Jernmangel

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg har slitt med jernmangel siden første gang jeg fikk mensen.

Nå er jeg igjen sliten og trøtt heletiden, legen sier det er jernmangel igjen og har bedt meg komme tilbake på ny time.
Skal ringe og bestille time i morgen nå.

Er det noen flere som slitet med det?
Er det mulig å kreve en jevn/fast dose med dette så det holder seg stabilt?

Er så lei av å være sliten og dautrøtt heletiden :(

Eg har gått på fermomax pga jernmangel i noen uker nå. Har tatt 1x2. Men eg er gravid da.

Trenger du så sterke doser at det er snakk om resept? For ellers er det jo fritt frem å kjøpe og ta jern så lenge du trenger det. Men ta en prat med legen og finn en plan så du følges opp og ikke ender med for mye

Får med jevne mellomrom beskjed om å ta jerntabletter da verdiene er lave - ville kanskje best dem sjekke opp vit b og d.

Kanskje noen andre har noen bedre tips til hva du kan be legen om; jeg får stort sett beskjed om å spise mer jernrik kost

Får med jevne mellomrom beskjed om å ta jerntabletter da verdiene er lave - ville kanskje best dem sjekke opp vit b og d.

Kanskje noen andre har noen bedre tips til hva du kan be legen om; jeg får stort sett beskjed om å spise mer jernrik kost
Takk :) skal spørre om b og d også :)

Anbefaler hemofer, funka bra på meg, jeg hadde så stor jernmangel at jeg besvimte her og der :P

Jeg gikk på å hemofer som gravid men det er jo virkelig bare milde greier. Har man skikkelig jernmangel trenger man sterkere greier enn det altså.

Jeg har jernmangel / anemi, og det eneste som holder det stabilt er å få jern intravenøst. Så noen ganger i året får jeg det og det er på 15 år det eneste som har fungert over tid :-)

Tusen takk for at dere orker å svare :)
Da jeg var yngre så fikk jeg tabletter på resept men det er mange år siden.
Sist jeg var til legen sa hun at jeg hadde ekstremt lavt jernnivå så jeg måtte komme tilbake på ny time.
Har ikke rukket å ta meg tid eller råd til å dra før nå :( men må vell ringe æ be om time idag :)

Du bør få sjekket opp jernnivået før under og etter du tar jern. Kanskje kroppen din ikke tar opp det den skal. Det gjør nemlig ikke min

Jeg har jernmangel / anemi, og det eneste som holder det stabilt er å få jern intravenøst. Så noen ganger i året får jeg det og det er på 15 år det eneste som har fungert over tid :-)
Enig, helt likt her. Jeg ligger på 10 når jeg er i mine gode dager. Blir bare forstoppet av tabeletter, og kroppen min tar ikke opp jernet uansett.

Fikk tilbud om legetime om 3 uker :O
Har også første mens siden fødsel (18 mnd siden)
Og jeg jeg tror jeg holder på å blø ihjel :( holdt på i 14 dager nå og det øker bare på, ingen tegn til at det skal gå over :'(

Fikk tilbud om legetime om 3 uker :O
Har også første mens siden fødsel (18 mnd siden)
Og jeg jeg tror jeg holder på å blø ihjel :( holdt på i 14 dager nå og det øker bare på, ingen tegn til at det skal gå over :'(
Be om å få hastetime til legen. De har alltid satt av tidspunkt på dagen til det. :)

Back
Topp