Jenterom 6,5 år

Plutselig blir vi 5.

Flørter med forumet
Min eldste datter er 6,5 år of skal begynne på skolen til høsten.. Hun har fått nytt rom, og jeg har så lyst til å innrede det med litt "stor jente" ting. Altså ikke babyrom lengre... Noen gode tips til fine skrivebord, møbler eller annen pynt??

Kanskje dere kan finne et fint skrivebord på bruktbutikken og male det i selvvalg farge? Så får hun noe unikt :)

Fjern alt av lekekasser! Ha hyller og små kurver du fyller med leker hun leker med og rydd vekk alt hun er vokst ifra. I den alderen (og gjerne litt yngre også) er det mange bittesmå ting som gjerne er stas. Små bokser ol til å samle småting i. Notabene har billige små bokser.

Skrivebord med skuffer plass til saks og lim og hullemaskin og sånn.

Korktavle eller magnettavle til bilder, kort ol. Finnes de du kan skrive på med tusj og viske vekk.

Speil :)

Bilder og plakater med ting hun liker.

Klokke på veggen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jenta mi er nettopp fylt 7 år :) vi kjøpte akkurat 120 seng fra ikea. Det var stor stas! Også kjøpte vi 2 kasser til å ha under. Der har hun lekene sine :)

Anbefaler dagseng (IKEA har flere fine), da kan hun slå ut og ha venner på besøk, re opp som "sofa", oppbevare ting i skuffene under etc.

Vår er nå 8,5 år, men fikk når hu begynte på skolen skrivepult.
Da gikk vi på ikea og kjøpte denne

micke-arbeidsbord__0175304_PE328668_S4.JPG
snille-arbeidsstol__34945_PE125268_S4.JPG

Mi har ett veldig stort rom nå da, så da har vi også inne hos hu
klippan--seters-sofa__0140929_PE300925_S4.JPG

med hvit tvbenk og hvitt stuebord. Fant ikke de igjen på ikea. Dette har hu nok hatt siden hu var rett før skolealder. Var da vi flytta hit. :) Skal sies jeg fikk sofaen, tvbenken og stuebordet på finn for 200 kr :P Måtte bare kjøre noen timer hver vei hehe

Back
Topp