjenner jeg blir vanvittig irritert!!

Du har krav på permisjon med lønn når du får hjelp av spesialisthelsetjenesten. Jeg får det og får mye støtte av sjefen min:)

Nei. Kommer nok an på sjefen, men i utgangspunktet synes jeg det er en privatsak.

De fleste på jobben vet det, er en liten arbeidsplass. Har en sjef som er veldig støttende og jeg får fri når jeg trenger det :)

Ta i gjenn jobb når man er sykemeldt? Uansett grunn til sykemelding kan vel ikke jobben kreve det?

Jeg ser ikke helt at situasjonen vil endre seg om hun vet eller ikke?

Jeg mener man absolutt burde prøve å legge avtaler til fridager. Spesialisttimer er jo ofte litt mindre fleksible, men om man ikke jobber 100% er det kanskje mulig å bytte arbeidsdag slik at man jobber en annen dag i stede. Det handler om gjensidig respekt mellom arbeidstaker og arbeidsgiver. Men det er jo selvfølgelig ikke alltid det går, og da har man krav på fri.

Jeg følte heller ikke at det var nødvendig å sykemelde meg for uttak/innsett, jeg var jo ikke syk, og dette er noe jeg gjør frivillig så bør jo gå av min tid, ikke jobbens. Jeg tok derfor istede en ferieuke, og kunne derfor kose meg og slappe av mellom slaga. Det var veldig deilig. :)
Ingen forklaringsproblemer til sjef eller kollegaer, bare meg(oss)-tid :)

Ingen på jobben eller vennene og familien vet om det. Bare jeg og mannen.

ingen vet om det på jobb. så jeg vil ta ferie eller sykemelde meg hvis jeg er syk.

MIN erfaring er at man får mye mer forståelse og mindre sure miner dersom folk faktisk vet hva man driver med ;) har opplevd at jeg og en kollega har fått veldig ulik "forståelse" for fravær, selv om grunnen var det samme. Jeg var åpen om IVF, kollegaen min var ikke. Sier ikke at det er rett at det blir sånn, men i vårt tilfelle var det sånn ihvertfall.

Jeg har fortalt det til sjefen min. Blir en del fravær (hatt 2 ultralyder denne uken, har 1 neste og blir vekke i 3 dager ved uttak/innsett) så synes det var greit at hun visste hva det gjaldt.

Jeg har fortalt det til mine sjefer og de er utrolig støttende på denne biten :) selv om hu ene kan ha sine rare måter å være på når det gjelder andre ting skal hun værtfall ha ros for dette :)

Sier ikke til sjefen pga han ikke eier forståelse eller klarer å holde taushetsplikten.

Litt komplisert med legetimene, men det ordner seg på forskjellig vis :)

Av og til flexer jeg ut tidlig om ul/blodprøve er sent på dagen.
Må si jeg skal til legen om det er midt på dagen.
Og så blir man jo sykemeldt uttak til innsett. Da sier jeg at jeg skal ha ett inngrep/undersøkelse (har andre helseproblemer, så kamuflerer det litt ;) )

Sier ikke til sjefen pga han ikke eier forståelse eller klarer å holde taushetsplikten.

Litt komplisert med legetimene, men det ordner seg på forskjellig vis :)

Av og til flexer jeg ut tidlig om ul/blodprøve er sent på dagen.
Må si jeg skal til legen om det er midt på dagen.
Og så blir man jo sykemeldt uttak til innsett. Da sier jeg at jeg skal ha ett inngrep/undersøkelse (har andre helseproblemer, så kamuflerer det litt ;) )

Har en daglig som ikke holder taushetsplikten! Så jeg har ikke sagt noe til henne! Sjefene over henne har jeg fortalt det til, men virker ikke som de har noe forståelse!

Jeg har fått sykemld fra klinikken på alt av kontroller og div heldigvis! :)

Jeg har også andre helseproblemmer og skal bruke disse for å kamuflere.

Jeg har tatt meg en ferieuke i forbindelse med uttak og innsett. Orket ikke å fortelle på jobb. Hadde det blitt mange forsøk så hadde jeg nok fortalt. Regner med at jeg hadde fått god forståelse, men noen ting er så private at man ikke ønsker å fortelle. Er opp til en hver hva de ønsker :)

Back
Topp