Jobb moral.. hvor syk må en være for å være hjemme fra jobb..

TauZa

Forumet er livet
Nå i denne høsttiden. hva syns dere? Jeg har blitt hjemme i dag kan ikke hjelpe for at jeg har litt dårlig samvittighet. 

Jeg blir hjemme hvis jeg føler meg syk, ikke i stand til og jobbe [:)]

kommer jo ann på hva man jobber med da.Er man i helsevesnet f eks,er man hos mange syke og svake mennesker,og da burde man holde seg hjemme om man er forkjølet.

kommer jo litt an på hva slags jobb man har da... men jeg ble hjemme så sant jeg ikke var i form til å jobbe.

Jeg jobber i skolen så det går alltid ut over noen at jeg er borte. Jeg er typisk hangler. Går og er nokså syk leeeenge. Var på jobb på fredag men gjore definitivt ingen god jobb. har tatt d nokså rolig i helga men når jeg sto opp i dag tidlig hamret den hodepinen i tillegg til forkjølelse (hosting og snørr) stikking i halsen og aceton ånde.

Har første dag borte på ny arbeidsplass og vet ikke en gang om jeg blir trekt i lønn. Håper det hjelper med en pausedag. Så er jeg klar til dyst i morgen.

Jeg drar på jobb nesten uansett. Får nesten dårlig samvittighet av å være hjemme, selv om jeg er skikkelig syk, tenker de andre må slite pga at de blir en mindre.. Hehe, vet jeg ikke må tenke slik da men [;)]

kommer litt an på hvordan det ligger an på jobben for min del, har akkurat vært på jobb med bihulbetennelse og lungebetennelse siden det var helt krise på jobben. men normalt ville jeg holdt sengen. men jeg er sånn som alltid går på jobb med mindre jeg er så syk at jeg blir sykmeldt.

Jeg vurderer det fra gang til gang.

Så kommer det jo an på hvor man jobber.
Jobber man med mat eller mennesker er det ikke særlig delikat å snørre, mens på kontor er det litt annerledes.

Men én ting som flere burde tenke på er at om det de har kan smitte, så er det bedre at de er hjemme 3 dager enn at 10 andre på jobben blir smitta, og kanskje må være hjemme. De kan klare seg med én mindre i tre dager, men hvis mange blir syke blir det verre.

Da jeg var yngre var jeg aldri borte fra jobb, med mindre jeg ikke kunne stå på beina. Nå har jeg lært å ta litt bedre vare på meg selv.
Jeg går ikke på jobb med feber. Har jeg omgansyke, så er jeg borte i 3 dager etter symtomer er over (jobber på sykehjem)

Har funnet ut etterhvert at jeg blir mye fortere frisk om jeg holder meg hjemme en dag eller to.
Men jeg har under 5 sykedager i året på meg og barna.
Jeg er forkjølet hele vinteren. Så for meg er det en normalt tilstand, ikke sykdom[:)]

Går på jobb med mindre legen TVINGER på meg en sykemelding (ja det har hendt..)..
Men egentlig så er vi bra teite alle mann! Det er jo ved en enkelt forkjølelse eller influensa vi BURDE holde oss hjemme, pga at det er så smittsomt.. [;)]

Du skal være fysisk eller psykisk ute av stand til å gjøre jobben din.

Da holder jeg meg hjemme.... Dvs som regel prøver jeg allikevel og blir der til jeg ikke orker mer.

ORIGINAL: *Reina*

Hvis alle skulle vært hjemme fordi de snørrer og hoster så hadde ikke landet her gått rundt!

Jeg tror at hvis flere hadde vært hjemme når de snørra og hostet, så hadde færre blitt syke [;)]
Kjipt når én på jobb kommer og snørrer og hoster, og neste uke så er alle de andre på samme kontor syke...

ORIGINAL: MarcElia

Går på jobb med mindre legen TVINGER på meg en sykemelding (ja det har hendt..)..
Men egentlig så er vi bra teite alle mann! Det er jo ved en enkelt forkjølelse eller influensa vi BURDE holde oss hjemme, pga at det er så smittsomt.. [;)]

Har begynt å bruke hodet litt mer, etter en sjef sa til meg at noen kunne dø (satt litt på spissen) for at jeg/vi kom syke på jobb.
Etter det gedigende utbruddet med omgangsyken for noen år siden. kom vi alt for tidlig tilbake på jobb.
Og da fikk vi ei skikkelig skrape. Trodde vi var flinke vi[:)]

ORIGINAL: hissigproppen

Hvis alle skulle vært hjemme fordi de snørrer og hoster så hadde ikke landet her gått rundt!

Jeg tror at hvis flere hadde vært hjemme når de snørra og hostet, så hadde færre blitt syke [;)]
Kjipt når én på jobb kommer og snørrer og hoster, og neste uke så er alle de andre på samme kontor syke...

Man dør da ikke av litt snørr og hoste. Helt naturlig.

Nei, man dør ikke...
Men ikke så veldig omtenktsomt å smitte andre, fordi man ikke vil ha sykedag selv.

Hvis man jobber i ferskvare i butikk skal man faktisk ikke jobbe hvis man snørrer og hoster, eller har diaré...
Det kan være smittsomt, og det er uhøflig overfor kunder å jobbe da!

Da må man evt, bli omplassert på jobb, og går ikke det, så blir man hjemme.

Jeg gikk på jobb så lenge jeg ikke hadde feber, noe jeg sjelden får. Hadde ikke samvittighet til å sitte hjemme vist jeg bare snørra og hosta litt.

Men hadde jeg magetrøbbel så holde jeg meg hjemme, jobba i butikk og da er det ikke bare bare å springe når en må.[8D]

Jeg mener at selv om man har feber bør man prøve dra på jobb. Jeg holder meg selv hjemme for alt for lite, og får drit dårlig samvittighet[&o]
Det som er, som jeg tenker på, er at når man står opp føler man seg så sinsykt groggy,men man kvikner som regel opp senere på dagen. Derfor jeg mener at man bør prøve dra på jobb[:)]
Å hvis man prøver ser sjefen at man i det minste prøver...Så har man ikke problemer med om sjefen tror på meg eller ikke når jeg først er syk

Men klart, er man syk så er man syk. Kommer jo heeelt an på hvilken jobb man har å da[:)]

Hadde forresten en sjef en gang som var hjemme for alle mulige grunner. "Jeg kommer ikke på jobb i dag fordi det snør så mye" eller "Hunden min føler seg ikke helt bra så jeg blir hjemme"

Det ødelegger veldig mye på en arbeidsplass hvis sjefen oppfører seg slik. Samtidig ble hun ganske irritert når andre var syke...[8D]

Kommer jo helt an på formen.
Føler jeg meg for syk til å gå på jobb så blir jeg hjemme.

Men jeg har gått på jobb med 39 i feber og skikkelig halsbetennelse, men så har jeg også blitt hjemme med forskjølelse og hoste.
Jeg ser nemlig også an hvordan jeg ligger an i forhold til oppgaver på jobb.

Krysset derfor på det første alt.

lav grense her. jobber i kjøttdisk...[;)]

Jeg ser det an for hver gang. Å være snufsen og hoste litt hindrer meg ikke fra å gå på jobb. Har jeg feber tar jeg som regel febernedsettende (selv om det ikke alltid er så lurt for da får ikke kroppen "helet" seg selv like fort.)
Er jeg slapp, vondt i hode, svimmel f.eks infuensa, halsbetennelse, kraftige menssmerter  hvor smertestilende ikke virker,osv så holder jeg med hjemme.

Må legge til at brukeren jeg jobber med kan bli veldig provosert og utagere pga at personalet er forkjølet og hoster mye, så er en del å ta hensyn til..[&:]

Back
Topp