Flere som har det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
jeg hadde mangel på andre ting enn jern også som henne sa var årsaket av jernanemi. er faktisk usikker på hvorfor henne sa det, men vi har likt jernnivåJeg vet ikke om det er anemi jeg har, men når jeg var hos legen sist så hadde jeg HB på 10 også fikk jeg svar på blodprøven nå om at jern nivå var på 6. Så måtte begynne med jern.
Okey. Det er jo ikke bra da. Sa hun hva annet du hadde mangel på a? Fikk du og beskjed om å ta jern? Og eventuelt hvor høy dose om dagen? For jeg fikk bare beskjed om å ta jern jeg. Men ikke hvor mye.jeg hadde mangel på andre ting enn jern også som henne sa var årsaket av jernanemi. er faktisk usikker på hvorfor henne sa det, men vi har likt jernnivå
det var en lang remse. jeg har papiret i stua. kan sjekke etterpå jeg. hun sa siden jeg ikke har mensen så kan jeg ta normal mengde med jern for det øker raskere da. rart du ikke fikk beskjed om detOkey. Det er jo ikke bra da. Sa hun hva annet du hadde mangel på a? Fikk du og beskjed om å ta jern? Og eventuelt hvor høy dose om dagen? For jeg fikk bare beskjed om å ta jern jeg. Men ikke hvor mye.
Er lov å snikeJeg har hatt det etter spotanbort i fjor.Gikk et halvt år på duferon 200 morgen og kveld.Har lett for å få anemi så har masa på legen om jeg burde ta jern før fødsel.Fått svar at blodprosenten er helt fin så det trengtes ikke(12).Men idag var det vikarlege å da ble pipa en annen,å han sjekka jernnivåene etter blodprøve svarene,der lå jeg under på jern(!!! Kjente fresinga inni meg) så det burde jeg ta hver dag frem til fødsel.Kjenner også som dere det med pustinga,sliter med å stå lenge å gjøre noe.Tar D vitamin i tilegg å knasker mye chasew (eller hur det skrives)
Sniker fra juli btw![]()
Håper det tar seg oppJa, hatt det siden jeg barn nr 1..
Får stadig brev fra legen om å ta jern.
Nå har jeg lav HB og tomme jernlagre.
Pøser på med jern og håper det tar seg litt opp før KS
Er lov å snike![]()
Ja det var den jeg kjøpte ja. Men kanskje det ikke holder da? Skjønner ikke hvorfor hun ikke sa hvor mye jeg skulle ta. Må vel ringe inn å høre.
Ja det var den jeg kjøpte ja. Men kanskje det ikke holder da? Skjønner ikke hvorfor hun ikke sa hvor mye jeg skulle ta. Må vel ringe inn å høre.
Hmm okey. Da får jeg bare se Ann. For jeg føler jo egentlig ikke at jeg har hatt noe særlig symptomer på mangel heller. Men så leser jeg litt om det da og tror kanskje de kom gradvis så jeg ikke merket det så godt.Ja, legen min sa heller ikke hva jeg skulle kjøpe. Han sa bare at siden det var så lavt bør jeg ta dobbel dose. Det var dama på apoteket som lurte på hvilke verdier jeg hadde og om jeg hadde tatt jerntabletter før, for de er ganske harde på magen. Ble veldig kvalm av de i starten, men nå er jeg bare kvalm på generelt basisHar nok blitt vant til de.
Man kan få problemer med magen av jerntabletter, men anbefales å ikke ta noe avføringsgreier annet enn å få i seg svisker, fiber og masse vann når man har kommet så sent i svangerskapetJeg våknet i dag med mageknip og lurer på om det ikke er av jern som jeg nå har tatt noen dager. Har noen opplevd det?