Jippi:(

lykkebo

Forelsket i forumet
Da har jeg fått "påvist" bekkenløsning.

Nytt for meg dette her.
Ble anbefalt kiropraktor så skal ditt i morgen.

Noen som har tips og råd om hva jeg kan/bør gjøre eller ikke gjøre i det helle tatt???

Huff, ikke no serlig det der tenker jeg :-(

unngå å gjøre ting som gjør vondt, eller som fører til at du får mere vondt i bekkenet, som støvsuging, løfte for tungt osv. Du merker fort hva som gjør at det protesterer mer enn ved andre ting. I tillegg kan det være bra å ligge på siden med en pute mellom beina, en stor pute eller lang/flere puter så du får støtta hele den foten som ligger øverst og bekkenet blir avlasta. 
En kiropraktor eller fysioerapaut vil kunne fortelle deg mer:)

Huff så kjedelig :( Har ikke kjennskap til dette jeg, men har begynt å kjenne noen vonde stråler i hofte/bekken og nedover bena i det siste. Lurer på om det kan være et forstadier til noe? Lurer veldig på hva man kan gjøre for evt å forebygge bekkenløsning?

Lytt til kroppen din og stopp litt før du egentlig tror du må. Jeg har en tendens til å presse meg selv for mye og ender derfor opp med krykker på kveldstid.

Det har jeg også, har vært plaget med det helt siden forrige svangerskap.. ble ikke bra etter fødsel (som var i 07) men ble litt bedre da. 
Men etter jeg ble gravid igjen nå er det en plage, jeg har så vondt :o(
Men går til fysio 1 gang i uka, jeg begynner med 30min med varme på bekkenet..så masserer ho meg i 1time, er såååå behagelig.
Det lindrer litt, men blir ikke helt bra.

Er veldig viktig at du prøver å ta det med ro, stopp når du får vondt.
Jeg har ikke vært flink til det, men prøver mitt beste. 
Er ikke så lett å ta det med ro med to 4åringer i hus..så er jo det husarbeid o.l som må gjøres.
Men prøver å la være å bære kleskurven og støvsuge, så mannen min har fått de oppgavene.

Du får masse fin info og øvelser av fysio, masse lykke til :o)

Duplex skrev:
Det har jeg også, har vært plaget med det helt siden forrige svangerskap.. ble ikke bra etter fødsel (som var i 07) men ble litt bedre da. 
Men etter jeg ble gravid igjen nå er det en plage, jeg har så vondt :o(
Men går til fysio 1 gang i uka, jeg begynner med 30min med varme på bekkenet..så masserer ho meg i 1time, er såååå behagelig.
Det lindrer litt, men blir ikke helt bra.

Er veldig viktig at du prøver å ta det med ro, stopp når du får vondt.
Jeg har ikke vært flink til det, men prøver mitt beste. 
Er ikke så lett å ta det med ro med to 4åringer i hus..så er jo det husarbeid o.l som må gjøres.
Men prøver å la være å bære kleskurven og støvsuge, så mannen min har fått de oppgavene.

Du får masse fin info og øvelser av fysio, masse lykke til :o)

Så snill fysio du har. Hu jeg gikk til forrige svangerskap skulle bare ha meg til å gjøre øvelser. Ble bare værre og jeg spøy som bare det mens jeg holdt på. Kanskje jeg skal prøve å finne en annen fysio denne gangen.

Huff det er ikke godt,vanntrening kan hjelpe.

Back
Topp