Jobb, kvalm, når si det..

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Hei

Jeg er 6-0 i dag, har en jobb der hvor jeg er mye på kontor men også ute hos kunder.

Jeg sliter med kvalme, våkner ofte i 04 tiden og da skikkelig kvalm. I dag kom jeg meg på jobb, men ser dårlig ut, føler meg dårlig og kollegaene mine reagerte.

Jeg sa jeg var uggen i dag. Holdt meg på kontoret i karantene da de andre var redd for at jeg skulle smitte

Kl 13 ble jeg sendt hjem var grønn sa de andre.. Nå har jeg fått hvilt og føler meg bedre. Må ha søvn for å bli bedre.

Hva gjør jeg i morgen? Er morgenen som er verst hadde jeg fått kommet senere hadde jeg nok klart resten av dagen. Melde meg syk ett par dager? Vi har 8 egenmeldingsdager I strekk uten legeerklæring. Og jeg er sjeldent syk. Vært hjemme med sykt barn 2 ganger. Klarer ikke så tidlige morninger..

Kan kontakte legen men da skjønner de nok det..

Skal på Ultralyd på lørdag ville vente til det for å se at ting er bra..

Hva ville dere gjort?

Jeg har tatt egenmelding to dager nå pga morgenkvalme, og dårlig nattesøvn. Skal høre med sjefen om jeg kan få tilrettelagt, at jeg kommer senere på jobb og har kortere dager istedenfor å være hjemme:-) det er jo forskjellig fra jobb til jobb, og ikke alle jobber det passer seg sånn. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt et par egenmeldinger og hvis det fortsatt er like ille på morgenen hadde jeg gått til legen og fått legeerklæring om å få komme senere på jobb? [emoji5]

Jeg har ikke sorte med kvalme med de andre, men du vet jo aldri hva som venter. Men jeg tenker at hvis det blir for ille denne gangen så tar jeg sykemelding et par uker uten dårlig samvittighet. For jeg er ikke klar til å fortelle sjefen.

Jeg har tatt egenmelding to dager nå pga morgenkvalme, og dårlig nattesøvn. Skal høre med sjefen om jeg kan få tilrettelagt, at jeg kommer senere på jobb og har kortere dager istedenfor å være hjemme:) det er jo forskjellig fra jobb til jobb, og ikke alle jobber det passer seg sånn. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt et par egenmeldinger og hvis det fortsatt er like ille på morgenen hadde jeg gått til legen og fått legeerklæring om å få komme senere på jobb? [emoji5]

Takk for svarJa tror jeg må det for var grusomt frem til lunsj i dag og en blir så sliten av kvalme og ikke får sove skikkelig.

Jeg kan jobbe hjemmefra om det hoper seg opp og.

Alt blir snudd på hodet pga kvalmen for ser ut som jeg må avlyse en bursdag og ett venninne besøk (ei jeg ikke har sett på 10 år) for vanskelig å skjule graviditeten og føle feil hvis jeg blir hjemme fra jobb.

Eg fortalte til arbeidsgiver med ein gong om min situasjon☺️ Er sjukmeldt fordi eg ikkje meistra jobb for tida grunna svangerskapskvalme og svimling.
Kollegaene mine veit ikkje, men dei får nok ganske snart vite det når eg ha vore på UL på fredag ☺️

Jeg sa fra ganske raskt. Jeg har en ganske stressende jobb og en dag var jeg så svimmel og uvel at jeg måtte dra hjem. Fant ut at det var best å bare spill med åpne kort. I dag måtte jeg bli hjemme pga dårlig form.

Back
Topp