ORIGINAL: EdonaLarsen
Jeg ble fortalt at det sto i Koranen at "Det finnes 2 hellige bøker, det er Koranen og Biblen". En mann som jobbet på samme sted som mannen min, fortalte dette til han. Han sa også at Koranen sier at alt Jesus sa, var sant. Han var veldig muslimsk, og leste i Koranen daglig. Vet du hvor dette står i Koranen? Er bare så nysgjerrig.
Det er i Surah (kapittel) 19, fra vers 16 og utover det står om Jesus. Vår historie avviker litt med kristendommens, men vi mener at vår er den som var i den opprinnelige Bibelen. Vi tror ikke på Bibelen slik den framstår i dag, men vi tror på orginaldokumentet, som blandt annet ikke inneholder treenigheten, i og med at den ble oppfunnet ca 300 år etter Jesu fødsel.
Her er historien om Jesus:
16 Kom i hu Maria i skriften. Hun trakk seg tilbake fra sin familie til et sted i øst,
17 og anla slør fremfor dem. Vi sendte Vår ånd til henne, og den fremstod for henne som en vakker mann.
18 Hun sa: «Jeg ber den Barmhjertige bevare meg mot deg, om du har gudsfrykt.»
19 Han svarte: «Jeg er bare en Herrens utsending for å gi deg en sønn, ren av hjertet.»
20 Da sa hun: «Hvordan skal vel jeg få en sønn, da ingen mann har rørt meg? Jeg er ikke løsaktig!»
21 Han svarte: «Slik blir det! Herren sier: ’Dette er lett for meg! For Vi vil gjøre ham til et tegn for menneskene og en nåde fra Oss. Dette er avgjort sak.’»
22 Så ble hun svanger med barnet, og trakk seg tilbake til et avsides sted.
23 Fødselsveene kom over henne ved et palmetre, og hun sa: «Å, hadde jeg bare vært død før dette, og gjemt og glemt!»
24 Da ropte det til henne fra under henne: «Vær ikke lei deg! Herren har latt en bekk strømme ved dine føtter!
25 Og ryst palmestammen, så faller friske og modne dadler over deg!
26 Spis og drikk, og tørk tårene! Og får du se et menneske, så si: ’Jeg har lovet den Barmhjertige en faste, og vil ikke snakke med noen i dag.’»
27 Så kom hun hjem til sitt folk med barnet i sine armer, og de sa: «Maria, du har gjort noe uhørt!
28 Du Arons søster, din far var ingen dårlig mann, og din mor ingen løsaktig!»
29 Maria gjorde tegn henimot barnet, og de sa: «Hvordan vil du vi skal snakke til den som er et barn i vuggen?»
30 Da sa barnet: «Jeg er Guds tjener. Han har gitt meg skriften, og gjort meg til profet!
31 Han har velsignet meg hvor jeg enn ferdes, og Han har pålagt meg bønn og godgjørenhet så lenge jeg lever,
32 og godhet mot min mor! Han har ikke gjort meg arrogant eller ussel.
33 Måtte fred være over meg den dag jeg ble født, den dag jeg dør, og den dag jeg gjenreises levende!»
34 Dette er Jesus, Marias sønn, med sanne ord, som de er i tvil om.
35 Det er ikke Guds vis å legge seg til barn. Ære være Ham! Når Han bestemmer noe, sier Han bare: «Bli!» Og det blir.