Jerntabletter

Lizz83

Gift med forumet
Jeg fikk beskjed av jm i går at Hb nivået mitt har sunket til 10 og hun vil ikke at jeg skal under dette. Fikk beskjed om å begynne på Hemjern (eller noe i den duren) som visstnok skal være snille mot magen. Men etter to runder (i går og i dag) så har jeg hatt så vondt i magen i dag. Jeg trodde først det var kynnere, men nå lurer jeg på om det kan være jerntablettene som gjør det.... noen erfaringer?

Jeg reagerer på alle jerntabletter bortsatt fra aminojern. Den har riktignok en lavere dose og det tar lengre tid for kroppen å bygge opp HB, men for meg fantes aldri noe annet alternativ :)

Jeg tar aminojern og de plager meg mindre enn vanlig jern.

Ferromax plager meg ikke LIKE mye... men det er noe herk uansett.. Håper du finner de som fungerer for nettopp din mage!

Jeg tar Ferro Retard. Kaster opp av de om jeg tar de på morningen. Men merker ingenting når jeg tar de like før jeg legger meg.

Sniker fra desember.

Jeg tar kun Aminojern. De skal være snillest mot magen og jeg har aldri fått hard eller vondt i magen av de :)

Jeg fikk beskjed av jm i går at Hb nivået mitt har sunket til 10 og hun vil ikke at jeg skal under dette. Fikk beskjed om å begynne på Hemjern (eller noe i den duren) som visstnok skal være snille mot magen. Men etter to runder (i går og i dag) så har jeg hatt så vondt i magen i dag. Jeg trodde først det var kynnere, men nå lurer jeg på om det kan være jerntablettene som gjør det.... noen erfaringer?
Kan det være hemofer hun sa? Det er en type jerntabletter fra apoteket.

Amino-jern er fra helsekosten, og har lavere dose.

Kan det være hemofer hun sa? Det er en type jerntabletter fra apoteket.

Amino-jern er fra helsekosten, og har lavere dose.

Var nok det hun sa. Uansett så var det ikke jerntablettene, men premature rier så nå ligger jeg på sykehuset i påvente av fødsel innen den nærmeste tiden. De gjør ikke noe for å stoppe den nå.

Var nok det hun sa. Uansett så var det ikke jerntablettene, men premature rier så nå ligger jeg på sykehuset i påvente av fødsel innen den nærmeste tiden. De gjør ikke noe for å stoppe den nå.

Oj, spennende! Lykke til!

Oj, det var noe annet, ja! Lykke til! Hvor langt på vei er du?

Oj! Så bra at du har kommet deg til sykehuset. Lykke til:Heartred

34 uker. Fostervannet er brunt av gammelt blod - sannsynligvis etter spontanaborten av den andre tvillingen. De mener det er årsaken til at jeg er i fødsel nå

34 uker. Fostervannet er brunt av gammelt blod - sannsynligvis etter spontanaborten av den andre tvillingen. De mener det er årsaken til at jeg er i fødsel nå
Så rart. Jeg trodde alt fostervannet ble skiftet ut jevnlig? Kroppen produserer jo nytt hele tiden..

Oi! Dette hadde jeg ikke fått med meg, håper alt står bra til med dere alle tross omstendighetene ❤ masse lykke til!!

Må ta ferromax65 annenhver dag, men jeg blir kvalm av dem

Back
Topp