Jernmangel!

junibebi89

Gift med forumet
Er vi flere? Jeg fikk melding fra legen nå at hun vil jeg skal ta jern tilskudd resten av sv skapet. Kanskje derfor jeg er så innmari sliten? Og har jo og øresus, vondt i hodet, er så trøtt.. jess! Ble litt glad i grunn, kanskje jeg kan få energien min tilbake.. skal ta niferex.. har dere fått mer energi igjen etter dette? Og eller blitt kvitt øresus osv?

Jeg har også fått samme beskjed.. Har hatt samme problem i de to forrige svangerskapene, så sånn sett ingen overraskelse.. Håper det hjelper på trøttheten!!

Jeg har sinnsykt jernlager... Legen forsto hvorfor da han hørte hva frokosten min er... Brødskive med leverpostei og friskpresset appelsinjuice... Uten at jeg visste det opprinnelig så er det jo jern i leverpostei...og appelsin hjelper å ta det opp...så det er et tips ;)

Det kan fort hjelpe på energien ja :)
Tar tilskudd her også:-)

Det vil sikkert hjelpe for deg :) Så bra at hun testet og fant ut av det nå :)

Slipper det, ligger litt i grenseland, men de anbefalte meg heller å prøve å få i meg mer via kosten :)

Håper forresten at dette hjelper på formen din, du har vært veldig dårlig lenge nå så :/

Jeg hadde ikke direkte jernmangel, men symptomer på det, så jeg fikk beskjed om å ta mer jern, og det hjalp mot migrenen min, og jeg fikk litt mer energi. :)

Anbefaler å ta magnesium samtidig, da magen fort blir hard av jerntilskudd, noe som magnesiumet vil hjelpe mot.
Magnesium bruker kroppen mye av under svangerskapet og fødselen, så de fleste har godt av litt ekstra uansett.
Overskuddet skilles ut gjennom avføringen, så du behøver ikke være redd for å få for mye.
:)

Ja! Jeg tar Niferex og hemojern eller noe. Jeg har lav hb og 5 i jernlagre, så jeg fikk 2 uker på å få opp nivåene ellers må jeg få jern intravenøs. Nye blodprøver i morgen for å se dommen :)

Jeg har kanskje blitt litt bedre, men ikke mye! Er mye mer sliten nå, men er nok mindre svimmel, men fortsatt problemer med å stå uten å bli dårlig.

Slipper det, ligger litt i grenseland, men de anbefalte meg heller å prøve å få i meg mer via kosten :)

Håper forresten at dette hjelper på formen din, du har vært veldig dårlig lenge nå så :/

Godt du slipper vennen:)

Åh så hyggelig! Nå bynte jeg nesten å gråte litt<3 jaa tenk om disse tbl kan få meg på rett kjøl igjen.. føler ikke at jeg orker noen ting egentlig .. også gjør jeg mer enn jeg klarer så blir jeg helt dævv.. takk for omtanken! Fine søte deg<3 håper du har det bra/bedre nå også..

Ja! Jeg tar Niferex og hemojern eller noe. Jeg har lav hb og 5 i jernlagre, så jeg fikk 2 uker på å få opp nivåene ellers må jeg få jern intravenøs. Nye blodprøver i morgen for å se dommen :)

Jeg har kanskje blitt litt bedre, men ikke mye! Er mye mer sliten nå, men er nok mindre svimmel, men fortsatt problemer med å stå uten å bli dårlig.
Sånn hadde jeg det også, og blodtrykksfall så kraftige at jeg besvimte i dusjen..
Det gikk over sekundet etter fødselen. :)

Prøv å få i deg litt mer salt i kosten, drikk masse, sitt når du dusjer (f.eks på plastkasser fra Europris ;) ), hold blodsukkeret jevnt og hvil når enn du trenger det!
Må du stå, er det lurt å "vugge" litt fra ben til ben, så du ikke blir like fort svimmel. <3

Du kan kjøpe et kosttilskudd som heter "Floradix," som er godt satt sammen for tilskudd og opptak av jern.
De som ikke har så lave jernnivåer kan "slippe unna" med bare det, og de som tar andre tilskudd, kan ha godt av det i tillegg. :)

Godt du slipper vennen:)

Åh så hyggelig! Nå bynte jeg nesten å gråte litt<3 jaa tenk om disse tbl kan få meg på rett kjøl igjen.. føler ikke at jeg orker noen ting egentlig .. også gjør jeg mer enn jeg klarer så blir jeg helt dævv.. takk for omtanken! Fine søte deg<3 håper du har det bra/bedre nå også..

Men hvordan skal det bli for deg å jobbe igjen? Orker du telefonene, eller har de faktisk funnet andre oppgaver til deg?

Skjønner godt at det er tøft å være i dårlig form over en så lang periode. Man er ikke forberedt på det i det hele tatt.

Eg og har lavt jern til tross for jerntilskudd... Så eg fekk en dose intravenøst for ett par veke sia! :-)

Er vi flere? Jeg fikk melding fra legen nå at hun vil jeg skal ta jern tilskudd resten av sv skapet. Kanskje derfor jeg er så innmari sliten? Og har jo og øresus, vondt i hodet, er så trøtt.. jess! Ble litt glad i grunn, kanskje jeg kan få energien min tilbake.. skal ta niferex.. har dere fått mer energi igjen etter dette? Og eller blitt kvitt øresus osv?
Så bra at de fant ut av det! :)
Håper niferex gir deg tilbake energien og vekk med hodepinen! :)

Jeg fikk samme beskjed, hadde 9,7 i hb-nivå.. For min del hjalp niferex litt, men da fant de også ut problemet med for lavt blodsukker..

Men hvordan skal det bli for deg å jobbe igjen? Orker du telefonene, eller har de faktisk funnet andre oppgaver til deg?

Skjønner godt at det er tøft å være i dårlig form over en så lang periode. Man er ikke forberedt på det i det hele tatt.

Ja jeg fikk jo vite det med jernmangel og jeg skal visst ta glukosebekastning i tillegg nå.. fikk vite de to etter at jeg bynte å jobbe. Nei det er hovedsaklig tlf desverre, men må ha litt opplæring først igjen og jobber så lite som 2 halve dager i uka så håper det skal gå. Var på jobb i går og fikk litt vondt i hodet og ble ør og sliten. Ble kun sofa resten av dagen men gikk ok å være på jobb liksom. Skal ta maksa dose av jern og få bestilt den glukosebelastningen asap. Får håpe den er fin..

Nei det kan du trygt si.. aldri slitet med så mye greier så lenge..

Så bra at de fant ut av det! :)
Håper niferex gir deg tilbake energien og vekk med hodepinen! :)

Jeg fikk samme beskjed, hadde 9,7 i hb-nivå.. For min del hjalp niferex litt, men da fant de også ut problemet med for lavt blodsukker..

Hva gjorde de med for lavt blodsukker? :/

Ja jeg fikk jo vite det med jernmangel og jeg skal visst ta glukosebekastning i tillegg nå.. fikk vite de to etter at jeg bynte å jobbe. Nei det er hovedsaklig tlf desverre, men må ha litt opplæring først igjen og jobber så lite som 2 halve dager i uka så håper det skal gå. Var på jobb i går og fikk litt vondt i hodet og ble ør og sliten. Ble kun sofa resten av dagen men gikk ok å være på jobb liksom. Skal ta maksa dose av jern og få bestilt den glukosebelastningen asap. Får håpe den er fin..

Nei det kan du trygt si.. aldri slitet med så mye greier så lenge..

OK. Godt det ikke var helt håpløst å jobbe, håper du klarer å fortsette. Jeg savner det veldig nå. Håper formen din blir bedre snart :)

OK. Godt det ikke var helt håpløst å jobbe, håper du klarer å fortsette. Jeg savner det veldig nå. Håper formen din blir bedre snart :)

Ja det var det! Skikkelig digg å gjøre noe igjen, å være med kolleger:). Håper det bare blir bedre og bedre:). Hvor lenge siden er det du har vært i jobb nå ? :/

Ja det var det! Skikkelig digg å gjøre noe igjen, å være med kolleger:). Håper det bare blir bedre og bedre:). Hvor lenge siden er det du har vært i jobb nå ? :/

Har ikke jobbet siden begynnelsen av januar... Så det er en stund siden.

Back
Topp