Jobb å perm...?

sesson

Elsker forumet
Har hört att man får lov att ta perm utan lönn i ett år etter man e färdig med mammapermen sin. alltså vara hjemme ekstra utan lönn.

MEN...har jag då lov att jobba med nåt annat eller må jag liksom ha fri? Förstod ni vad jag mena? [:)]

Skjønner[:)] Til vanlig er det lov å ha annen jobb når man har permisjon uten lønn. Men det er arbeidsgiveren din du må søke om permisjon, og det er opp til arbeidsgiveren din om du får innvilget permisjon. Hvis det går ut over arbeidsplassen, og ikke står i dine spesfikke rettigheter, kan de faktisk nekte deg permisjon. Hvis permisjonen er uten lønn kan de ikke nekte deg annet arbeid, men det er uansett lurt å være åpen ovenfor arbeidsgiver om at du vil utføre arbeid annet sted i permisjonsperioden.

Du har krav på 2års perm etter man har fått barn, lovpålagt for alle jobber.

ORIGINAL: Veraa81

Du har krav på 2års perm etter man har fått barn, lovpålagt for alle jobber.

Ja det har jag å hört...men e det lov att jobba med nåt annat då tro? Vet att de inte ger perm för andra jobb annars, men går det att göra det nu som man fått barn tro...? hmm... Kanske må höra med nav.

Selvfølgelig må du ha lov til å jobbe med noe annet!!
Jeg skal det! JEg traff pappan til J. på jobben (en bolig for autister). JEg jobber nå som lærer, og har tatt perm uten lønn de to siste månedene av skoleåret. Foreldrepengene slutter i april og jeg har søkt perm uten lønn til skoleslutt. Ikke noe vits for meg å komme inn på tampen av et skoleår, blir uansett til "overs". Jeg kommer derfor til å jobbe i boligen der pappan jobber. Da kan vi jobbe motsatt av hverandre. Jeg må jo han penger... Slik er jeg overbevist om at du også kan gjøre! :)

eg ska ta ulønna permisjon fra 21 mars te ut august... å har ein liten bakkup jobb om det trengs.. å eg e ganske sikker på at det e lov (men har ikke sjekka det opp.)[:)]

ja, jobb ivej du :)

Back
Topp