Jobb moral.. hvor syk må en være for å være hjemme fra jobb..

Det er jaggu ikke gått og si, Jeg var på jobben den dagen jeg spontanaborterte[&:][&:] for snart 3år siden! kjnente på meg at noe var galt, allikevel gikk jeg på jobb[X(][8|]

Etter det bestemte jeg meg for at jeg skulle kjenne på magefølelsen om jeg var frsik nok til og på jobb heretter[>:][:D]

Jeg jobber med syke gamle mennesker, og hvis jeg kommer hanglende forkjølet på jobb kan det faktisk stå om liv. De er så svake at det kan være farlig. Derfor har jeg ganske lav terskel. Pluss at jeg har en diagnose som gjør at jeg til tider har fryktelige smerter om natten, da gidder jeg IKKE prøve å gå på jobb en gang!

kommer an på jobben. vil helst ikke smitte eldre syke folk som ikke tåler så mye.
men jeg har gått på jobb med litt feber [:-] så lenge jeg er oppegående og klarer fungere med en paracet så...

men med magesyke/spysyke så hadde jeg holdt meg hjemme, - selv om jeg føler meg god mellom "øktene" [8D]

Jeg drar ikke på jobb hvis jeg er veldig forkjølet. Jobber på sykehjem, så vil ikke gå å smitte de gamle.

hm.. det kjem litt annpå egentlig!

da eg jobba i butikk i feriane og etter skulen så holdt eg meg heime om eg hadde feber og følte meg skikkelig dårlig,

men nå som eg e frisør synst eg det e verre å gå på jobb om eg e forkjøla og hosta og snufsa!
e så tett på kundane, og trur ikkje eg ville likt å bli klipt av nåken som hosta, nyse og snufsa heile tida!

men prøve jo i det lengste å gå på jobb, eg haaata å ringe til jobb å seie at eg e sjuk,
får dårlig savittighet uansett kor dårlig eg e!
hadde til og med dårlig sanvittighet da eg ringte jobb og sa eg ikkje kunne komme pga eg va innlagt på sjukehus![8D]

Vist jeg føler meg syk blir jeg hjemme. Ville ikke smittet de andre på jobben.

Barn som er i barnahagen for eks,er for syk til gå dit når de ikke kan følge dagens aktiviteter.

Og det vil jeg si burde gjelde meg og deg også-når ikke vi kan utføre de plikter og oppgaver vi har på jobben,da kan man bli hjemme og vente til man blir frisk.

ORIGINAL: Luremus31

Det er jaggu ikke gått og si, Jeg var på jobben den dagen jeg spontanaborterte[&:][&:] for snart 3år siden! kjnente på meg at noe var galt, allikevel gikk jeg på jobb[X(][8|]

Etter det bestemte jeg meg for at jeg skulle kjenne på magefølelsen om jeg var frsik nok til og på jobb heretter[>:][:D]

Jeg dro også på jobb,selv om jeg begynte å blø og mista i uke 17..
Aldri om jeg tar mere hensyn til jobben enn meg selv heretter..

Det skal MYE til før jeg er hjemme fra jobben!da må jeg nok ligge halvveis på dødsleiet eller noe sånnt[:D][8D]

Blir hjemme om jeg føler at jeg ikke vil kunne bidra med noe på jobb, eller at jeg vil bli MER syk ved å tvinge meg på jobb den dagen.
Spiller ingen rolle om man har feber eller ikke - jeg har hatt feber og følt meg fin, og hatt forkjølelse uten feber hvor jeg bare ville døøøø... [8D]

jeg er nesten aldri borte, jobber i helsevesenet og er jeg forkjølet og hoster bruke rjeg munnbind...  litt feber stoppe rmeg heller ikke, men om jeg føler meg i elendig form og ikke er meg selv blir jeg hjemme... har nesten aldri skjedd

Kommer ann på jobben egentig.. Jeg har en jobb hvor jeg ikke har lov å stille på om jeg føler meg litt snørrete og forkjølet.. Fordi om jeg smitter gutten jeg er på, så kan det få alvorlige konsekvenser for han!

Nå jobber jeg på sykehus. Kirurgisk avd med oprasjoner, så det er ikke så populært med snørr og slimete hosteanfall.

Mine sjefer vil heller at vi på avd skal ta en ekstra sykedag for å pleie oss selv, enn at vi går på en smell på sikt. Vi har sykedager for å bruke de. Ingen blir belønnet om de står der ubrukt, sier di.

Nå studerer jeg, så lista er litt lavere enn om jeg hadde jobbet[;)] Men er veldig lite borte. Var hjemme i dag, fordi Maja er så dårlig![&o]

Drar om jeg har "vanlig" vondt i hodet(drar ikke med migrene, da funker jeg ikke[8D]), eller bare er forkjølet. Drar ikke om jeg er veldig slapp, og har feber, da klarer jeg ikke følge med uansett. Så bare unødvendig at jeg drar.... Ser ann allmenntilstanden, er den som teller. [:)] 

Ved infeksjon i kroppen hvor det er feber og slike ulumskheter, da er det greit å holde seg hjemme - for min del iallefall. Jeg blir helt utslått av feber- om det så bare er 38 i feber. Men en forkjølelse tåler jeg. Bare kaster innpå et par drops og noen nesedråper så holder jeg meg oppegående i noen timer [:D].
Folk reagerer jo så ulikt på sykdommer og infeksjoner. Noen har få problemer med å dra på jobb med litt feber, mens andre er sengeliggende og helt kaputt.

Oppfordrer alle alle alle til å være hjemme når de er syke, selv om de ikke er på "dødsranden". Det sparer nok bedriften masse penger på - når smitten ikke ligger som en eim i lokalene[:D][:D][:D] Det er dyrere med to syke enn en.

Jeg drar på jobben om jeg er forkjølet, snørrete osv. Har også jobbet noen dager den siste uken, selv om jeg har hatt feber! Blir jeg hjemme, ligger jeg bare i senga og syns synd på meg selv. Og tror jeg er sykere enn jeg egentlig er [8D]

ORIGINAL: ~Lucky~

Jeg blir hjemme hvis jeg føler meg syk, ikke i stand til og jobbe [:)]

Back
Topp