Jobb i permisjonstiden

Cahaal

Gift med forumet
Hvordan arter det seg om man begynner & jobbe litt i permisjonstiden?? F.eks 1 eller 2 dager i uka.

Forlenges da permisjonstiden??

Ja, det tror jeg. gå inn på www.nav.no og se. er nye regler på dette fra 1.jan i år. Skal visst være mye enklere å kunne gjøre det på den måten du beskriver[:)]

Er det ikke noe som heter tidskonto????
Var ihvertfall det før.....
Tror du kunne forlenge permisjonen på den måten!
Hør med trygdekontoret![:D]

Jeg har og lurt på det. Jeg kommer ikke til å jobbe i den vanlige jobben min. Men faren min driver et firma og jeg lurer da på om jeg kan jobbe der litt innimellom selv om jeg har permisjon fra den vanlige jobben min..

Du kan ikke jobbe et sted for å forlenge permisjonen fra et annet. Hvis du vil forlenge permisjonen din fra din egen jobb, må du evt tilbake en eller to dager i uka der.

Det du jobber utenom andre steder får du bare inntekt for, ikke noe mer permisjon.

Du kan få noe som heter TIDSKONTO!

Jeg har tatt meg 1 år til med permisjon fra min vanlige jobb siden den er på 100 % kun fri aen hver helg. og i mellomtiden skal jeg begynne å jobbe en annen plass 3 dager i uken fra høsten av da thea skal i barnehage (snufs, ja det ble sllik)

ORIGINAL: Pijah

Du kan ikke jobbe et sted for å forlenge permisjonen fra et annet. Hvis du vil forlenge permisjonen din fra din egen jobb, må du evt tilbake en eller to dager i uka der.

Det du jobber utenom andre steder får du bare inntekt for, ikke noe mer permisjon.

Selfølgelig!! Det høres  jo logisk ut!!

Men man kan vel ikke motta penger fra NAV + evt en ny arb.giver??

ORIGINAL: Cahaal

ORIGINAL: Pijah

Selfølgelig!! Det høres  jo logisk ut!!

Men man kan vel ikke motta penger fra NAV + evt en ny arb.giver??

Jo, så lenge du ikke mottar lønn fra hovedarbeidsgiver (som du har permisjon fra) samtidig som permisjonspenger så skal det gå an. Den nye arbeidsgiveren er ikke på noen måte involvert i det som har med permisjonen å gjøre.

Men, hvis det her er et firma som samboeren din har, så kan det vel kanskje ordnes på en annen måte? At du jobber litt nå, og så får du betalt for det når permisjonen hos hovedarbeidsgiver er over? Hvis dere ikke trenger pengene nå da selvfølgelig...

Back
Topp