Jern

MiaDenPia

Elsker forumet
Da må vist jeg begynne med jerntabletter, noen andre som har opplevd? Evt hvor lenge?

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jupp, jeg tar :) føler meg mye bedre :) skal ta til tre måndter etter fødsel, tror jeg det var. Huske ikke helt jeg :)

* Lillesøster ventes 19 august *
* Sladrer med Lillemirakel *

Veldig vanlig å måtte ta jerntabletter ja :)

Vanlig å gå på det så lenge? Må/måtte dere ta annet tilskudd og eller bare jern?
Hilsen førstegangs gravid med null peil

Jeg fikk beskjed om å ta det helt fra første kontroll i uke 8 og til etter fødselen. Ta gjerne c-vitamin eller drikk appelsin juice i tillegg siden det hjelper kroppen å ta opp jernet.

Lurt også er det så godt også synes jeg, altså med juice

Jeg tar jerntabletter ja. Kan anbefale Hemofer ;) De er snille med magen så du slipper å bli forstoppet :) Jeg tar 3 stk hver dag, fortsetter til etter fødselen.

Det må jeg også, Men har ikke fått beskjed om hvor lenge jeg skal ta dem. Regner med at tar dem en stund etter fødsel, da jeg hadde jernmangel etter forrige mann også.

Propper innpå med jern her også... Har lav plodprosent, så derfor jeg må ta dem.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Startet med Fiferex for to mnd siden. Den gir ikke forstoppelse.

Jeg hadde vist også noe med blodprosenten ... men skal ta ny prøve på det

Skal ta ny prøve på den i morgen jeg også. De siste 2 gangene jeg tok den gikk den fra 10,8 til 10 på en uke selv om jeg tok jerntabeletter :/ så spent på hva den sier i morgen..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, her tar jeg også Jerntabletter... Begynte ved forrige kontrol da blodprosenhen var på 9,7. Håper den har gått opp litt nå... Føler meg forresten at jeg har mer energi nå!

Venter ei lita jente den 27. August

Kjøpte hemofer jeg og, skal ta 3 om dagen. Men man måtte vist ta dem minst 4 timer før eller etter inntak av melkeprodukter ... gjaldt vist for jern generelt... noen andre som har hørt?

Kjøpte hemofer jeg og, skal ta 3 om dagen. Men man måtte vist ta dem minst 4 timer før eller etter inntak av melkeprodukter ... gjaldt vist for jern generelt... noen andre som har hørt?

Jeg spurte om de skulle taes i forbindelse med mat og fikk beskjed om at det trengte jeg ikke siden hemojern taes lettere opp i kroppen enn andre typer jerntilskudd..

Noen andre som har opplevd og bli kvalm og kaste opp av jerntabletter, og som har funnet noen som fungerer? Burde tatt mer jern, men har ikke funnet noen jeg tåler ennå.

Termin 30.08.2013

Jeg fikk beskjed bare om det med melkeprodukter, med eller uten mat sa de ingenting om... men de anbefalte att jeg tok de sammen med juice

Noen andre som har opplevd og bli kvalm og kaste opp av jerntabletter, og som har funnet noen som fungerer? Burde tatt mer jern, men har ikke funnet noen jeg tåler ennå.

Termin 30.08.2013
Jeg blir dårlig av alt utenom den som heter AminoJern. Fås kjøpt på helsekost eller velassorterte apotek. De kan tas sammen med mat uten at det hemmer opptaket (som er lurt om man lett blir dårlig av jerntabletter).

Back
Topp