jernmangel

sjukesøster

Forumet er livet
Heisann
Hadde jernmangel- lav blodprosent på 8. Lurte på om det går greit for ammende å ta jerntilskudd? [:)]

Eg har vore veldig trøtt/sliten, enn om eg fekk nok søvn. Så sjekket legen det og eg hadde lavere jern no, enn kva eg hadde i januar, så eg tar jern frå apoteket. Eg husker ikkje navnet på dei tablettene nett no.

gleder meg til tirsdag, for då finner eg ut om det kanskje er grunnen til at eg er så grådig trøtt! ;) Håper nesten det er grunnen, så eg iallefall har ei forklaring...:D
ei anna forklaring kan jo vere at eg er i ein heilt ny livssituasjon, tunge trilleturar, dårlige matrutiner og å produsere melk krever jo litt engergi:P

ORIGINAL: mariannnilsen

står på mine at de kan brukes ved amming

ORIGINAL: sorciere_

det er det...
fekk til og med med meg jern frå sjukehuset pga for lite jern!=)

[:D] sign

oki, takk [:)]
håpe ej får masse energi innabords no [:D] trudde det var pga kolikken, all byssinga å våkinga ej va så trøtt ej!

kan vere kombinasjon på alt? at du blei ekstra trøtt pga det itillegg til jernmangel, liksom;)

Jeg tok jern på sykehuset og etterpå.. og gjør det enda..
Blodprosenten var nede på 6,7 på sykehuset, så var like før de ville gi meg blodoverføring men jeg følte meg så ok at de lot vær :)

ORIGINAL: Charliemor83

Jeg går på jrentabletter og skal bruke de i 3 mnd [:)]. Mistet en halv liter med blod under fødselen [:)]

må du bruke så lenge ??? kanskje jeg burde ha gjort det også da , jeg mista 2,5 liter blod etter fødsel [8D][8D]fikk riktignok 1,9 liter blodoverføring da ..

satsa på at ej fæ en god dose energi tilbake med dissa tbl, for no ut konkurera Fredrik Andrè mej energimessig...han kan skrike å skrike i 8tima i strekk..ej klare bare byssinga i ett par tima på rad [&:]

Back
Topp