JM i dag

aimste

Forumet er livet
Var hos jordmora i dag, alt var greit bortsett fra at hun syns jeg hadde for stor mage [&:]  Må tilbake etter påska å måle på nytt...
La ved bilde... litt dårlig da men man ser at krysset er langt over streken...

Hva mente hun årsaken kunne være at magen din var for stor?

nei det viste hun ikke... hun bare syns det var rart å ville ha meg tilbake... sa ingenting om hvorfor den var stor...
da hun skulle måle magen så hun rart på meg å sa: er det en stor unge du har inni her?
Når jeg tenker meg om så sa jo gynekologen på siste UL at han også syns magen var stor...
men er jo så vant med at folk sier til meg at de syns magen er liten når de får høre hvor langt på vei jeg er...

hvor mange cm er du da?

Det var jeg også hos jordmor i sist uke... Da var jeg 24+2 uker på veg så tror ikke det er noe farlig. Var på UL på samme tid og hun ligger 5% over ca. Hun lurte på hvem som hadde målt meg sist gang som var i uke 22... Siden det var så stort men målte 2 ganger og det stemte...

Jeg målte for 4 uker siden og da var jeg 21 cm ... Hm, lurer på hvor mye jeg er da. Skal til legen om en uke, så får se hva slags beskjed jeg får ...

Jeg ble ikke fortalt hva som var normalt sist jeg var hos jordmor.... det er nå tre uker siden og da ble jeg målt 22..men vet jo ikke va det betyr...tipper jeg har vokst endel siden det da....

før uke 30 er det hormoner som gjør at livmoren din vokser og ikke babyen siden den ikke er så stor enda. Så min jm sa at man egentlig ikke trengte måle sf mål før uke 30, men hun har målt på meg helt siden uke 18 og jeg har heletiden liggi så høyt som du ligger på skjemaet nå, men nå forrige gang i uke 32 var jeg mer inne på normalen. Så det der skal du ikke bry deg noe om. JM tror forresten ikke jeg får en unge som er større enn 3000-3500g. Enda jeg har kjempehøye sf mål. Ungen har nok bare god plass.

hmm... ja håper den bare har god plass inni der [:)]
får se hva hun sier når jeg skal tilbake etter påske [:)]

da jeg gikk med ariana var jeg akkurat på dette tidspunktet over "normalen".. de sendte meg på UL og herja på, men jeg var rett og slett bar einne i en "øke periode".. Helt sikkert det med deg og..

slik har streken ligget hos meg hver gang jeg har vært der... fatter ikke hvorfor... mulig pga jeg nettopp var gravid[8|]

men hos deg var det jo en plutselig økning... kommer det av tro??

Har vært på ny måling i dag... målet va d samme som sist, så nu ligg d i grenseland som ho sa så fint [8D]
men så blei ho litt bekymra da for at ungen ikke hadde vokst noen ting fra den 3 til den 12 april...
æ tenk nu som så at d må nu vær bedre at ungen e for stor enn for liten... men ho ringte te lægen min som ville ha mæ på UL på mandag...
Men d e æ nu ikke lei mæ for, sku jo egentlig ikke før om to uka, så da bi ventetia kortere [:D][:D] 
Å vest h*n nu ikke ligg rett veien så æ får se om d e gutt eller jente så bi æ koko!!!! [&:]

ORIGINAL: aimste

nei det viste hun ikke... hun bare syns det var rart å ville ha meg tilbake... sa ingenting om hvorfor den var stor...
da hun skulle måle magen så hun rart på meg å sa: er det en stor unge du har inni her?
Når jeg tenker meg om så sa jo gynekologen på siste UL at han også syns magen var stor...
men er jo så vant med at folk sier til meg at de syns magen er liten når de får høre hvor langt på vei jeg er...

Det sa jordmora mi til meg sist jeg var der..
Ho sa at dette kunne ikke stemme når jeg var der...Skremte meg egentlig,men legen sa at det kan ha noe med hvordan ungen ligger at den noen ganger blir litt større.. 

Ja æ e ikke nå bekymra i d hele tatt... hadde sikkert vært d hvis æ ikke hadde kjent nå liv, men ungen e så utruli aktiv, pluss at æ hør hjerteslagan sjøl me stetoskop på kvelden [:)]

æ å va 26 cm igår... håpe beibin itj bli som faren sin, som va over 5kg når'n kom t[&:][&:]
men gut'n vårres va nu over 4000 når hainn kom t, å æ mærka itj nå me fødsel'n at hainn va nå stor - så d går vel bra[;)][;)]
stor sjans ferr at målan flate ut litt å tru æ (håpe æ)[:D][:D]

når vi var på 3d igår,ble det jo målt at snuppa veide 986 gram og det er jo over!!

Back
Topp