Jobb i bhg

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Dere som jobber eller har noe mening om bhg . Hvor mye utetid har dere i løpet av dagen eller uka ?
Er tiden fastsatt eller tar dere som det passer og ser ann dagen?

Barna mine går i barnehagen mannen min jobber i. Der er de ute hele dagen, hver dag:D
De har inne muligheter og er inne korte perioder eller om været er ekstra kaldt.

Barna mine går i barnehagen mannen min jobber i. Der er de ute hele dagen, hver dag:D
De har inne muligheter og er inne korte perioder eller om været er ekstra kaldt.

Men er det en ute avdeling med bare innemuligheter for å kunne være litt inne for en liten periode eller vanlig avdeling?

Kommer litt an på været, men mannen sier de er ute ca 3-4 timer i løpet av dagen. Mer om sommeren.

Jeg jobber på småbarn da, og må ta temperatur og føre som forbehold.

Men som i høst når det var fint vær;
Var ofte ute fra 9-10.45 før mat og soving.
Så ute fra de våknet og til frukt og ettermiddagsmat kl 14. Så ut igjen til de ble hentet.

Ved regn:
Ute fra 9.30-10.45
Mat og soving
Inne etter soving og til frukt
Ut etter frukt og til de ble hentet, evt inne hvis det regnet veldig eller var kaldt.

Nå i det siste har vi hatt litt prosjekter på formiddagen som vi har måttet gjøre, så har vært mer inne på formiddagen og ute etter frukt.

Blir spennende å se hva vi må gjøre til vinteren. Noen av de minste beveger seg ikke så mye og blir fort kalde og utolmodige ute med for mye klær som er tungt å bevege seg i. Da må vi nok dele gruppa enda mer.

De andre er forøvrig iallefall ute fra 11.45-14.15, og evt også til ungene hentes.

Last edited:
Veldig væravhengig, men vi er alltid ute 11.30-14.00, uansett vær. Er det veldig kaldt eller vått, hender det at vi går inn litt før. Sommerhalvåret er vi stort sett ute helt til stengetid. Før lunsj har vi stort sett ulike opplegg/prosjekter ol, så da er vi inne om det passer best, eller ute når det passer best.

Tar det som det kommer; vi mener det er best for barna.

Første bhg jeg jobbet i, der var småbarna ute i en times tid på formiddagen og på ettermiddagen på sommerhalvåret. Storbarna var ute etter lunsj og fram til stenging eller fram til ca 15 på vinteren.

Andre barnehagen jeg jobbet i var småbarna ute ca 1 time på formiddagen og/eller 1-2 timer på ettermiddagen. Storbarna var enten ute etter lunsj og til stengetid, eller etter lunsj fram til frukt (2 timer) eller hele dagen fra 9-15/17.

Der jeg jobber nå er de minste ute etter soving (1-3 timer) og noen ganger en time på formiddagen også. De store er ute 2-3 timer etter lunsj og hvilestund og noen dager 2 timer på formiddagen også.

Det er fastsatte tider fordi det er slik det passer. Det er faste tidspunkt for måltider, soving, aktiviteter som krever full bemanning, så det setter føringer. Men tar det mye som det passer også. Ser an barnas aktivitetsbehov, ønsker, været osv...

Jobber på stor avdeling og vi er ute fra kl 10-11:30 og/eller fra 14:30-16:30. Varierer veldig. Barnehagen ligger på en kald og forblåst plass. Er vi inne om formiddagen og noen unger vil ut så får de det. De eldste, om de er få om gangen, får ofte være ute alene. Vil flere ut så går en voksen ut også. Og ja, vi har god kontroll. :)
Vi er mer ute om sommeren.

Ute 0930 til 1045 ca. Og ca 1415 til henting. Er været veldig dårlig er de bare ute på formiddagen. Ser de større barna er lengre ute, men har ikke oversikt der.

Så vidt jeg forstår på de ansatte hvor storebror går, så går de ut når kjernetiden begynner 9.30, gjerne noen går ut litt før. Så er de ute til 10.30-10.45 tiden siden de spiser kl 11. De sover ute mellom 12 og 14 når er spiser igjen. Så går d2 gjerne ut igjen i 14.45 tiden. Da er jeg usikker hvor lenge de er ute siden jeg somregel henter han mellom 14.30 og 15;-). De har også 2 turdager:-)

Back
Topp