Jerntilskudd

Jump

Gift med forumet
Marsmellows-15
Septembergull'17
Er det noen som har begynt med jern ennå? Svigermor kom over med flere pakker jern her, av merket HemoJern. På lappen fra legen står det at jeg burde velge jern c eller ferroduretter- jern. Hva har legen din sagt, eller hva tar du? På pakken til HemoJern står det at den ikke skal tas av gravide med mindre det er i avtale med lege, men det er kanskje sånt de alltid skriver på tingene..

Flere som har startet på jern, eller som er litt usikker på hvilken man burde kjøpe?

Er det noen som har begynt med jern ennå? Svigermor kom over med flere pakker jern her, av merket HemoJern. På lappen fra legen står det at jeg burde velge jern c eller ferroduretter- jern. Hva har legen din sagt, eller hva tar du? På pakken til HemoJern står det at den ikke skal tas av gravide med mindre det er i avtale med lege, men det er kanskje sånt de alltid skriver på tingene..

Flere som har startet på jern, eller som er litt usikker på hvilken man burde kjøpe?
Jeg tar jern da jeg har lav blodprosent. Bruker reseptbelagt og merker stor forskjell på energi nivå med/uten jern ;)

Tar sånn multivitamintabletter som er beregnet på gravide (2 omega 3, 1 hvit og 1 brun pille) de inneholder litt jern

❤️ Mars 2015 ❤️

Jeg tåler ikke de der Ferrero. . Bruker hemojern tror jeg det heter..eller sånn flytende...

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Tar sånn multivitamintabletter som er beregnet på gravide (2 omega 3, 1 hvit og 1 brun pille) de inneholder litt jern

❤️ Mars 2015 ❤️
Jeg fikk beskjed om at hvis det var mindre enn 50 mg jern i gravid-tabletten min, skulle jeg ta tilskudd. Og at om man ikke merker bivirkninger av jernet, så tar man nok for lite. Han sa også at alle skulle ta jern, for han hadde ikke sett blodprøvesvarene mine før det ble sagt.

I følge vlodprøve forrige uke ligger heg over normalen, så det trenger jeg ikke:p

♡02.03.2015♡
Etter som jeg har forstått trenger man jern fra uke 20, men burde starte allerede i uke ti. Nå skal jeg jo ikke leke lege å si hva som er rett hos deg, men legen og sykepleieren nevnte dette med jern uten å ha sett noen prøvesvar. Så det var noe alle skulle liksom.

Jeg bør ta jerntabletter, men da blir jeg så hard i magen :-( Sliter nok med det nå pga svangerskapet og kvalmestillende tabletter...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tar vitaminer for gravide.. regner med det er jern i dem :P

Back
Topp