Jobb i Nordsjøen?

*lilletrille *

Gift med forumet
Hei!
Håper noen kan hjelpe meg... Lurer på om man kan jobbe i Nordsjøen når man er gravid? Har fått sjangsen på en jobb, men tørr ikke si at jeg er gravid, for da regner jeg med å ikke få jobben... Men er jo dumt å si ja takk! Og så kan de ikke bruke meg før etter svangerskapspermisjonen.... [&:]

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt jobben og ikke sagt noe om graviditeten (enda). Ingen arbeidstaker har plikt til å opplyse om eventuelle svangerskap når man tar i mot jobbtilbud. Det du må tenke på er sikkerheten til barnet. Er det en tung jobb hvor du blir eksponert for farlige gasser o.l? Uansett - lykke til! [;)]

Om det ikke er en jobb som utsetter deg for tunge løft og farlige gasser som har betydning for barnet- så ville jeg satsa på å få jobben!
Men er jo da så klart fordelaktig at du selv mener du er i stand til å jobbe til permisjon start...
Ikke for det,du er jo såpass tidlig i svangerskapet- så er jo ikke sånn at du må vite om det enda!?[;)]
Lykke til uansett...

Hei! Takk for svar!
Har vært til legen, og spurte samtidig om dette. Hun ville ikke anbefale det..., for hun mente at jeg uansett ville bli satt på land ganske tidlig i et svangerskap. De er visst ikke interessert i å ha gravide der ute, og det skjønner eg. Men syns det er vanskelig å la være å si at eg er gravid, iallefall viss de spør... (men det har de egentlig ingen rett til å spørre om tror eg). Må jo gjennom sikkerthets-opplæring med simulert helikopter-velt og greier... vet ikke om det er så bra for den lille.... Nei, det blir noko til at jeg sier at jeg er gravid, og tilbyr meg heller å ta en "dritt-jobb" i samme firmaet til etter svangerskapet og permisjonen. Eller... ÅÅÅÅ, er så usikker. Intervjuet er imorgen, får se det an, spør de ikke, så trenger jo ikke jeg å si noe....

Hvis jeg var deg ville jeg takka ja til jobben..om du blir sendt hjem tidligi svangerskapet gjør ikke det noe du får jo sykepenger, og når du får fødelspermisjon får du en god mnd. sum med tanke på hvor godt du tjener der ute.. Dessten kan du bli like sykmeldt i andre yrker, så det er bare tull!! Tenk på deg selv, gjør det du føler du klarer, og blir du sykmeldt får du kose deg hjemme megd sykepenger¤¤

Lykke til!

Klem

Hei igjen!
Da har jeg vært på intervju, og det gikk så som så... De spurte selvsagt om jeg og samboeren tenkte på å få barn... Svarte selvsagt ja, men sa ingenting om at jeg allerede var gravid....[&:] Viss jeg får jobben, så får de kun nytte av meg frem til og med august. Man blir satt på land rundt 3. svangerskapsmåned.
Viss de gir meg jobben, så skal eg si det med en gang, og så får de bestemme om de vil ha meg eller ikke. Vet ikke om de har lov til å trekke tilbake et jobbtilbud, men jeg føler meg råtten som ikke sier fra.... Kan jo eventuelt sende en mail uti neste uke og dikte opp en historie om at jeg nettopp (samme dag) har testet positivt, og at jeg ville si ifra slik at de kanskje kunne bruke meg til noe annet, på land eller noe....[&:]
Uff, er så vanskelig. Får ta tiden til hjelp. Måtte bare få ut litt fortvilelse. Takk for at dere hørte på! [;)]

Back
Topp