Begynner i jobb om drøye 3 uker, Lillegutt ammes forsatt ca 8 ganger i løpet av et døgn og er drøye 7 mnd når jeg begynner på jobb..I hvertfall 3 av disse ammingen er når jeg er på jobb. Ammefri i jobben er ikke en realitet her dessverre. Begynner heldigvis redusert så har mulighet ihvertfall få til en amming i løpet av en jobb økt første ukene før jeg begynner for fult. Men hva gjør en så. Klarer ikke pumpe opp et så stort lager som trengs ved så hyppig amming. Vil fast føde kunne erstatte noe av ammingen? han får i dag to måltider men ammer like hyppig selv.
Noen med erfaring på hvordan de har fått det til? Vil helst ikke ty til mme da lillegutt har sensetvi mage.
Råd tas i mot med stor takk!
Har grublet mye på det samme Mymy:-/
Jenta mi er over 7 mnd og ammer like mye som før selv om vi startet intro fast føde ved 4-5 mnd alder. Permisjonen min er over så nå har jeg ferie og tar noen uker ulønnet så jeg starter på jobb når hun er 10 mnd i håp om at hun har klart å venne seg bedre til fast føde innen den tid og at overgangen skal bli smidigere for oss alle 3.
Jeg pumpet lett de tre første mnd for da hadde jeg overproduksjon og konstant melkespreng. Men etter mnd 3 har produksjonen stabilisert seg og nå får jeg ikke ut noe nesten når jeg prøver å pumpe:-/
Har en plan a) b) og c) for når jeg starter på jobb igjen.
a) prøve å få pumper ut litt nå i tiden før jobbstart så jeg har nok til noen måltider i frysen. Og derretter pumpe en gang på jobb om det går eller når jeg har kommet hjem fra jobb om det går, regner med det kanskje kan bli lettere å pumpe da for da «hopper» vi kanskje over noen av de faste måltidene hennes og det blir nok noe melkespreng i starten vil jeg tro.
b) jenta mi har aldri smakt mme, og hun er også veldig plaget med magen og går fast på movicol nå pga mageproblemene. Jeg har jo ikke lyst å starte med mme egentlig, fordi vi får til ammingen og jeg er redd mme skal gi henne mer plager, men jeg tenker også at det er ikke sikkert at det er så gale om hun får mme som jeg frykter, tenker derfor at vi skal teste å gi henne det noen ganger for å se hvordan hun reagerer på det nå. Har da kjøpt hipp fordi alle sier at den er mildere for de små magene og fordi det er så mange som har sagt at de små har blitt så plaget med forstoppelse av nan. Så kan det kanskje være en plan b at hun får det når hun er sammen med pappaen om jeg ikke får til pumpinga.
Plan c( er rett og slett at han må kjøre henne på jobben min, men denne planen gjør vi alt for å unngå i og med jeg pendler ca 1 t hver vei. Men blir det helt krise så må han nesten det, for vi har ikke råa til å ta mer ulønnet perm en jeg nå gjør. Det blir trangt nok de ukene jeg skal gå ulønnet nå.
Kan jo legge til at vi må jo selvfølgelig bare se ann hvordan det blir, kanskje hun klarer seg med vann feks til jeg kommer hjem i og med hun er nesten 10 mnd når jeg starter på jobb igjen.