Jern

Noen som vet om det gjør noe å ta jern sammtidig med tran?

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Noen som vet hvorfor man må ta jern minst 4 timer før eller etter inntak av melkeprodukter?

Mener vel at det er fordi det er noe i melk som bryter ned jernet, eller som gjør at det ikke tas opp i tarmen? Du får Google :)

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Idag på kontroll viste det seg at blodprosenten min var litt lav, ikke så mye under normalen men litt... Er det da skadlig om ikke jeg tar jern tabeletter?

Idag på kontroll viste det seg at blodprosenten min var litt lav, ikke så mye under normalen men litt... Er det da skadlig om ikke jeg tar jern tabeletter?
Tror ikke det, går vel mest utover deg selv ved at du blir trøtt og slapp. Hvis ikke legen din har sagt at du må begynne på jerntilskudd er det vel ingen krise uansett. Men greit å ha fylt på jernlageret før fødsel, da man mister mye blod under fødselen og blodprosenten da ofte synker endel..

Bah! Kjøpte en ny brødtype i går (monstergrovt) , for så etter å ha spist ei skive, finne ut at det kan inneholde spor av melk...
Droppa resten av brødet (og tok noe knekkis) men , tror dere det gjør noe? For opptaket av jern liksom

Bah! Kjøpte en ny brødtype i går (monstergrovt) , for så etter å ha spist ei skive, finne ut at det kan inneholde spor av melk...
Droppa resten av brødet (og tok noe knekkis) men , tror dere det gjør noe? For opptaket av jern liksom

Det skal ikke ha noe å si ;) ikke stress så mye rundt d ;) er vel at man ikke skal spise/drikke rene melkeprodukter etter å ha tatt jerntabletter;) grovt brød inneholder mye annet man trenger, så ville ikke stresset med at d inneholder litt melk altså;)

Hei og takk for svar:) greit å vite, anyway en som blei fornøyd her, da han fikk den siste skiva og slapp å smøre frokosten selv:)

Back
Topp