Jerntabletter

• Trådstarter Trådstarter Mafiapus
  • Opprettet Opprettet
M

Mafiapus

Guest
Noen andre her som er begynt å ta jerntabletter?

Jeg begynte igår, må ta to tabletter daglig [:'(]
Måtte det sist jeg var gravid også..

Tar de sånn av og til... Jordmor sa jeg skulle ta en for dagen, men ikke alltid jeg husker dem. Jernlageret mitt er (eller var hvertfall) innenfor normalen, selv om det ligger nært nedre grense.

Jeg å må ta 2 om dagen !

Jeg hadde HB på 10,3 og det er veldig lavt på meg sa legen....så jeg må nok pine meg gjennom disse tablettene resten av svangerskapet pluss litt etter fødselen tenker jeg..
Men det er jo absolutt verdt det....måtte bare klage litt [:D]

jeg har vært av og på jerntabletter siden jeg var sånn ca 14 år. mange kvinner som får jernmangel.
Nå i svangerskapet har det blitt lavere, så tar 2 hver dag. æsj...

Jeg lå akkurat på grensen til å måtte ta tilskudd, så da sa legen at jeg bare skulle begynne på de.

MEN apotekdama sa at jeg skulle vente 2 timer etter mat og så minst en halvtime før mat før jeg tok de, og der har jeg problemer gitt! Jeg må nemlig putte noe i munnen såpass ofte at jeg ikke rekker å komme på jerntabletten! Spiser lite men ofte...

Fikk tatt en nå, når jeg kom på det [:)] Skal prøve å skjerpe meg!

ORIGINAL: Tweak

Jeg lå akkurat på grensen til å måtte ta tilskudd, så da sa legen at jeg bare skulle begynne på de.

MEN apotekdama sa at jeg skulle vente 2 timer etter mat og så minst en halvtime før mat før jeg tok de, og der har jeg problemer gitt! Jeg må nemlig putte noe i munnen såpass ofte at jeg ikke rekker å komme på jerntabletten! Spiser lite men ofte...

Fikk tatt en nå, når jeg kom på det [:)] Skal prøve å skjerpe meg!

Oi. da er det kanskje derfor jeg synes at mine ikke har noe virkning da? Jeg tar de alltid til frokost....[8|] Æsj. Hvis jeg tar de til sengetid da?

ORIGINAL: *mamma87*

ORIGINAL: Mafiapus

Jeg hadde HB på 10,3 og det er veldig lavt på meg sa legen....så jeg må nok pine meg gjennom disse tablettene resten av svangerskapet pluss litt etter fødselen tenker jeg..
Men det er jo absolutt verdt det....måtte bare klage litt [:D]

Min bp var også på 10 på første kontroll,men de (legen)mente det låg innforbi normalen,så jeg skulle ikke ta jern..

Jeg ligger mellom 14 og 15 til vanlig, så det er derfor 10,3 er lavt for meg [;)]

Jeg også har tatt jerntabletter fra uke 16 tror jeg det var. er helt anti for tabletter så det er ikke morro og måtte ta dem 2 ganger daglig. svære kapsler jo!!! men man må tenke på den lille der inne =) så da er det bare å smile, ta en stor slurk med vann og svelge kjapt.. ussjj.. men ikke noe godt [:'(]

Back
Topp