Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Legen anbefalte den mixturen man får på apoteket, men den får jeg ikke ned- bare spyr!
Nå har jeg forsøkt noen tabletter... som gir forstoppelse[emoji90][emoji23]
Ferretinen min var på 8, hva er det beste jerntilskuddet å ta...?
Legen anbefalte den mixturen man får på apoteket, men den får jeg ikke ned- bare spyr!
Nå har jeg forsøkt noen tabletter... som gir forstoppelse[emoji90][emoji23]
Ferretinen min var på 8, hva er det beste jerntilskuddet å ta...?
Hei!
Ja, jern kan ofte være vanskelig fordi veldig mange opplever å bli forstoppet. Det finnes jern i lavere doser som Hemofer der daglig dose er 3 tabletter à 9mg daglig. Du vil nok ikke oppleve å bli så forstoppet av de, MEN siden de er i lav dose vil det kunne ta lang tid før du får opp jernlageret. Derfor er mitt beste tips å fortsette med tablettene siden du har så dårlig erfaring med miksturen, og vær nøye på at du får i deg mye væske i løpet av dagen slik at du holder magen i gang og forebygger forstoppelse. Ta helst jerntablettene utenom måltid og spesielt ikke samtidig som grovt brød eller melk. Disse demper kroppens opptak av jern. Lykke til med å bygge opp jernlagrene dine