Jobb intervju idag..

Nathalie_91

Glad i forumet
Jeg er 17+0 i dag og skal på jobb intervju på en 50% stilling. Jeg trenger desperat en jobb og lurer på om jeg må fortelle intervjueren at jeg er gravid? Eller er det dårlig gjort å tie still om det?

Dei har ikkje lov å spørre deg om det :) Og visst du gjør det har du faktisk rett til å unnlate å fortelle det :) Det er fordi dei ikkje kan nekte noen en jobb pga graviditet :)

Takk for svar :) jeg trenger virkelig de pengene og vil ikke ødelegge noe ved å si at jeg er gravid ig heller ikke ødelegge forholdet til sjefen når jeg sier det også .. :/

Det de andre sier er helt rett. Her har du lovverket i ryggen :-) de har ikke lov til å spørre en gang.
skjønner godt det er vanskelig å vite om man skal si ifra eller ikke, er jo litt med hvordan man går inn i ett arbeidsforhold å gjøre, men jeg tror det er viktig å være litt egoistisk noen ganger og tenke på seg selv og barnet heller enn sjefen i den nye jobben. Ønsker deg masse lykke til i dag :-)

Takk alle sammen!:) det er jo mere enn 3 mnd til termin, så har jo frem til februar:)

Håper du får jobben. <3

La oss få vite hvordan det går da :-)

ikke si noe du. jeg var på jobbintervju å ble spurt. å valgte å være ærlig. det skulle jeg ikke gjort. fikk mnemlig ikke jobben. :p Så hold munn du hehe :)

ikke si noe du. jeg var på jobbintervju å ble spurt. å valgte å være ærlig. det skulle jeg ikke gjort. fikk mnemlig ikke jobben. :p Så hold munn du hehe :)
Ble du spurt??? Vet ikke hva jeg hadde sagt hvis jeg hadde blitt spurt:confused: Men holdt helt kjeft og intervjuet gikk veldig bra :)
Har du jobb nå da?:) ordnet det seg for deg?

Natalie_91 nei har desverre ingen ting. Å er noget desperat nå :(

Jeg hvordan du har det! Jeg har jo ikke jobb enda jeg heller :S men har du ringt hjemmesykepleien? Og skoler? Det har jef og fikk bli tilkallingsvikar på flekken! Det er litt penger inn i hvertfall... Nå er jo engangsstønaden økt til 44 000 kr, hjelper jo litt :)

Jeg har hatt dagpenger meg fikk beskjed om at de er stoppet å ikke vet jeg hvorfor så skal klage kan jo ikke møte jula uten penger:(

Jeg har hatt dagpenger meg fikk beskjed om at de er stoppet å ikke vet jeg hvorfor så skal klage kan jo ikke møte jula uten penger:(
Oi.. Ja du får klage! Jeg fikk ikke dagpenger en gang jeg... Men ring rundt uansett.. Er alltid bedre å ha litt vakter av og til enn ingenting :)

Jeg også er ute etter jobb ja alt er bedre enn ikke noe Natalie_91 krysser fingra for oss begge jeg :)
Hvor bor du da?:) jg bor i kr.sands området og der er det veldig kjent for å være vanskelig å få jobb hvis du ikke kjenner noen:(

Jeg bor i gjøvik å her er det heller ikke lett å få jibb om du ikke kjenner noen :) så vanskelig at det skal være sånn

Back
Topp