Jerntabletter

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Hvor lenge skal man ta disse jerntablettene etter fødsel? Jeg tar en morgen og kveld. Fikk ikke beskjed hvor lenge så jeg har bare fortsatt... Mistet 1,5 liter blod så er vel derfor jeg må ta?

Mistet 700ml blod og fikk beskjed om å ta til pakken var tom :-) jeg tar bare en om morgenen da.

Jeg fikk beskjed om å ta fram til seksukers-kontrollen og så få sjekket nivået for å se om jeg trengte ta lenger :-)

Jeg har både tomme jernlager og hadde lav blodprosent etter fødsel. Skal måle på 6 ukerskontrollen når jeg orker bestille denne.. Men regner med jeg må ta i 6 uker til. Muligens enda lengre.. Skal ikke ta jerntabletter ei uke før kobtroll da

Ok, da hører jeg på 6-ukerskontrollen :)

Jeg fikk beskjed om å ta før fødsel hvert fall. Tar ikke nå lenger fordi jeg glemmer å ta de. Bør kanskje forhøre med legen.

Min HB hadde gått fra 10,1 etter fødsel til 12 ettellerannet på 6 ukers kontroll. Skulle få beskjed denne uken ang. jernlagrene, men ikke hørt noe enda. Tar inntil videre bare multivitaminer for ammende som inneholder 18mg jern, så får jeg litt i meg i hvert fall.

Jeg fikk beskjed om å ta før fødsel hvert fall. Tar ikke nå lenger fordi jeg glemmer å ta de. Bør kanskje forhøre med legen.
Du hadde fått på sykehuset hvis du hadde trengt det ;)

Lurer på det samme. Er nå på ferie og glemt tablettene. Så blir "fasting" denne uka og til uka skal jeg på 6ukerskontroll så da finner jeg vel ut om dette va lurt,;-)

Back
Topp