Jern intravenøst

Upsidaysi

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Påskekyllingene 2020
Fikk telefon i går kveld, jeg må på sykehuset i dag for å få jern intravenøst :( merker jeg gruer meg skikkelig... Men det er kanskje uten grunn?

Min lillesøster på 15 år får jern intravenøst pga sykdom (irida syndrom) hver tredje mnd. Du kan bli litt uggen mens du sitter der, men det går helt fint! Du må nok vente der i halvtime når du er ferdig for å se at kroppen tålte det (som når man får vaksine) men du får det jo intravenøst av en grunn!

Det går fint! Har fått det flere ganger selv. Hvis du trenger det, så betyr det at du mangler nokså mye! Og du vil antagelig føle deg bedre etterpå.
Lykke til!

Lykke til! Det går nok fint, det er rutine for de som jobber der :) forhåpentligvis føler du deg mye kvikkere raskt.

Jeg er fortsatt veldig redusert :( men selve infusjonen gikk greit

Det kan hende Wenchus, men er ikke alle som opplever endring før det har gått en uke eller to.

Uff da :( hvor lav bar verdien siden du måtte det?
Min er å lav men håper det får med tablettene selv om de ødelegger hele systemet mitt :o

Vettu jeg fikk aldri vite hva verdiene mine var faktisk... Tok blodprøver og ble umiddelbart sendt til sykehus etter prøvene.

God bedring, håper du merker deg kvikk raskt nå !

Det kan hende Wenchus, men er ikke alle som opplever endring før det har gått en uke eller to.

Ok :) Håper du føler deg bedre snart! Målte de deg ikke før du dro igjen? Det gjorde de på meg, men nå var det imens jeg var innlagt da, så kanskje derfor (skulle liksom ikke hjem enda uansett). Måtte hvertfall ha 3 doser den gangen før det til slutt ble blodoverføring. Altså dette var etter akutt keisersnitt, så er nok ikke vanlig at man trenger så masse ;D

Back
Topp