Jern

Kaas!

Flørter med forumet
Fler her som tar ekstra jern? Jeg var hos jm idag og må begynne med jern tilskudd. Jeg fikk anbefalt en type som var snill mot magen. Men kjenner allikevel jeg er litt redd magen skal bli eeenda tregere... Noen med erfaringer? :)

Jeg har tatt jern helt siden februar i fjor. Har blitt dårligere i det siste dessverre nettopp fordi magen krangler når jeg tar det :(

Jeg tar Niferex, den skal være den snilleste mot magen. Ellers anbefalte de Floradix på gastroavdelingen om man sliter med treg mage.

Tatt jern siden forrige fødsel :P alltid tom. Nifrex. Men denne intervallen funker for meg:
Mandag 100 mg, tirsdag fri, onsdag 200 mg, torsdag fri, fredag fri, lørdag 100 mg, søndag fri også reepet :-)
Da får ikke magen min trøbbel.

Har også brukt Niferex. Ble ikke forstoppet av denne, men jeg blir veldig kvalm av jerntabl. generelt. :(

Jeg har kutta ut nå, man hjalp at jeg tokk en aktivia, sånn yoghurt sak samtidig :)

Det er niferex jeg har kjøpt ja. Når på dagen tar dere den? Stod på pakka at den ikke skulle tas sammen med mat... Hater alt sånt :p

Burde begynt jeg og. Men kvier meg :-(

Jeg fikk også beskjed for en stund siden at jeg måtte ta, men som med flere av dere har jeg kviet meg. Tar det litt sånn innimellom. Usikker på om det holder. Men føler jeg blir tregere i magen da jeg tar det. Var helt fin før jeg startet med jern...

De har noe som heter aminojern på helsekost, den er meget mild til magen og klusser ikke med tarmen, minuset er at den er dyr og man må kanskje ta både dobbel og firedobbel dose.

Har tatt Hemofer i 4 måneder nå. skal fortsette til etterkontroll
Tar to stk hver kveld.

Har tatt Hemofer 18mg i 1 mnd nå, og magen er ok. Har hatt noen tilfeller med hard mage, men da har jeg spist litt fiken, og det har virkelig satt igang systemet;)

Har nettopp begynt med Niferex, 1 tabelett hver dag, er vel 100mg mener jeg? Fikk beskjed om å ta den før jeg gikk å la meg så jeg ikke ble kvalm og siden du helst bør ta den utenfor måltider, koffein og melk. Har bare merket litt løsere mage og mørkere avføring:)

Jeg tar duroferon. Tok den 1 uke i midten av desember, magen stoppet opp, men prøvene var fin så skulle spise mer leverpostei og slikt for og opprettholde. I romjula måtte jeg begynne på de igjen. Og denne gang ble det motsatt nesten. Går ofte på do, og er nornal i magen :-)

Tatt niferex jeg også, men orket ikke mer. Ikke treg i magen for å si det sånn, orker ikke sitte på do halve dagen jeg!

Back
Topp