JIPPI!!!!

*Bertemor*

Forelsket i forumet
Hei igjen alle sammen.

Nå har jeg sluttet på p-pillene! Vi har tatt det endelig valget om at vi vil bli gravide og få et familiemedlem! Jeg er så glad for at vi har tatt den avgjørelsen sammen! Vi har jo tenkt masse på dette med at jeg er midt i studiene, men det klaffer ganske bra hvis det ikke er så lenge til det setter seg et lite frø[:D] For da kommer jeg til å ha et fri år fra skolen, og når jeg må tilbake på skolen så har samboeren min permisjon! Så sånn sett passer det ganske bra. og økonomien har ordent seg! Så nå er det bare å krysse fingre og tær! ÅÅÅÅÅ, jeg er så spent! [:)]

Mange happy klemmer fra meg=)

gratulerer med avgjørelsen!

Gratulerer så mye mamma Christine - så spennende! Gleder meg til jeg kan slutte med pillene også - jeg er jo også student, men vi har tenkt å satse allikevel - bare ikke med en eneste gang... noen måneder igjen å vente.

Såååå bra da!!! Skikkelig spennende periode dere kommer inn i nå...Godt å få unna den avgjørelsen [;)]

Lykke til med prøvinga da [:D]

Klem fra Kathrine

Men vil du vente da lenemor? Er kanskje det beste i forhold til utdannelsen din eller? Men du blir utrolig glad når du slutter og tar de og innser at dere er på vei for å sette et lite barn til verden![:)]

jeg må vente litt... jeg er klar over at sansynligheten for å bli gravid umiddelbart etter pilleslutt er minimal, men den er der, og jeg skal ut i praksis i tre måneder til høsten - kan ikke krasje med det. Vi har blitt enige om å vente med prøvingen til mars - da kan jeg gå gravid under praksisperioden om vi skal være heldige å få klaff ganske snart etter prøvestart, men jeg er ikke så langt på vei at det vil være noe problem å jobbe (forhåpentligvis - man vet selvsagt ikke det heller, men noen sjanser må man bare ta!!)

ÅÅÅ så spennende!
Lykke til![:)]

men ja, dette med prøvinga da. det kan jo ta ganske lang tid. Jeg har hørt at det kan ta opp til et år etter at man har sluttet på pillene før man er i normale gjenger igjen! Og så lenge vil jeg ikke vente. Men er vel pent nøtt til det da.. Men jeg håper jo selv prøvinga går fort da. Jeg krysser hvertfall alt jeg har... Men er det noen som har noen gode råd til oss?

Suuuper klem

kansje du blir gravid rett før praksisen og så får morgenkvalmen for fullt når du er i praksis?[8|]

Man vet aldri..
-like godt å starte med en gang[8D]

-utålmodige meg[;)]

Lykke til uansett![:D]

Så spennende!!!
Lykke til!!!

Velkommen hit mamma Christine!

Så morsomt at dere er blitt enige om å prøve. Håper det ikke tar lange tiden, sånn at dere får dette til.[:)]

Må nå også få lov å ønske susie her oppe velkommen også, og lykke til!

Hvor gamle er dere?

Hilsen fra Tullmusa![;)]

joda, vi får vel komme oss igjennom morgenkvalme selv om vi er i praksis da?? Sånt får man ikke gjort noe med allikevel.

Det høres kanskje teit ut, men jeg føler på en måte at vi er igang allikevel jeg, selv om jeg fremdeles er på pillen. Bare det å komme til en avgjørelse om at vi skal prøve - at han ikke himler med øya hver gang jeg sier noe om mulige fremtidige barn for eksempel. Nå er han aktivt med i samtalen og gleder seg nok til å starte han også, selv om det sikkert blir litt rart når vi skal prøve på ordentlig for første gang...

Er det flere som har bestemt navn på sine små? Vi har blitt enige om navn (han insisterer på guttenavnet han har bestemt, så der har jeg ingenting jeg skulle sagt, men jeg begynner å venne meg til det nå, og synes egentlig det er litt søtt også...)

Vi har navn klare..
Hvilke navn har dere da? vil du dele det med oss?

De var fine![:D]

Vel, ikke sånne spennende utenlandsklingende navn for vår del. Vi synes det er veldig koselig med oppkalling, og mannen min (nei vi er ikke gift, men jeg kaller han det allikevel....) vil gjerne kalle opp en evt gutt etter bestefaren sin som han var så glad i; Gustav.

Om det blir en jente blir det Ingrid etter min bestemor (ikke så aktuelt fordi gubben liker ikke navnet noe særlig) eller Johanna etter hans oldemor eller tipp (ikke helt sikker på hva hun er) som er et navn vi liker veldig godt begge to.

Fordelen er at disse navnene ikke er motenavn - de er vel heller gått av moten kan man si. det liker jeg.

jeg skjønner absolutt hva du mener lenemor! Det var akkurat sånn vi startet også. Og man har jo også da tatt en steg videre i forholdet sitt og man føler seg så utolig bra! så jeg vet hva du mener... Jeg har prøvd å snakke lit om navn da, men han synes det kanskje er litt tidelig men jeg har mine meninger om hva barnet kanskje vil hete! Det er enn sånn nydelig tid du er i nå. også der vi som prøver i, selvom det blir mye venteting osv... ikke kult for oss som er utålmodige, men vi har ikke annet enn å smøre oss med tålmodighet folkens!
Jeg ønsker alle sammen kjempe masse lykke til med prøvinga! Og håper og høre fra dere om hvordan det går, så skal nok jeg også holde dere oppdatert! Jeg håper bare sånn på at det klaffer med en gang, men jeg vet at det ikke gjør det, er hvertfall små sjangser!

MEN LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

Fine navn her ja. Morsomt å prøve å finne navn. Det jeg bekymrer meg litt for er at vi skal gå med disse navnene, og så kommer det en baby som ikke passer til å hete det... jeg er helt håpløs da - den første katten min het pjusken i 3 måneder fordi jeg ikke klarte å finne et navn som passet henne.. lettere med katt nr to, for der lot jeg naboen vår bestemme

Nei, nå skjærer jeg helt ut av tema her. Det jeg skulle si om uvanlige navn er at det er litt greit å ha et navn som ikke alle andre her. Som en lene født på 70-tallet har jeg jo aldri opplevt å ikke ha andre lener i klassen for eksempel...

Gratulerer! [:)]Det blr sikkert en veldig spennende tid. Selv er jeg også student og vil så gjerne prøve nå,men pga. studie MÅ jeg vente til neste høst.. [:'(] Det er en laaang tid å vente når man så gjerne vil med en gang.

Men til sommeren skal vi gifte oss, så det er mye å glede seg til[;)]

Må bare si lykke til med prøvinga, og gratulerer med avgjørelsen!!

Er i samme situasjon som deg ..sluttet egentlig med piller i august for å få orden på syklusen min, men nå har mannen sluttet å bry seg om prevensjon, så nå prøver vi plutselig! (Jeg er helt klar, mens han er litt nervøs foreløpig)

Lykke til framover, kos dere masse, og så håper vi spiren sitter fortere enn svint!!

M

Back
Topp