Jesus etterfølger?

EdonaBigMama

Forumet er livet
Hva betyr det for dere, å være Jesu etterfølger? 

Har ingen formening om det og det betyr ikke noe for meg da jeg ikke er kristen

OK, da omformulerer jeg spm: For dere kristne, hva betyr det for dere å være 'Jesu etterfølger'?

ORIGINAL: Puseline

Har ingen formening om det og det betyr ikke noe for meg da jeg ikke er kristen

Skulle si noe ala det samme, men jeg er jo muslim, og Jesus betyr jo litt mer for meg, enn for en ateist. Jeg lever jo med Jesus også i hjertet, og elsker jo Jesus like mye som alle andre profeter, bortsett fra Mohammed, som for oss på mange måter er den viktigeste av våre profeter. Men alle har jo hatt sine budskap.

Jeg ble fortalt at det sto i Koranen at "Det finnes 2 hellige bøker, det er Koranen og Biblen". En mann som jobbet på samme sted som mannen min, fortalte dette til han. Han sa også at Koranen sier at alt Jesus sa, var sant. Han var veldig muslimsk, og leste i Koranen daglig. Vet du hvor dette står i Koranen? Er bare så nysgjerrig.

ORIGINAL: EdonaLarsen

Jeg ble fortalt at det sto i Koranen at "Det finnes 2 hellige bøker, det er Koranen og Biblen". En mann som jobbet på samme sted som mannen min, fortalte dette til han. Han sa også at Koranen sier at alt Jesus sa, var sant. Han var veldig muslimsk, og leste i Koranen daglig. Vet du hvor dette står i Koranen? Er bare så nysgjerrig.

Det er i Surah (kapittel) 19, fra vers 16 og utover det står om Jesus. Vår historie avviker litt med kristendommens, men vi mener at vår er den som var i den opprinnelige Bibelen. Vi tror ikke på Bibelen slik den framstår i dag, men vi tror på orginaldokumentet, som blandt annet ikke inneholder treenigheten, i og med at den ble oppfunnet ca 300 år etter Jesu fødsel.

Her er historien om Jesus:

16 Kom i hu Maria i skriften. Hun trakk seg tilbake fra sin familie til et sted i øst,

17 og anla slør fremfor dem. Vi sendte Vår ånd til henne, og den fremstod for henne som en vakker mann.

18 Hun sa: «Jeg ber den Barmhjertige bevare meg mot deg, om du har gudsfrykt.»

19 Han svarte: «Jeg er bare en Herrens utsending for å gi deg en sønn, ren av hjertet.»

20 Da sa hun: «Hvordan skal vel jeg få en sønn, da ingen mann har rørt meg? Jeg er ikke løsaktig!»

21 Han svarte: «Slik blir det! Herren sier: ’Dette er lett for meg! For Vi vil gjøre ham til et tegn for menneskene og en nåde fra Oss. Dette er avgjort sak.’»

22 Så ble hun svanger med barnet, og trakk seg tilbake til et avsides sted.

23 Fødselsveene kom over henne ved et palmetre, og hun sa: «Å, hadde jeg bare vært død før dette, og gjemt og glemt!»

24 Da ropte det til henne fra under henne: «Vær ikke lei deg! Herren har latt en bekk strømme ved dine føtter!

25 Og ryst palmestammen, så faller friske og modne dadler over deg!

26 Spis og drikk, og tørk tårene! Og får du se et menneske, så si: ’Jeg har lovet den Barmhjertige en faste, og vil ikke snakke med noen i dag.’»

27 Så kom hun hjem til sitt folk med barnet i sine armer, og de sa: «Maria, du har gjort noe uhørt!

28 Du Arons søster, din far var ingen dårlig mann, og din mor ingen løsaktig!»

29 Maria gjorde tegn henimot barnet, og de sa: «Hvordan vil du vi skal snakke til den som er et barn i vuggen?»

30 Da sa barnet: «Jeg er Guds tjener. Han har gitt meg skriften, og gjort meg til profet!

31 Han har velsignet meg hvor jeg enn ferdes, og Han har pålagt meg bønn og godgjørenhet så lenge jeg lever,

32 og godhet mot min mor! Han har ikke gjort meg arrogant eller ussel.

33 Måtte fred være over meg den dag jeg ble født, den dag jeg dør, og den dag jeg gjenreises levende!»

34 Dette er Jesus, Marias sønn, med sanne ord, som de er i tvil om.

35 Det er ikke Guds vis å legge seg til barn. Ære være Ham! Når Han bestemmer noe, sier Han bare: «Bli!» Og det blir.

Ja, jeg kan historien om Jesus.
Men spørsmålet var egentlig rettet til kristne. For det er så mange som sier de er etterfølger av Jesus, men hva er det de egentlig gjør da? Synder på hverdagene, går til kirken hver søndag og ber om tilgivelse når de skrifter og gir presten penger? Er jo selvfølgelig mange bra kristne også. Det står i Bibelen at Jesus gikk rundt og fortalte folk om Gud osv. Det er ingen kristne som gjør det? Og det er jo en av de tingene en etterfølger skal gjøre?

Syns ikke det bare er misjonærene som kan kalle seg jesu etterfølger. Men i det hele tatt de som er kristne og vil leve livet sitt med jesus som gud i livet dems. Se på meg selv som jesu etterfølger jeg[:)]

Men prestene sier jo vi skal til himmelen(så fint og flott og alt det der), men det står jo i Forkynneren 9:5 " Fordi levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting." Hva med alle som tror på udødelig sjel? Hvis vi kommer til himmelen, som prestene sier, da forkynner jo de ikke det som står ordrett i Bibelen. Når vi dør, så er vi jo døde.

Og jeg har heller aldri hørt en prest nevne
- Salme 37:11  som sier " De saktmodige skal ta jorden til eie."
- Johannes 17:3 " Dette betyr evig liv, at de stadig tilegner seg kunnskap om Deg, den eneste sanne Gud. Og om ham du har utsendt, Jesus Kristus".

Og ikke minst Åpenbaringen 21:1-4 " Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den tidligere himmel og tidligere jord har forsvunnet... " - " Og han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne og døden skal heller ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte skal være mer. De ting som var før, er forsvunnet."

Mannen min er ganske interessert i bibelen ;)

Ja, faktisk - det er kun Jehovas vitner som går fra dør til dør og forkynner om alt som står i Bibelen, hver eneste detalj. Det var det Jesus sa til disiplene at de skulle. Og han gav de evnen til å oppreise de døde, og sa "Dere har fått det for intet, og dere ska gi detl for intet". Prestene kan tilgi deg for syndene, bare gi de penger først... Så irriterende!

Venninna mi er Jehovas vitne, og hu er den mest ekte kristen jeg har sett!

Svigerforeldrene mine, eller hele svigerfamilien, er JV også.

Jeg syns ikke de er fanatiske, som alle andre skal ha det til. Jeg liker de jeg, de går jo rundt og forkynner for at alle andre skal ha et håp om evig liv, som det blir lovt i Bibelen. De gjør det ikke for å være drittsekker, haha

men hva syns du om at de er det da?

Jeg syns ikke de er fanatiske, som alle andre skal ha det til. Jeg liker de jeg, de går jo rundt og forkynner for at alle andre skal ha et håp om evig liv, som det blir lovt i Bibelen. De gjør det ikke for å være drittsekker, haha

men hva syns du om at de er det da?

Nei det er jo dems sak... Enhver får jo ha sin tro. Mine foreldre er ateist (min far) og kristen...

De er forresten fra Telemark de og hehe, men fra Seljord da.

Nei, jeg mente hva syns du om dem som personer?
Syns du de er fanatiske og "crazy" som alle andre sier?

Nei, jeg mente hva syns du om dem som personer?
Syns du de er fanatiske og "crazy" som alle andre sier?

Nei, ikke når vi er der i alle fall hehe... Vet ikke åssen de er ellers. Svigerfar har jo feks vært hard på flaska, og han slo mannen min mye i oppveksten, men alt det er over og glemt nå da... ikke drekker han og ikke slår han lenger nå...

Jeg liker de veldig godt da, de har tatt imot både meg og mine to barn som jeg har fra før, med åpne armer.

Da ble han nok JV etter alkoholen og alt det, regner jeg med :p

Du er norsk og har konvertert til islam eller? Hva fikk deg til å gjøre det?

Da ble han nok JV etter alkoholen og alt det, regner jeg med :p

Du er norsk og har konvertert til islam eller? Hva fikk deg til å gjøre det?

Nei, han var JV mens han drakk, han har visst alltid vært det, tror jeg... Ikke svigermor da, hun ble det før hun møtte han. Nå sover gubben og, så jeg får ikke bekreftet det, men jeg tror svigerfar har vært JV hele livet. At han er født det.

Det er en tråd her fra nå nettopp som heter "Noen som har konvertert til islam", den ligger vel på side to eller noe, der står hele min historie og litt til... Trenger du link så bare si ifra.

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=15439261

Joda, jeg har møtt andre på gata som ikke er JV, som har kommet bort og snakket med meg og sånn...

Glemmer aldri hun damen som slo etter meg med Bibelen, og sa at i følge Bibelen skulle sånne som mine barn drepes fordi sånne frø skulle ikke få lov til å vokse [:D]

Nettopp, og sånne ting sier ikke JV! De respekterer hvis du ikke vil prate med de og sier at du ikke vil at de skal komme på dørene lenger. JV er godt folk! De lærer den sanne sannhet.

Back
Topp